کارگاه “نظریه‌های نو” با عنوان «بنیان اکسپوگرافی موزه»

پژوهشکده نظر برگزار می نماید:
سی امین کارگاه “نظریه‌های نو”

با عنوان:
بنیان اکسپوگرافی موزه

سخنران:
آنیتا صالح؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده ی نظر

موزه، همانند دنیای فرهنگی، غرق در آرامشی آشکار است. نگهدارنده ها و بازدیدکنندگان به عنوان یک فرایند برگشت ناپذیر، مکان های نیمه عمومی در جهت ارائه مجموعه ای از شواهد شکل دهنده به یک تمدن یا یک دوره تاریخی، همه و همه در خدمت آنچه که یکی از مظاهر فرهنگی برشمرده می شود می باشند. این مجموعه عظیم پیکره چیزی را شکل میدهد که موزه نامیده میشود.

در همین راستا فرهنگ مجموعه ای از نمودها و رفتارهای ممکن، کلیتی از دانسته ها و شناخت های عملی، معرفتی و حسی اکتسابی است که خاصیت آن انتقال به دیگر افراد توسط کدهای کم و بیش پیچیده است. مبحث موزه، مقوله ای چند ارزشی است؛ بدین معنا که دارای عناصر متعدد کلامی و غیر کلامی است. بنابراین اثرات حسی، شناختی و القایی مکان و بررسی خصوصیات آن، بررسی محتوا، بررسی متن (بررسی زبان کلامی و غیر کلامی متناسب با مخاطب مورد نظر) در جهت افزایش بعد شناسی و ترغیب لازم به نظر می رسد.

* حضور برای عموم آزاد و رایگان میباشد.

زمان: دوشنبه، ۲۲ مرداد ۹۷، ساعت ۱۷
مکان: خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب، شماره ۲۳، گالری نظرگاه
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook