همشهری معماری، شماره ۲۷، پاییز۹۳-

مجله معماری همشهری در امتداد رویکرد جدید پرداختن به هویت ایرانی و اسلامی در معماری و شهرسازی، پرونده ویژه شماره ٢٧خود با عنوان “باغ ایرانی زیر سایه معنا” به معانی و مبانی باغ ایرانی پرداخته و بزرگانی چون غلامرضا پاسبان حضرت (طراح پارک جمشیدیه تهران) لادن اعتضادی، آزاده شاهچراغی و محسن عباسی در این زمینه با نوشتار و گفتار خود باغ ایرانی را شرح داده و نمونه هایی از این باغ ها را معرفی نموده اند. در تناسب با موضوع باغ ایرانی بخش دنیای طراحی به اسکیس منظر و همچنین معرفی کروکی های مرحوم استاد محمد قهوه‌ای اختصاص یافته است.
در جستجوی فضای پیشرفته معماری ایرانی، گفتگویی با بهرام شیردل ترتیب داده شده و فرایند طراحی و اصول و قواعدی از معماری ایرانی که در طرح های وی متبلور شده منتشر شده است.

شرقی ها قرابت فرهنگی بیشتری نسبت به غرب با فرهنگ ایران دارند، از این رو در پاسخ به این سوال که “نحوه مواجهه ما با پدیده های نوظهور معماری غرب چگونه باید باشد؟ ” به سراغ دو معمار ژاپنی به نام های “یوکوکینوشیتا” و “میاکه” رفته و تجربه فضاهای مسکونی که برخلاف آپارتمانها به فضاهای “باهم بودن” انجامیده منتشر شده است.

به دنبال دغدغه های تکنولوژیکی و محیط زیستی، ساختمان های شاخصی در ایران معرفی شده اند و در باب معماری ایرانی اسلامی ضمن انتشار چند یادداشت در حوزه سبک زندگی و هویت معماری، گفتگویی با مهدی حجت با موضوع شهر اسلامی ترتیب داده شده است.

jA1418816822

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook