فراخوان مسابقه معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی و بولوار دریا جزیره کیش”

فراخوان مسابقه معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی و بولوار دریا جزیره کیش”

“شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش” در نظر دارد با همکاری “کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران”، “مسابقه معماری و طراحی شهری و منظر با موضوع طراحی اسکله بزرگ جزیره کیش با رویکرد گردشگری و زیست محیطی و تکیه بر ارایه ایده های توجیه اقتصادی” را بر اساس شرایط و مقررات “آیین نامه جامع مسابقات معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهر سازی” برگزار نماید.

اهداف و خواسته های پروژه:
اسکله بزرگ تفریحی جزیره کیش در امتداد بولوار دریا و در بخش شرقی جزیره کیش که در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ ساخته شده است، در حال حاضر مهمترین تفرجگاه عمومی در جزیره کیش است که در روزهای تعطیل و اوقات عصر گاهی و شبانگاهی شلوغ ترین و پر ازدحام ترین نقطه جزیره کیش محسوب میشود و بیشترین مراکز خرید، هتل ها و مراکز تفریحی جزیره کیش در اطراف این محور واقع شده است.

هدف این پروژه؛ ساماندهی، بهسازی و باز تعریف کارکردهای محور بولوار دریا و اسکله بزرگ تفریحی جزیره کیش و ایجاد یک فضای منسجم تفرجگاهی و زنده شهری با تاکید بر پیاده روی و دوست داری محیط زیست و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت های فضایی، به ویژه در محدوده ساحلی جزیره کیش است.

در این راستا مؤلفه های طراحی زیر به عنوان ملاک های داوری طرح ها مد نظر قرار خواهند گرفت:

• ایجاد یک طرح محیطی هم پیوند با منظر و معماری سه بخش اسکله، ساحل و بولوار دریا و توجه به ساختمان های مجاور این محور در سازگاری با محیط طبیعی و اقلیمی جزیره کیش.
• ساماندهی کارکرد تفریحی، فرهنگی و سرگرمی این محور با اولویت پیاده و ارتباط آن با نوار پیاده ساحلی و مسیر دوچرخه موجود با بهره گیری از قابلیت های علمی و تکنولوژیک و در نظر گرفتن مصالح و جزییات ساخت.
• ارتقای کیفیت اسکله و ساماندهی و تجهیز فعالیت های مرتبط با بهره مندی گردشگران از چشم انداز دریا، ماهیگیری، قایق رانی و تفریحات دریایی سبک در روز و شب.
• پیشنهاد مسیرها و مناظر سامان یافته و غرفه های شب و روز عرضه اغذیه مانند: غرفه های رستوران، کافه و مواد غذایی و تنقلات و دستفروشی صنایع دستی و آثار هنری.
• تامین امکانات جنبی و خدمات عمومی مانند سرویس های بهداشتی، پارکینگ و ایستگاه پلیس و غیره براساس برنامه.
• ارائه ایده های خلاقانه اقتصادی عملی جهت تامین مالی پروژه متکی بر ماهیت کار کردهای این محور و اهداف پروژه.

آثار و مدارک مورد نیاز مسابقه و نحوه تحویل آثار:
کلیه شرکت کنندگان مجاز به شرکت در مسابقه می بایست آثار خود را در قالب موارد ذیل در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت دارند:
• ۴ شیت قطع A1 به صورت افقی بر روی مقوای مات و شاسی شده بر روی فوم بورد سفید رنگ شامل پلان، نما، برش، پرسپکتیو ها، دیاگرام و در صورت لزوم توضیحاتی که مبین طرح و ایده آنها باشد. بدون هرگونه نام و نشان شرکت کننده.
• یک جلد گزارش توجیه طرح حداکثر در ۱۵ برگ در قطع A3 به صورت افقی بدون هرگونه نام و نشان شرکت کننده.
• یک عدد CD حاوی فایل تصاویر شیت های ارسالی با فرمت TIFF به صورت RGB با رزولوشن DPI 300 و نیز فایل PDF گزارش ارسالی.

شرایط مسابقه:
• این مسابقه به صورت آزاد و فراخوان عمومی و یک مرحله ای برگزار میشود و پس از بررسی مختصر سوابق و مشخصات شرکت کنندگان، کلیه افراد واجد صلاحیت بدون محدودیت در تعداد، مجاز به شرکت در مسابقه خواهند بود.
• کلیه شرکت های مهندسین مشاور، دفاتر طراحی به صورت حقوقی، کلیه فارغ التحصیلان رشته های مرتبط مانند معماری، طراحی شهری، منظر و … که لااقل ۲ سال تجربه کاری مرتبط با رشته خود را دارند و یا ۱ پروژه مرتبط با موضوع مسابقه را در سوابق خود دارند به صورت فردی یا گروهی مجاز به شرکت در مسابقه خواهند بود.
• فقط کارهایی به مرحله داوری راه می یابد که تیم راهبری و مدیر مسابقه قبل از جلسه داوری، مطابقت آنها با شرایط اعلام شده مسابقه را تأیید کرده باشند.
• تنها مرجع داوری و انتخاب برندگان مسابقه، هیات داوران خواهد بود و رأی هیات داوران قطعی و تغییرناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر یا برگزارکننده) مجاز به تغییر و دخل و تصرف در آن نیست.
• مشارکت برگزارکننده و مدیران و کارکنان آن، راهبر مسابقه، مدیر مسابقه و مشاوران مدیر مسابقه، دبیر مسابقه، اعضای هیات داوران، مؤسسه یا شرکتی که داور مسابقه مدیر عامل، عضو هیئت مدیره، سهامدار یا در زمره کارکنان آن باشد، و نیز بستگان درجه اول و دوم داوران در مسابقه ممنوع است.
• هویت کلیه شرکت کنندگان و آثار آنها برای هیات داوران تا پایان مرحله داوری مخفی خواهند ماند و پس از اتمام داوری پاکت های شناسایی شرکت کنندگان با حضور نماینده برگزارکننده، مدیر مسابقه، و هیئت داوران گشوده می شود و هویت برندگان تعیین و ثبت می گردد. لذا هرگونه تماس شرکت کنندگان با اعضای هیات داوران در طول مسابقه و تا اعلام نتایج رسمی مسابقه بکلی ممنوع خواهد بود و مدیر و راهبر مسابقه از طریق راه های تماس پاسخگوی هرگونه سوال و موضوع در ارتباط با مسابقه خواهند بود.
• هرگونه انتشار طرح ها، ایده های موضوع مسابقه و مشخصات آنها از طرف شرکت کنندگان تا قبل از اعلام رسمی نتایج مسابقه بکلی ممنوع است و باعث حذف از رقابت مسابقه خواهد شد.
• عقد قرارداد برای ادامه کار در موضوع مسابقه در اختیار برگزارکننده مسابقه خواهد بود و شرکت در مسابقه یا برنده شدن در آن الزامی برای عقد قرارداد ایجاد نمیکند.
• کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارایه شده در این مسابقه به شرکت کننده مسابقه تعلق دارد و استفاده از طرح و ایده طراحان بدون موافقت کتبی پدید آورنده اثر ممنوع خواهد بود. ولی برگزار کننده و مدیر مسابقه حق انتشار آثار مسابقه را با ذکر نام صاحبان آثار خواهند داشت.
• کلیه آثار ارایه شده از طرف شرکت کنندگان به غیر از نفرات برنده در پایان مسابقه به صاحبان آثار مسترد می گردد.
• برنامه و بروشور تفصیلی مسابقه به همراه فایل ها و مدارک مسابقه پس از اعلام کد شرکت کنندگان مجاز به آنها در اختیار شرکت کنندگان مجاز قرار خواهد گرفت و مدیر و راهبر مسابقه در صورت نیاز، مجاز به ایجاد تغییراتی در مفاد برنامه مسابقه با تایید هیات داوران خواهد بود لیکن کلیات مسابقه غیر قابل تغییر خواهد بود.
• این مسابقه بر اساس” آیین نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی” برگزار می گردد و کلیه شرکت کنندگان، برگزار کننده، راهبر و مدیر مسابقه و عوامل وی ملزم به تبعیت از مقررات این آیین نامه خواهند بود حتی چنانچه به دلیل فورس زمانی و شرایط خاص شیوع کورونا در دبیرخانه جامع مسابقات ثبت نگردد.
• به دلیل محدودیت های شیوع بیماری کورونا بازدید از سایت پروژه برای شرکت کنندگان الزامی نیست.

ارکان مسابقه:
برگزار کننده: شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش
راهبر مسابقه: کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران
مدیر مسابقه: مهندس کوروش بزرگ منش
مشاور برنامه ریزی: مهندس نادر روزرخ
دبیر اجرایی: هدی پژهان
شرکت کنندگان: شرکت های مهندسین مشاور، دفاتر طراحی، معماران، طراحان شهری و منظر به صورت حقیقی

هیــات داوران:
داوران اصلی:

• دکتر محمد سعید ایزدی ؛ (معماری، طراحی شهری)
• دکتر شاهین حیدری ؛ (تکنولوژی معماری)
• دکتر هما ایرانی بهبهانی ؛ (طراحی شهری و منظر)
• دکتر علی افشار ؛ (معماری، طراحی شهری گردشگری)
• محمدرضا قربانی اقدم ؛ (هنرهای تجسمی شهری)
داور علی البدل:
• دکتر روزبه نقشینه ؛ (معماری، طراحی شهری)

جوایــز مسابقه:
به برندگان مسابقه جوایزی به شرح زیر داده خواهد شد:

نفر اول: ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر
نفر دوم: ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر
نفر سوم: ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر
سایر شرکت کنندگان: به کلیه شرکت کنندگانی که آثار آنها به مرحله داوری می رسد گواهی شرکت در مسابقه داده خواهد شد.

هزینه شرکت در مسابقه:
کلیه متقاضیانی که مجاز به شرکت در مسابقه خواهند شد برای تکمیل فرآیند ثبت نام به عنوان شرکت کننده مجاز مسابقه لازم است مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال بابت دریافت مدارک و شرکت در مسابقه از طریق درگاه بانکی یا طرق دیگری که اعلام می گردد پرداخت نمایند. (این هزینه پس از شروع مسابقه غیر قابل استرداد خود بود.)
– مبلغ جوایز و تقدیر نامه ها تحویل مدیران شرکتها یا سرگروه ها خواهد شد و برگزار کننده و مدیر و راهبر مسابقه مداخله ای در روابط کاری و مالی داخلی شرکت کنندگان نخواهند داشت.

مراحل مسابقه و برنامه زمان بندی:
۱
. انتشار فراخوان عمومی در روزنامه: (در دو نوبت) ۱۳۹۹/۰۶/۱۰ و ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
۲. مهلت ثبت نام و ارسال مدارک شرکت کنندگان از طریق لینک ثبت نام: ۱۳۹۹/۰۶/۱۰ –  ۰۶/۲۲/ ۱۳۹۹ (ساعت ۱۶:۰۰)
۳. ارسال کد تایید به شرکت کنندگان، تکمیل ثبت نام و دریافت اسناد مسابقه: ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
۴. تحویل آثار شرکت کنندگان در مسابقه: ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ (از ساعت ۹:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰)  تمدید: ۹۹/۸/۲۸ 
۵. برگزاری جلسه داوری: روزهای ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ و ۱۳۹۹/۰۸/۱۸  ۳ الی ۷ روز پس از تحویل آثار
۶. اعلام رسمی و عمومی نتایج مسابقه: ۱۳۹۹/۰۸/۲۲

ثبت نام:
فرم ثبت نام مسابقه

دریافت مدارک:
مشاهده فیلم ویدیویی از سایت پروژه
دریافت نقشه محدوده پروژه

دبیرخانه مسابقه:
کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران | تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از سه راه طالقانی، رو‌به‌روی خیابان آمل، ساختمان شماره ۱۴۰، طبقه سوم، واحد شرقی، کد پستی ۱۵۶۱۹۳۶۵۱۳
تلفن: ۷۷۵۰۳۳۸۵ – ۷۷۵۳۹۲۸۲ – ۰۹۱۲۴۸۴۲۹۲۲
محل تحویل آثار: دبیرخانه کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران
سایت مرتبط: www.tua.ir  |  www.urban.kish.ir
دریافت پوستر

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook