«معماری اسلامی ایران دوره ایلخانی و تیموری» در برنامه «گنجینه» از شبکه مستند – امشب

با برگزاری مراسم بزرگ «میم مثل مستند» و تقدیر از گنجینه‌های سینمای مستند ایران، در همکاری با مرکز آرشیو سازمان صداوسیما، مستندهای برگزیده دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ از مستندسازان برتر ایران برای پخش در برنامه «گنجینه» انتخاب شده‌اند و مراحل مرمت این آثار در حال انجام است.

برخی از این مستندها تا به حال از تلویزیون پخش نشده‌اند و در قالب «گنجینه» با اجرای پریوش نظریه برای نخستین بار روی آنتن می روند.

این مجموعه این هفته دو اثر از منوچهر طیاب با نام های «معماری اسلامی ایران دوره ایلخانی» و «معماری اسلامی ایران دوره تیموری» را برای پخش در نظر گرفته است.

طیاب دانش آموخته رشته معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کرده رشته کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است.
طیاب فیلمسازی خود را با کارگردانی فیلمی درباره سفال‌های قدیمی ایران آغاز کرد و تاکنون بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخته است.

زمان پخش: چهارشنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۴، ساعت ۲۱ – شبکه مستند سیما
تکرار: پنجشنبه ۱۷ دی ماه، ساعت ۱۵ و جمعه ۱۸ دی ماه ساعت ۹ صبح

بخش ابتدایی هر قسمت از برنامه «گنجینه» مربوط به معرفی کوتاهی درباره آثار و مستندسازان است و این بخش هر بار در یکی از کافه کتاب های شهر تهران ضبط می شود.

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “«معماری اسلامی ایران دوره ایلخانی و تیموری» در برنامه «گنجینه» از شبکه مستند – امشب”

  • فروز wrote on ۲۰ دی, ۱۳۹۴, ۱۰:۵۱

    سلام. امکان خرید این فیلم ها وجوددارد؟

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook