اعلام نتــایـج و بیـانیه هیات داوران مسابقه معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی و بولوار دریا جزیره کیش”

اختصاصی- معمارنیوز؛ پیرو انتشار فراخوان مسابقه معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی و بولوار دریا جزیره کیش” مورخ ۱۰ شهریور ماه ۹۹ در معمارنیوز، هم اکنون “اسامی کامل برندگان مسابقه” به همراه “گزارش کاملی از نحوه قضاوت آثار مسابقه” که توسط مدیر و دبیرخانه این مسابقه تهیه شده است؛ به شرح ذیل به اطلاع می رسد.

موضوع : گزارش روند داوری مسابقه و اعلام نتایج نهایی مسابقه
ضمن عرض سلام، احتراما پیرو ارسال و انتشار بیانیه نهایی هیات داوران مسابقه معماری و طراحی شهری اسکله بزرگ تفریحی کیش در خصوص اعلام نتایج قطعی داوری مسابقه، با تبریک به برگزیدگان مسابقه بدینوسیله اسامی کامل برندگان مسابقه به شرح زیر به همراه گزارش کاملی از نحوه قضاوت آثار مسابقه به اطلاع کلیه شرکت کنندگان گرامی مسابقه می رسد امید است پاسخگوی برخی پرسش های عزیزان باشد.

نتایج نهایی داوری مسابقه معماری و طراحی شهری اسکله بزرگ تفریحی کیش:

• برندگان مسابقه:
۱. رتبه اول (برنده مسابقه) : کد ۷jZXZQ  |  مهندسین مشاور آتک 
۲. رتبه دوم مسابقه : کد A75MHF  |  علی فردوسی
۳. رتبه سوم مسابقه : کد E1B57H  |  شیرین حدادیان

• برندگان دیپلم: (بدون رتبه بندی)
برنده دیپلم افتخار : کد ۲ZJCY4  |  حسن استاجی
برنده دیپلم افتخار : کد R4H8XF  |  مهدی اکرمی
برنده دیپلم افتخار : کد Q7QJYP  |  سفیران معماری دنیای فردا  

• تقدیر شدگان: (بدون رتبه بندی)
تقدیر شده داوران : کد ENPB6M  |  شرکت ساختمانی آژند بنا
تقدیر شده داوران : کد ITEI5O  |  دفتر معماری هشت (همگون شهر تیناب)
تقدیر شده داوران : کد NEEG6U  |  نوید ارجمندی

گزارش مرحله پایانی مسابقه:
همانگونه که در نامه شماره ۹۹/۰۴/۱۵۰ مورخ ۹۹/۰۹/۲۴ اشاره گردیده است روند داوری مسابقه بر اساس روش های مرسوم و کارآمد مسابقات معماری توسط اعضای محترم داوری در کمال امانت داری انجام گرفت. بر این اساس مواردی به شرح ذیل جهت اطلاع همه شرکت کنندگان گرامی مسابقه به استحضار می رسد:

۱- همانگونه که در برنامه مسابقه و اطلاعیه های مدیر و راهبر مسابقه اعلام گردیده بود کلیه آثار شرکت کنندگان به صورت فیزیکی و در۳ شیت افقی با قطع اعلام شده A1 و بدون هرگونه نام و علامت که موید مشخصات شرکت کننده ای باشد دریافت گردید که فقط دارای یک کد ۶ رقمی محرمانه بوده اند. (تنی چند از شرکت کنندگان شیت هایی با اندازه کمی متفاوت ارایه نمودند که از طرف مدیر مسابقه نقض شرایط مسابقه تلقی نگردید و از شرکت در مسابقه حذف نگردیدند.)

۲- کلیه آثار در روز ۹۹/۰۹/۱۷ دریافت گردیدند و در روز ۹۹/۰۹/۱۸ به صورت کاملاً محرمانه توسط کارکنان راهبر مسابقه به صورت رندوم و اتفاقی بر روی پنل های سالن نمایشگاه نصب و آماده قضاوت اعضای هیات داوران گردید.

۳ -در روز ۹۹/۰۹/۱۹ اعضای هیات داوران هریک به صورت مستقل و به تنهایی بدون هماهنگی و گفتگو، تک به تک ۴۷ اثر دریافت شده مسابقه را با دقت و حوصله تمام با حضور مدیر مسابقه رویت نمودند. در این مرحله به هر داور مسابقه یک لیبل رنگی مستقل ارایه شد تا آثاری که از نظر آنها واجد شرایط انتخاب نیستند را علامت گذاری و نزد خود یادداشت نمایند تا هر اثری که ۳ لیبل رنگی یا بیشتر روی آن الصاق شده بود از داوری کنار گذارده شود.

۴- در روز ۹۹/۰۹/۲۰ داوران در بازدید انفرادی مجدد از همه ۴۷ اثر مسابقه، کلیه کارهایی که کمتر از ۳ لیبل رنگی داشتند را به بحث و گفتگوی جمعی گذارده و در نهایت ۹ اثر با نظر هیات داوران به عنوان آثار منتخب نهایی مسابقه شناخته شدند.
در این مرحله با توجه به ارایه آثار با ارزش به مسابقه و با هماهنگی قبلی برگزارکننده مسابقه (کارفرما) از هیات داوران درخواست شد به غیر از ۳ طرح برندگان اول تا سوم مسابقه، ۳ اثر دیگر را به صورت مساوی حائز اهدای دیپلم افتخار مسابقه اعلام فرمایند و علاوه بر آن ۳ اثر دیگر را نیز (بدون رتبه بندی) به صلاحدید خود واجد تقدیر اعلام نمایند. بر این اساس هیات داوران پس از مباحثه و بررسی تک به تک این ۹ اثر به اتفاق آراء، طرح اول برنده مسابقه را با اکثریت آرا و طرح های دوم و سوم برنده مسابقه را از میان این ۹ اثر انتخاب نمودند و سپس ۳ طرح دیگر را حایز شرایط دریافت دیپلم افتخار و افزون برآن ۳ طرح دیگر را حائز تقدیر از سوی هیات داوران مسابقه اعلام نمودند.

اعضای هیات داوران مشارکت کننده در قضاوت نهایی مسابقه (در هر دو تاریخ ۹۹/۹/۱۹ و ۹۹/۹/۲۰)
– دکتر هما بهبهانی ایرانی؛ داور اصلی (طراحی منظر)
– دکتر محمد سعید ایزدی؛ داور اصلی (طراحی شهری)
– دکتر شاهین حیدری؛ داور اصلی (تکنولوژی معماری)
– محمدرضا قربانی اقدم؛ داور اصلی (هنرهای تجسمی شهری)
– دکتر علی افشار؛ داور اصلی (معماری گردشگری)
– دکتر روزبه نقشینه؛ داور علی البدل (طراحی شهری) بدون رای

۵- همانگونه که در آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهر سازی آمده است، مدیر، راهبر و برگزار کننده مسابقه به هیچ عنوان حق دخل و تصرف و مداخله در داوری مسابقه را ندارند، لذا مدیران و عوامل راهبری مسابقه و نیز مدیران و عوامل برگزار کننده مسابقه (که در هیچ مرحله ای از پایان مسابقه در محل قضاوت آثار حضور نداشتند) کوچکترین مداخله ای در امر قضاوت مسابقه نداشته اند و هیات داوران مسابقه آزادانه و به صورت کاملاً مستقل داوری مسابقه را به نحو احسن به انجام رسانیده اند.

۶- به غیر از مدیر و کارکنان راهبری مسابقه از زمان تحویل آثار تا پایان داوری هیچکس در سالن نمایشگاه آثار حضور نداشته است و تمام مراحل داوری با نهایت امانت داری و رعایت اخلاق حرفه ای فقط با حضور اعضای هیات داوران مسابقه به همراه مدیر مسابقه بدون حق رای و اظهار نظر به عنوان ناظر بر انجام داوری، انجام گرفته است.

۷- به منظور رعایت محرمانگی قضاوت، داوران مسابقه تا قبل از امضاء و تحویل صورتجلسه و بیانیه هیات داوران، نه از اسامی شرکت کنندگان مسابقه اطلاعی داشته اند و نه از نام شرکت کنندگان برگزیده و منتخب مسابقه.

۸- به اعتقاد هیات داوران مسابقه و همچنین مدیر و راهبر مسابقه، ۴۷ اثر ارایه شده به مرحله پایانی مسابقه سطح کیفی بسیار خوبی داشته اند و انتخاب طرح های برگزیده به معنی کم ارزش بودن سایر طرح ها نبوده است. در حقیقت برندگان مسابقه در رقابتی نزدیک انتخاب شده اند و بسیاری از آنها حاوی ایده های بدیع و بسیار خوبی برای پروژه بوده اند، لیکن همانگونه که قبلاً نیز اعلام شده است پاسخگویی مناسب و همه جانبه به همه نیازهای پروژه و شرایط اعلام شده مسابقه و همچنین بضاعت اجرایی طرح ها در انتخاب آنها تاثیر داشته است که اهم موارد آن در بیانیه هیات داوران آمده است.

۹- کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران در تلاش است تا نمایشگاهی از همه آثار شرکت کنندگان در تهران و کیش ترتیب دهد و علاوه بر آن همایشی جهت اهدای جوایز و تقدیر از آثار منتخب که متعاقباً زمان و مکان آنها اعلام خواهد شد، نشست پرسش و پاسخی با حضور داوران مسابقه، شرکت کنندگان و عموم دانشجویان و اصحاب حرفه نیز ترتیب دهند تا این مسابقه و نتایج آن برای همگان تبیین گردد لیکن همانگونه که مستحضرید برگزاری هرگونه نشست و همایش در مناطق با شرایط قرمز و نارنجی منوط به کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کورونا است که نتایج اقدامات آن بزودی به اطلاع همگان خواهد رسید.

۱۰ -علاوه بر برگزاری نمایشگاه و همایش های یاد شده، قطعاً همه آثار مسابقه در سایت و پیج های مجازی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران منتشر و در معرض دید همگان قرار خواهند گرفت، با همراهی برگزار کننده مسابقه تدوین و چاپ و نشر کتابی از آثار مسابقه در دست بررسی است که در صورت قطعیت اطلاع رسانی خواهد شد. بر این اساس ممکن است از همه عزیزان درخواست گردد فایل با کیفیت مناسب تری از شیت های خود را برای چاپ در این کتاب برای کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران ارسال فرمایند.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت بیشتر برای همه عزیزان در این مسابقه، مدیر مسابقه و دست اندرکاران و مدیران راهبری مسابقه مایلند مراتب قدردانی و تشکر خود را از همه عزیزان شرکت کننده و همکاران تیم طراحی آنها که با زحمت و تلاش بسیار زیاد شبانه روزی خود آثار ارزشمند و شایسته ای برای این مسابقه آماده و ارسال نمودند و نیز قضاوت عادلانه و حرفه ای همه اعضای گرانقدر هیات داوران و همچنین همراهی و مساعدت های بسیار خوب مدیران و کارکنان برگزار کننده مسابقه را اعلام دارند.
همچنین به عنوان مدیر مسابقه نهایت قدردانی و تشکر خود را از همه همکاران عزیزم در کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران که با تلاش شبانه روزی خود موجبات برگزاری منظم و تقریباً بدون نقص مسابقه ای فاخر را فراهم ساختند اعلام میدارم.

(کوروش بزرگ منش | مدیر مسابقه | ۹۹/۱۰/۰۶)

• بیـانیه هیـأت داوران:
(به همراه نظرات هیات داوران پیرامون ویژگی ها و نقاط قوت هر یک از طرح های برگزیده)

 

آثـــار مســابقه:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی و بولوار دریا جزیره کیش”
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook