گفتمان هنر و معماری با موضوع «مسیر گردشگری در بافت تاریخی»

انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می کند:
دویست و نود و سومین گفتمان هنر و معماری

با موضوع:
مسیر گردشگری در بافت تاریخی؛
همراه با آئین رونمایی تمبر جاده ابریشم

پنل گفتگو:
آیدا آل هاشمی
احسان دیزانی
علی اکبر نصرآبادی

دبیر پنل:
نسیم ایرانمنش

ساماندهی و تسهیل حضور گردشگران از ضرورتهای نخستین احیا گردشگری در بافت های تاریخی است. در این میان تعریف و احیاء‌ مسیرهایی مشخص و یا نیمه مشخص برای مهیاسازی و هدایت گردشگران در بافت های تاریخی که با امکانات فضایی و خدماتی شهر میزبان از یکسو و امکانات زمانی و اقتصادی گردشگران میهمان از سوی دیگر منطبق باشد و در بازه زمانی مشخص، بیشترین امکان بهره برداری از گردشگری در بافت تاریخی را برای گردشگران با اهداف متنوع برآورده سازد سوالی است که در ساماندهی مسیرهای گردشگری در بافت های تاریخی مورد توجه است.
برنامه ریزی و تعریف مسیر گردشگری در بافت تاریخی شهر قزوین با تکیه بر تجربیات جهانی در کشورهای مختلف و با بهره برداری از شیوه برنامه ریزی لایه ها در راستای یافتن بهترین پاسخ برای طیف متنوع گردشگران و امکانات و پتانسیل های بافت تاریخی از نخستین تلاش ها در کشور در این حوزه به شمار می رود.
در دویست و نود و سومین گفتمان هنر و معماری که به مناسبت تعیین استان قزوین به عنوان استان سال ۱۳۹۷ به معرفی مسیر گردشگری در بافت تاریخی شهر قزوین اختصاص یافته است، پروژه ی “تهیه طرح اجرائی مسیر گردشگری محدوده دروازه درب کوشک تا دروازه امام زاده حسین (ع)” ارائه می گردد که توسط مهندسان مشاور بیان طرح محیط به کارفرمائی شهرداری قزوین در حال انجام است. ارائه طرح توسط خانم مهندس آیدا آل هاشم و آقای دکتر احسان دیزانی صورت می گیرد که با نمایش فیلم همراه است، دبیر پنل خانم دکتر نسیم ایرانمنش هستند.
همچنین در این برنامه، آئین روزنمائی تمبر جاده ابریشم به همت شورای عالی تمبر برگزار می شود که هدایت آن را آقای مهندس علی اکبر نصرآبادی برعهده دارند.

* حضور برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ۹۷، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰
مکان: موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵

 

سایت مرتبط: www.ammi.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook