چاپ سه‌بعدی صندلی توسط پرینتر سه‌بعدی

دانشجویان دانشکده معماری بارتلت بریتانیا با چاپ سه‌بعدی پیچیده نوعی صندلی ساخته‌اند که در اولین نگاه شکلی پیچیده و درهم دارد.

این مبلمان از رشته‌های پلاستیکی نازک ساخته شده است که نتیجه آن منحصر به فرد بودن این محصولات و فناوری چاپ لایه‌های سه‌بعدی به کمک ربات‌ها است. البته در این میان رازی نهفته است که با اولین نگاه نمی‌توان آن را درک کرد.

این گروه اظهار کردند: هدف ما طراحی صندلی راحت برای نشستن بود، اما زمانی که برای ساخت صندلی منحنی فضایی تحقیق کردیم این پروژه بسیار جذاب شد. این گروه از ربات‌ها، برای قالب‌گیری صندلی‌های پلاستیکی کمک گرفتند. در واقع با این پروژه روشی برای کمک گرفتن از ربات‌ها برای چاپ سه‌بعدی در مقیاس بزرگ ارائه شد.

قالب‌گیری پلاستیک توسط ربات‌های صنعتی موجب سرعت در چاپ، استفاده از مواد کمتر و تزئینات بیشتر ساختاری مانند صندلی‌های تولیدی این پروژه خواهد شد.

این صندلی‌ها در نمایشگاه فارغ‌التحصیلان ۲۰۱۵ بارتلت و نمایشگاه کالای مصنوعی فرانسه در معرض نمایش گذاشته شد.
منبع: ایسنا
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook