همایش مدرسه معماری AA لندن با حضور Kengo Kuma در تهران

کنگو کوما در یوکوهامای ژاپن دیده به جهان گشود و در همان جا تحصیلات ابتدایی خود را سپری کرد. وی در سال ۹۱۹۱ در  رشته ی معماری از دانشگاه توکیو فارغ  التحصیل شد و پس از آن مدتی با دو شرکت نیهون سکی (Nihon Sekki) و تودا (TODA) همکاری داشت. سپس در خلال سال های ۱۹۸۵ و۱۹۸۶ به عنوان پژوهشگر مهمان در دانشگاه کلمبیا به ادامه تحصیل مشغول شد. در سال ۱۹۸۷ ، “استودیو طراحی فضایی” را تاسیس نمود و و در سال ۱۹۹۰ دفتر معماری خودش با عنوان “کنگو کوما و شرکا” را راه اندازی کرد. او به عنوان مدرس در برترین دانشگاه های جهان از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه الینوی و دانشگاه کیو تدریس کرده است؛ دانشگاه کیو همان دانشگاهی است که او در سال ۲۰۰۸ مدرک دکترای معماری خود را از آن دریافت کرد. کوما در حال حاضر استاد مدرسه عالی معماری دانشگاه توکیو است و چندین پروژه در خصوص معماری، طراحی شهری را با همکاری استودیوی خود در دست احداث و بررسی دارد. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ معمار در توکیو و پاریس در استخدام دفتر معماری وی هستند و این دفتر پروژه های بزرگ و کلانی را در سراسر جهان در دست طراحی و اجرا دارد.
هدف اصلی کوما در معماری بازیابی سنت ساختمان سازی ژاپنی و بازتفسیر و تطبیق دادن این سنت با فضای قرن بیست و یکم است. او در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت جایزه ی اسنتیتو معماری ژاپن گردید و در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت نشان برتر هنری و ادبی از فرانسه گشت. او سخنرانی های متعددی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر جهان داشته و تا کنون تعداد زیادی کتاب و مقاله در خصوص شناخت و نقد معماری معاصر جهان به رشته ی تحریر درآورده است. او در نوشته هایش بر احترام به محیط پیرامون به جای تسلط بر ان تاکید دارد. او در آثارش علاقه ی وافری به دستکاری نور از طریقث طبیعت دارد. از جمله آثار و پروژه های اصلی او می توان به موزه ی هنر سانتوری در توکیو، خانه ی بامبو وال در چین، مرکز هنر بسانکون در فرانسه اشاره کرد.

تاریخ برگزاری: ۹۳/۰۳/۱۹ در تهران
http://kkaa.co.jp
http://tehran.aaschool.ac.uk/category/news
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۸۸۰۴۸۸۲۰ الی ۴ تماس بگیرید .

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook