اعلام نتایج مسابقه طراحی نمازخانه بوستان سفرهای دریایی (بنادر) اراضی عباس آباد تهران

جلسه داوری مسابقه معماری نمازخانه بوستان سفرهای دریایی اراضی عباس آباد تهران در ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۹۴/۱۲/۲۳  در محل نمایشگاه ساختمان مرکز اسناد ملی با حضور کلیه داوران اصلی:
– شهاب الدین ارفعی
– محمد فرضیان
– علی طوسی
– سید جواد میرحسینی
– محمد حسین چمران
و مدیر مسابقه، نماینده دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تشکیل و طبق موارد زیر پروسه گزینش و داوری به منظور دستیابی به سه طرح برنده و طرح های حائز تقدیر انجام گردید که در ذیل اسامی این افراد معرفی گردیده است:

 

 

نفرات برتر:

– نفر اول: طرح شماره ۹۴۰۶۰؛ به سرگروهی علی اندجی گرمارودی/ مبلغ ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال، لوح تقدیر و عقد قرارداد
نفر دوم: طرح شماره ۹۴۰۲۷؛ مرتضی فرهادیان دهکردی/ مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و لوح تقدیر
نفر سوم: طرح شماره ۹۴۲۲۰؛ به سرگروهی حسن باقری/ مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و لوح تقدیر

سه طرح برگزیده:
(مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و لوح تقدیر)
– طرح شماره ۹۴۰۵۱؛ به سرگروهی افشین خسرویان
– طرح شماره ۹۴۰۱۷؛ به سرگروهی قاسم نصرتی
– طرح شماره ۹۴۱۳۶؛ به سرگروهی رحمان شکوهی

پنج طرح شایسته تقدیر از سوی هیئت داوران:
– طرح شماره ۹۴۰۵۴؛ آرمین اخگری
– طرح شماره ۹۴۰۴۸؛ به سرگروهی محمد نوروزی کواری
– طرح شماره ۹۴۱۲۹؛ به سرگروهی محسن کاظمیان فرد
– طرح شماره ۹۴۰۱۲؛ به سرگروهی آرمان اصغرلو
– طرح شماره ۹۴۱۷۶؛ خانم لیلا حجت

گزارش تصویری از داوری مسابقه:

 

نمایشگاه آنلاین آثار:

نفـــرات بــــرتــر:

 

سه طرح برگزیده:

 

پنج طرح شایسته تقدیر:

 

ســـایر آثـــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمار نیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه طراحی نمازخانه بوستان سفرهای دریایی (بنادر) اراضی عباس آباد تهران

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۲۹ نظر on “اعلام نتایج مسابقه طراحی نمازخانه بوستان سفرهای دریایی (بنادر) اراضی عباس آباد تهران”

  • حسین wrote on ۲۶ اسفند, ۱۳۹۴, ۲۰:۳۹

    داوری مسابقات معماری در ایران تاسف بر انگیز است.
    کشتی واژگون نمادی برای نمازخانه نخواهد بود
    منظر شهری این کشتی از اتوبان همت و مدرس چیست؟
    طرح سوم اصلا جایی برای نماز خواندن ندارد
    واقعا این داوری با وجود اساتید و معماران آشنا بر طراحی مسجد و نمازخانه چرا به اینجا کشیده؟

  • داود wrote on ۲۶ اسفند, ۱۳۹۴, ۲۱:۱۱

    درود و عرض خسته نباشی خدمت دستندرکاران سایت معمار نیوز خواستم نظر خودمو در مورد نتیجه مسابقه بگم واقعا متاسفم برای هیات داوری و شرکت نو سازی عباس آباد که طرح اول این مسابقه باید به این شکل انتخاب شود خیلی از دوستان به محض اینکه انتقادی میشه گارد مخالف میگیرن و میگن نقد یه اثر معماری خیلی راحته و ………. ولی تو این مورد من به چند نکته از انتخاب نفر اول به اختصار اشاره میکنم قضاوتش باشه با دوستان و همکاران عزیز به عرضتون میرسونم که تو این مسابقه چند مورد خیلی مهم جز مواردی بود که اختصاصا باید تو طرح این نماز خانه دیده میشد اول اینکه طرح باید مفهوم بوستان بنادر رو در خودش داشته باشه یعنی حسی از معنی سفر رو در نگاه بیننده القاء کنه که در این مورد به ساده ترین شکل انتخاب که معنی اصلی هم به هیچ عنوان حس نمیشه ، برعکس در نگاه اول حسی از واژگونی و پایان سفر رو در اولین نگاه میرسونه ……. مورد دوم اینکه نمازخانه باید به شکلی حس یه مکان مذهبی رو داشته باشه که این مورد هم در طرح اول به هیچ عنوان دیده نشده در تمامی اماکن مذهبی نور جایگاه ویژه ای داره که باز هم در این مورد مورد دیده نشده است …..مورد بعدی اینکه تاکید اصلی نماینده شرکت نوسازی عباس آباد در روز معارفه پروژه این بود که طرح باید به طبیعت نزدیک باشه زیرا که پل طبیعت در نزدیکی بنا واقع شده و این پل هم با همین روش ساخته شده و مفهوم بوستان رو القا میکنه که باز هم این طرح از هرگونه نزدیکی به طبیعت دور مانده ……مواردی که ذکر شد نه به قصد تخریب دوستانی که مقامی در این مسابقه آورده اند است بلکه فقط و فقط قصد من روشن شدن روند انتخاب اشتباه داوران با توجه به نیازهای پروژه میباشد و بس به امید روزی که حق معماران خوب این مرزو بوم تو مسابقه های داخلی پای مال نشه با تشکر

  • دوست دار شما wrote on ۲۶ اسفند, ۱۳۹۴, ۲۲:۴۶

    سلام آقایان دکتر فرضیان و مهندس طوسی عزیز از شما بزرگواران و صاحب نظران در ساختمانهای مذهبی بخصوص مسجد و نمازخانه انتظار چنین  انتخابی در طرح های برگزیده اول تا دهم نمیرفت.

  • مصطفی wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۳:۰۶

    خوب اسم بوستان سفر های دریاییه تو دریا هم با قایق سفر میکنن. حالا یه قایق سر و ته میکشیم که آدما برن زیرش تا خیس نشن 
    داورا هم خسته نباشن

  • معمران مانژ wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۳:۰۶

    احسنت به این داوری….روز به روز بر اشتباهات و داوریهای خنده دار و مفتضح این نظام معماری افزوده میشه….دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه…وقتی در مسابقاتی نظیر طراحی میدان آذربایجان …. از سایر مسابقات و داوریا چه انتظاری میره…یا چرا باید در اکثره مسابقات معماری, یکی از داوران فردی باشه که اصلا سابقه و تجربه معماری نداشته …؟!!! حرفای تلخ و حقیقت زیاده که نه گوش شنوایی وجود داره نه مسئولی دلسوز و نه مجموعه ای که رسیدگی کنه و این وضعیت اسفناک رو اصلاح کنه….سهم معماری این مملکت با این اساتید و داوری و نگرش غلط , همون خانه های قوطی وار بساز بفروش ها و یا خانه های مثلا نما رومی کلاسیکه بجهت تظاهر و تشریفات و نه توجه به حس روح و روان معماری و انسانی…..

  • MAEDE wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۴:۲۲

    سلام خسته نباشید واقعا منم هم انتظار این داوری و نداشتم طراحی نمازخانه خیلی دلایل باید داشته باشه,این دوستان زحمت طراحی و کشیدند ولی طرحا بگونه ایی هست که حس معنوی به یه فرد القا نمیشه و خیلی دلایل دیگر.باتشکر

  • hamed wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۵:۱۵

    سلام اقایون داور. بقیه هم سلام.به نظرم طرح اول که تکلیفش معلوم اما طرح دوم هم میشد که طرح یه موج باشه …. طرح سوم هم مدیونید اگه فکر کنید کپی یه کلیساست از من نشنیده بگیرید . اما خانوم لیلا حجت خودتون بگید این طرح به نظرتون قبلا جای دیگه ارایه نکرده بودین؟؟؟؟ اگه یادتون نمیاد راهنماییتون کنم.

    …داور دقت کن

  • ساءل wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۵:۳۹

    از داورهای عزیز یک سوال داشتم
    اگر این نمازخانه در سایتی مثل سازمان دامپروری بود باید شکل لاشه گاو میشد؟
    اگر در شیلات بود شکل ماهی؟
    اگر در کارخانه تولید کمپوست بود چی؟
    اگر در کارخانه ایزی لایف بود چی؟
    این نوع تفکر معمولا در دانشجویان سال اول رشته معماری دیده شده اما در داوران و مدرسین دانشکده های بزرگ کشور جای تعمق دارد

  • مسعود wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۷:۴۸

    زمانی که ایده ی طراحی در بوستان بنادر کشتی واژگون باشد اونم از نوع کپی اگر موضوع مسابقه …..متاسفم

  • رضا wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۷:۵۲

    این مسابقه فقط یه نمازخونه بود نه سالن سیرک…

  • اناهیتا wrote on ۲۷ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۹:۳۲

    سلام
    واقعا برای جامعه معماری که مسابقه در این سطح که جوایز قابل توجهی داره و زیر نظر ستاد مسابقات معماری و شهرسازی وزارت مسکن برگزار میشه متاسافم که این گونه طرح هایی که الان در این دوره از زمان معماری جهان انتخاب میشن !!!
    داوری سلیقه ای افت مسابقات معماری است.داور هایی که خودشون رو با علم معماری به روز نکنن آسیبن برای جامعه معماری ما .
    تو این مسابقه و حتی مسابقه قبلی که سازمان نوسازی عباس آباد برگزار کرده بودند(مسابقه طراحی پل …) بر خلاف خواسته هایی که مطرح شده بود در طرح مسئله پروژه ،طرح هایی منتخب شدند که رعایت خواسته های پروژه رو نکردند !!! واقعا به کجا می خوایم بریم!!! چرا داوران این مسابقه منصف نبودند!!! اصلا چه کسی و یا کسانی صلاحیت داوران رو تایید می کنه؟
    چرا اعتراض نمیشه کرد ؟چرا هیچکسی جواب گوی وقت این همه جوان که وقت گذاشتن نیست؟ چرا باید همچین طرح هایی که با معماری روز دنیا فاصله دارند توی یک مسابقه ملی مون برنده بشن؟
    واقعا با خودتون فکر نکردین که اگر کسی از جامعه معماری خارج از کشور به این آثار نگاه کنند ما رو عقب افتاده از پیشرفت و تکنولوژی خطاب نمی کنند؟
    حیف وقت جوان ایرانی که پای این مسابقات گذاشته میشه !!!

  • آرش wrote on ۲۸ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۰:۰۹

    حیف که نمیشه عکس بزارم. در اصل طرح اول یک طرح کلیسا هست که قبلا طرحش کار شده.

  • مسعود wrote on ۲۸ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۰:۱۳

    سلام دوستان هر مسابقه که برگذار میشه یک سری آیتم ها داره که طراح باید در طراحی به آن ها توجه کنه که در این مسابقه هم  آیتم های رو داشتیم به نظر من اگر طرح های برگزیده میشن باید برای عموم شفاف بشه که چند درصد از این آیتم ها رو در طرح لحاظ کردن نه فقط نام برگزیده ها معرفی بشه و هیچ توضیحی در مورد چرای انتخاب آن ها مطرح نشه
    موفق و پیروز باشید

  • مهتاب wrote on ۲۸ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۵:۲۱

    یه همچین داوری فقط و فقط جای تاسف داره، و لااقل از این مسابقه بعید به نظر می اومد،? از انتخاب اشتباه قایق برعکس که بگذریم نفرات تقدیر شده فاجعه به حساب میآن، امیدواریم فکری برای این حجم از اشتباه بشه!

  • پژمان wrote on ۲۹ اسفند, ۱۳۹۴, ۱:۰۸

    …. داوری ما بسیار عادلانه هست … و کارهایی که خیلی خیلی خیل زیاد شایسته هستند طی فرایندی کاملا بی طرفانه بدون هیچ گونه اغماض انتخاب میشوند …. داور هامون هم خیلی با سواد هستند و درک ها از مفهوم و فرم اینقدر بالا هست که حد نداره … 
    کلا دم داور های عزیز خیلی خیلی خیلی گرم ! گل کاشتید … انتخاب هاتون به جا بود .. خیلی انتخاب هاتون به جا بود … فکر کنم تنها دلیل انتخابشون این هست که نماز خانه باید به جای حس نزدیکی با خدا … حس واژگونی رو بده .. قایق بر عکس … ! 
    تازه ! … دقت کنید اگر طرح اجرا بشه و وسط فضای داخلی طرح بخواند یک چادر بکشند و زنان مردان جدا کنند ، چه بلایی سر فضا داخلی میاد … !!!!!  یک چادر قشنگ  وسط آکس پروژه .. !!! 

  • Ahmad wrote on ۲۹ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۳:۰۹

    معمار نیوز ، خواهشا درخواست کنید از برگزار کنندگان مسابقه ها ، عکسهایی که می فرستند قابلیت خوانایی متنهایشان چک شود ،  واقعا تصاویری با این کیفیت ، نه به گرافیکه سایتتون کمک میکنه ، که اعتبارشم پایین میاره و نه برای بازدید کنندگان ارزشی داره ، ، میشه فقط نام برگزیدگان رو هم بزارین فرقی نمی کنه ، اگه نشه مطالب رو خوند ، مطمئننا داوری ها به سمتی رفته که بالای ۵۰ درصد پروژه ها معمولا فاقد ارزش و یا استاندارد های لازم هستن ، ولی حداقل دو تا کاره خوبم که میاد ، ادم بتونه یه چیز ازشون یاد بگیره . ممنونم از معمار نیوز ،

  • شروین wrote on ۲۹ اسفند, ۱۳۹۴, ۱۸:۴۷

    طرح اول شبهات خیلیی زیادی به یه طرح کلیسا داره که من قبلا دیدم و اگه اشتباه نکنم اون کلیسا از کشتی نوح واسه طراحی الهام گرفته بود

  • سعيد wrote on ۲۹ اسفند, ۱۳۹۴, ۲۳:۴۰

    اولا متاسفم
    چند نکته درمورد طرحها:
    اکثرطرحها فقط درتابستان وهوای بدون بارنندگی قابل استفادن،سرمایش گرمایش وپوشش دیده نشده.
    حداقل سرانه وتوجه به مسائل رفاهی درمورد سرویسها ووضوخانه رعایت نشده.دربعضی طرحها دو عدد سرویس وفضایدکم وضوخانه لحاظ شده.
    سطح اشغال با توجه به خواسته های اولیه منافات دارد
    بقیه نکات هم دوستان اشاره کردند،.

  • وحيد wrote on ۱ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۴:۱۶

    دوستان ظاهرا همگی به داوری مسابقه اعتراض دارند، خوشحال میشم اگه بین کارهایی که در این صفحه ارائه شده فقط یک کار که بتونه ادعای مقام آوردن و پایمال شدن حقش رو بکنه به من معرفی کنید، ممنون.

  • آیدا wrote on ۲ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۳:۴۰

    به نظر می رسه شرکت نوسازی عباس آباد سابقه طولانی در انتخاب طرح های کپی داره. 
    طرح اول که حتی اصول اولیه طراحی یک مکان مذهبی ( خصوصا جایی که نماز ادا می شه ) رو رعایت نکرده. استفاده از قوس هم که نهایت استفاده طراح از معماری ایرانی بوده. می شه گفت ایشون حتی به نماد های اولیه که مخاطب روبه سمت جایی که برای عبادت  راهنمایی می کنه هم, توجه نکردند.  حداقل من که با دیدن این طرح اصلا ذهنم به سمت نمازخانه نمی ره. 
    طرح سوم هم که نهایت کپی برداریه. به طراحی مرکز موسیقی توکیو کار کوروش حاجی زاده سر بزنید.

  • مریم wrote on ۲ فروردین, ۱۳۹۵, ۲۰:۵۴

    خیلی خیلی عجیبه همچین داوری ای ! انگار همه رو مورد تمسخر قرار دادن. طرح های کپی شده، طرح هایی که از با معیارها کاملا مغایرت دارن ، طرح هایی که اصلا با توجه به محیط سایت و بوستان طراحی نشدن! ارتباط با طبیعت توی بعضی ها صفره! بعضی ها اصلا شکل مذهبی ندارن ک بخوان نمازخونه باشن،واقعا جای تاسف داره…. من سایت رو دیدم و امیدوارم داورها هم دیده باشن!!!! چون واقعا با برپایی همچین کارهایی اونجا بوستان به شکل مزحکی در میاد!!!! تاسف میخورم بخاطر وضعیت …و کسانی که در اون قضاوت میکنن!

  • ارش wrote on ۶ فروردین, ۱۳۹۵, ۲۳:۴۷

    میشه داوران عدالت محور و روشن بین اول معنا و تفسیر معماری رو لطف کنن بیان کنند. یکم اشنا بشیم!!!

  • مريم wrote on ۱۵ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۰:۵۷

    واقعا داورها و اساتید که اینها باشند ….. !!! جدای از طرح اول تا سوم که به شکل حیرت انگیزی ابتدایی و پیش پا افتاده اند …من حیرتم از طرح تقدیر شده ی مسابقه ( لیلا حجت) هست !
    پوسته ی فلزی که چند سازه ی چادری زیرش قرار میگیرند !!!!! وا اسفا!

  • فرید wrote on ۱۵ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۴:۲۳

    به نظرم خیلی از طرح های ارسالی از طرح های برگزیده بهترن..مثلا کار آقای بیدرام و خانوم میرحسنی کاملا لایق بودن در بین طرح های برتره..

  • م wrote on ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۸:۴۷

    نفر اول کتابی منتشر کردن با آقای گلابچی…معماری دیجیتال… چه جالب همه آشنان…

  • Armin wrote on ۱۸ فروردین, ۱۳۹۵, ۱:۱۸

     طرح دوم جالبه 

  • Mohsen wrote on ۲۵ فروردین, ۱۳۹۵, ۱۷:۴۵

    کلا کارا خیلی ضعیفه و رتبه دوم کپی از این کاره—-> skyscape church by We Architecture 

  • armin wrote on ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵, ۱۷:۰۳

    منظورت رتبه سوم دیگه اره ؟

  • سعید wrote on ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵, ۲۳:۱۷

    طرح دومم تصادفاخیلی شبیه شانزدهمین پاویون سرپنتین تولندنه که تازه کارکردن …صرفاجهت اطلاع

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook