فراخوان مسابقه طراحی یادمان سرباز وطن

بروزرسانی مورخ ۲۴ آبان ۹۹:
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه طراحی یادمان سرباز وطن؛ تغییراتی در بندهای فراخوان اعمال شده است که متعاقب آن در متن این خبر نیز حذف و یا به رنگ قرمز درج و بروزرسانی گردید.

بروزرسانی: (اطلاعیه و اصلاحیه دبیرخانه مسابقه)
با توجه به سوالات مکرری که از سوی متقاضیان شرکت در مسابقه در خصوص تشکیل گروه سه نفره متشکل از معمار، مجسمه ساز و نفر سوم مطرح شده است؛ هیئت برگزار کننده مسابقه موافقت نمود با رعایت ارزش های معمارانه، مجسمه سازانه و طراحی محیط، ارائه طرح بدون تشکیل گروه سه نفره و صرفاً با ارائه ایده مربوطه (باشرایط مندرج جدید) نیز مجاز خواهد بود.

  • فراخوان مسابقه طراحی یادمان سرباز وطن

“چه زیباست توکل به خداکردن و در میان طوفان‏ها با اطمینان قلب پرواز نمودن و در عمق گرداب‏هاى خطرناک عاشقانه غوطه‏ خوردن، و در معرکه حیــات و ممات بى‏پروا به آغوش شـهادت رفتن و در قربان‏گاه عشق همه وجود خود را به قربانى خـدا دادن، و از همه چیز خود گذشتن و به آزادى مطلق رسیدن.

چه زیباست که به ارزش‏هاى خدایى ملتزم ماندن و به خاطر خدا رنج بردن و به خاطر حق پافشارى کردن و زیان‏دیدن، و از همه چیز خود صرف‏نظر کردن و فقط و فقط به خدا اندیشیدن و به سوى خدا رفتن. چه زیباست در راه معشوق، تحمل درد و رنج کردن ….

در طول تاریخ، و برای تمام ملت ها به خصوص مردم این سرزمین، دفاع از وطن، میهن و خاک، مایه مباهات و سربلندی بوده است و در هر شرایطی فارغ از رنگ و نژاد، دین و مذهب، جنسیت و سن، افتخارشان پاسداری از خاکی بوده که به آن تعلق داشته اند و آرزویشان سربلندی و بزرگی آن بوده است.

ودر این میان، سرباز، نماد از خودگذشتگی، استقامت، دلاوری، دفاع از ارزش های مادی و معنوی و دفاع از وطن است. به همین جهت بزرگان این کشور همواره خود را یک سرباز می نامیدند. سرباز در هر لحظه چه در جنگ چه در صلح، چه در روز چه در شب، چه در بیداری چه در خواب، به سرزمینش می اندیشد و بدون هیچ چشم داشتی با توکل به خدای بزرگ، دست از جان می شوید و تمام داشته خود را فدا می کند تا آسیبی به سرزمینش وارد نشود و چه زیباست فدا کردن خود برای ارزشی، به نام وطن.

تعریف طرح:
شهرداری تهران به منظور ارج نهادن به مقام والای سربازان وطن، مجاهدانی که در طول تاریخ برای حفظ و اعتلای ارزش های سرزمینشان جانبازی کرده اند، از تمامی هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه دعوت می نمایند تا در مسابقه ای که با شرایط و ضوابط ذیل به جهت طراحی یادمان سرباز وطن برگزار می گردد، شرکت نمایند:

جانمایی پروژه: پیوند مفهوم دفاع از وطن در تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس ایجاب می کند تا جانمایی این پروژه درمحل مشخص شده به عنوان یک عنصر پیوند دهنده و کامل کننده در مرتفع ترین نقطه باغ موزه دفاع مقدس واقع در اراضی عباس آباد به عنوان قطب فرهنگی – اجتماعی شهر تهران و در انتهای این پروژه قرار گیرد.

محدوده زمین پروژه ۱/۳ هکتار و مکان اجرای پروژه در حدود ۲۰۰۰ مترمربع، در ضلع جنوبی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقابل پانورامای دفاع مقدس در نزدیکی ایستگاه مترو شهید همت، شمال بزرگراه شهید همت وشرق بوستان طالقانی می باشد. همچنین وجود تپه با اختلاف ارتفاع حدوداً ۲۰ متری به محدوده پیرامونی قابلیت شکل گیری یک نشانه شهری و تاثیر گذار در سطح منطقه را امکان پذیر می نماید. محدوده زمین مورد نظر ۸/۱ هکتار ، واقع در ضلع جنوبی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقابل ایستگاه مترو شهید همت ، شمال بزرگراه شهید همت و شرق بوستان طالقانی می باشد که ۳۰۰۰ مترمربع از آن می تواند حوزه نفوذ اثر طراحی شده باشد و مابقی آن به عنوان دامنه و بستر قرار گیری اثر، مورد طراحی محیطی قرار خواهد گرفت. یادمان می بایست در محدوده تعریف شده و با ابعاد متناسب به منظور ایجاد یک نماد شهری قابل رویت و با رعایت فضاهای مهم پیرامونی طراحی گردد. همچنین امکان طراحی در زیر یادمان نیز با توجه به طرح پیشنهادی وجود خواهد داشت. همچنین امکان طراحی فضا در زیر یادمان وجود دارد. 
همچنین وجود تپه با اختلاف ارتفاع حدوداً ۲۰ متری به محدوده پیرامونی قابلیت شکل گیری یک نشانه شهری و تاثیر گذار در سطح منطقه را امکان پذیر می نماید.

 

نوع و مراحل مسابقه:
نوع مسابقه به شکل فراخوان عمومی و یک مرحله ای برگزار می گردد.
شرکت کنندگان می بایست حتماً به شکل گروهی (حداقل ۳ نفر) باشند که در هر گروه یک مهندس معمار و یک هنرمند مجسمه ساز حضور داشته باشد. مهندس معمار و مجسمه ساز می بایست دارای یک اثر ساخته شده باشند. در هنگام ثبت نام می بایست مشخصات هر کدام از افراد مذکور به همراه مدارک نمونه اثر اعلام گردد.
در صورت حضور یک فرد حقوقی (شرکت) در مسابقه می بایست حتماً یک مهندس معمار و مجسمه ساز با شرایط فوق معرفی گردند.
ایده طرح می بایست با رعایت ارزش های معمارانه، مجسمه سازانه و طراحی محیط ارائه گردد. برگزار کننده توصیه می کند متقاضیان شرکت در مسابقه، برای رعایت موارد فوق از مهندس معمار، مجسمه ساز و طراح منظر بهره مند گردند.
[لطفا به بند اصلاحیه مندرج در ابتدای این خبر (با عنوان بروزرسانی) مراجعه فرمایید]

معیارهای پایه ارزیابی:
معیارهای پایه ارزیابی که توسط هیئت محترم داوران تعیین شده، به شرح زیر است:
• نشان دهنده شان و اهمیت جایگاه سرباز وطن
• رعایت تناسبات شهری به عنوان یک شاخص شهری
• میزان تحقق پذیری طرح
• تعلق به فرهنگ ایرانی
• منحصر بفرد بودن

نحوه ارایه:
• نحوه ارائه طرح آزاد است و باید با استفاده از نقشه ها ، ماکت ، انیمیشن و … در مقیاس و به گونه ای ارائه گردد که ایده ارائه دهنده را به بهترین نحو معرفی نماید.
مدارک تحویلی در ۴ شیت ۷۰*۱۰۰ سانتی متر (جدا یا باهم) به همراه ماکت متناسب و با رعایت شرایط ذیل می بایست ارائه گردد:
۱- پلان، هر ۴ نما و مقاطع مورد نیاز بر اساس طرح پیشنهادی
۲- معرفی دقیق مصالح مصرفی و روش اجرایی
۳- ارائه حداقل ۳ پرسپکتیو
۴- ارائه سایت پلان و جانمایی پروژه
۵- ارائه دید و منظر اثر از بافت پیرامونی و مناطق مختلف شهری (در صورت نیاز)
۶- ارائه انیمیشن یک دقیقه ای
• هیچ گونه مشخصاتی، از قبیل نام طراح، نشانی و جز آن نباید در پشت و روی شیت‌ ارسالی قید گردد، و تنها فرم تکمیل شده شرکت در مسابقه به شرکت نوسازی عباس آباد تحویل داده شود. در غیر این صورت اثر غیر قابل پذیرش خواهد بود.
• هیچ گونه مشخصاتی از قبیل نام طراح، نشانی و نظیر آن نباید درآثار ارسالی قید گردد.
• آثار و طرح‌های ارائه شده، عودت داده نخواهد شد.
• شهرداری تهران حق برگزاری نمایشگاه و انتشار آثار ارائه شده را با ذکر نام صاحب اثر برای خود محفوظ می‌دارد.
• کلیه آثار توسط تیم اصالت‌سنجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت خدشه دار بودن اصالت اثر، طرح از مسابقه خارج خواهد شد.
• در صورت خدشه دار بودن اصالت اثر، در هر مرحله از فرآیند برگزاری ، اعلام نتایج و اهدای جوایز ، طرح از مسابقه خارج خواهد شد.

ارکان مسابقه:
کارفرما: شهرداری تهران
برگزارکننده:شرکت نوسازی عباس آباد
مدیر مسابقه: محمد علی دانشی راد

هیئت داوران:
• سید محمد بهشتی
• مهدی حجت
• مجید مجیدی
• سید مجتبی موسوی
• سید جواد میرحسینی

جوایــز مسابقه:
• رتبه نخست :
۲ میلیارد ریال به همراه نشان شهردار تهران و لوح تقدیر 
• رتبه دوم : ۱ میلیارد و پانصد میلیون به همراه لوح تقدیر   
• رتبه سوم : ۱ میلیارد ریال به همراه لوح تقدیر 
• رتبه چهارم تا دهم : لوح تقدیر
کارفرما به صلاحدید خود، در صورت توافق با برندگان مسابقه به ترتیب اولویت، به عقد قرارداد طراحی تکمیلی فاز ۲ و نظارت بر اجرا اقدام نماید.

تاریخ های مهم:
اعلام مسابقه : یکشنبه ۶ مهرماه ۹۹
بازدید از سایت : شنبه ۱۹ مهر ماه ۹۹
آخرین مهلت ارائه مدارک توسط شرکت کنندگان : چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۹
تاریخ داوری : دوشنبه ۲۱ دی ماه ۹۹
اعلام نتایج : سه شنبه ۳۰ دی ماه ۹۹

هزینه شرکت در مسابقه: رایگان

مدارک پیوست فراخوان:
دانلود محدوده طرح
دانلود فرم ثبت نام
دانلود فایل pdf
دانلود تصاویر
دانلود فایل اتوکد طرح
دانلود فرم ثبت نام

دبیرخانه:
• محل تحویل آثار : خیابان جلفا – خیابان نیلگون – روبروی کوچه قناری غربی – پلاک ۲ – ساختمان شماره ۲ شرکت نوسازی عباس آباد – معاونت فنی اجرایی
• ساعات تحویل آثار : روزهای شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۴
• ارتباط با دبیرخانه مسابقه : روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعات ۱۰ تا ۱۲– ۰۲۱۲۲۸۸۹۳۴۸
* جهت بازدید حضور در روز مشخص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

سایت مرتبط: abasabad.tehran.ir
دریافت پوستر پیشین
دریافت پوستر جدید
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook