وبینار با عنوان «فهم خانه های تبریز»

در تلاش برای فهم خانه های تاریخی تبریز، باید ابعاد مختلف معماری این خانه ها را مورد توجه قرار داد. فضاهای تشکیل دهنده این خانه ها و کارکردهایشان، چیدمان، ترکیبات و رابطه میان این فضاها، ارتباط میان فضاهای بسته با فضاهای باز و نیمه باز، چگونگی جهت گیری و گسترش فضاها، نحوه شکل گیری سطوح و نماها و انتخاب جزئیات و آرایه ها، اصول و شیوه های ساخت و … همگی ابعادی هستند که پرداخت به آن ها می توانند ما را به فهمی ژرف تر از این خانه ها رهنمون سازند.
در گامی ابتدایی برای نزدیک شدن به فهمی از این خانه ها، آشنایی با فضاهای تشکیل دهنده آنها و رابطه میانشان ضروری است. با حاصل شدن شناختی بیشتر از این موارد، می توان به الگوهایی دست یافت که چیدمان فضایی خانه ها را سامان داده و به تبع آن ساختار سطوح بیرونی و نماهایشان را نیز شکل می دادند. در این نشست به بحث و گفتگو درباره این الگو ها خواهیم پرداخت و با بررسی دقیق تر خانه ها الگو هایی که هر خانه به تبعیت از آن ها شکل گرفته است را بازخواهیم شناخت.

سخنران: دکتر سمیه جلالی

مسئول رویداد گذر و درنگ: اکبر شیرمحمدزاده

* شرکت در وبینار برای عموم آزاد و رایگان و با توجه به ظرفیت محدود، رزرو الزامی است.
* علاقمندان می بایست جهت رزرو و دریافت لینک حضور در وبینار، نام، نام‌خانوادگی، شماره تماس، رشته و مقطع تحصیلی و عنوان وبینار را به شماره ۰۹۹۰۰۲۷۴۹۰۴ ارسال نمایند. 
* این ارائه در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد. (از طریق گزینه میهمان)

زمان: سه شنبه، ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۰۰

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.‌‌‌

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook