هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت

سید مجتبی موسوی از برگزاری هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت خبر داد و گفت: بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن است که از یکم تا بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۴ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، موسوی با اشاره به اینکه سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می شود، افزود: بخش اصلی سمپوزیوم با دو کارگاه برگزار می شود که کارگاه سنگ به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین شده و کارگاه آهن به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه مصالح مورد استفاده در بخش دانشجویی سنگ تراورتن است، افزود: حداکثر ۱۰ دانشجوی رشته ی مجسمه سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند به این بخش راه می یابند.
به گفته موسوی بخش دانشجویی صرفا بر جنبه های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.
موسوی با بیان اینکه این سمپوزیوم بصورت رقابتی و همانند دوره های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهرتهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینشهای هنری، برگزارمی شود، گفت: تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

به گفته دبیر سمپوزیوم هفتم متقاضیان شرکت دراین کارگاه می توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ Dpiبه همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام نمایند.
موسوی با بیان اینکه دبیرخانه سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری به مدت ۲ روز در ساعات اداری از علاقمندان ثبت نام میکند، گفت: هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری ها معرفی خواهند شد.
او با اشاره به اینکه انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت، ادامه داد: شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر ۵ نفرهنرمند ایرانی،۹ نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر ۱۰ نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می نماید.

دبیر هفتمین سمپوزیوم با تاکید بر اینکه شورای انتخاب ماکت های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم راانتخاب خواهد کرد، افزود: مرتضی نعمت الهی، کامبیز صبری ، بهداد لاهوتی ، محمدرضاخلجی،مجید حقیقی اعضای شورای انتخاب آثار بوده، دکتر جمال کامیاب، رییس سمپوزیوم و سعید شهلاپور، سید مجتبی موسوی، کامبیز صبری، سهند حسامیان، مجید حقیقی، اعضای شورای سیاستگزاری سمپوزیوم هستند ضمن آنکه هیات داوران این دوره متشکل از۲ داور ایرانی و ۱ داور خارجی است.

فراخوان  هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران:
سازمان زیباسازی شهر تهران،  هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران  را برگزار می نماید:

رویکرد و اهداف: این سمپوزیوم بصورت رقابتی و همانند دوره های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهرتهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش­های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار، از یکم تا بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۴ برگزار می شود. در طول سمپوزیوم شرایطی فراهم می گردد که شهروندان علاقمند و گروه های دانشجویی بتوانند به آسانی با هنرمندان آشنایی یافته و بطور مستقیم از مراحل اجرای آثار بازدید نمایند.

سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می شود:
۱) بخش اصلی: بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن می باشد.
– کارگاه سنگ: این کارگاه به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین گردیده است.
– کارگاه آهن: به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

۲) بخش دانشجویی: مصالح مورد استفاده در این بخش سنگ تراورتن بوده و حداکثر ۱۰ دانشجوی رشته ی مجسمه سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند به این بخش راه می یابند. بخش دانشجویی صرفا بر جنبه های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.

ارکان سمپوزیوم :
رییس سمپوزیوم: دکتر جمال کامیاب
دبیر سمپوزیوم: سید مجتبی موسوی

اعضای شورای سیاستگزاری:
سعید شهلاپور
سید مجتبی موسوی
کامبیز صبری
سهند حسامیان
مجید حقیقی

شورای انتخاب آثار: مرتضی نعمت الهی
کامبیز صبری
بهداد لاهوتی
محمدرضاخلجی
مجید حقیقی

هیات داوران: متشکل از۲ داور ایرانی و ۱ داور خارجی  است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط شرکت:
کلیه داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای تجربه و توانایی کار با سنگ و یا آهن بوده و بتوانند ایده های خود را در مدت سمپوزیوم شخصاً  به اجرا درآورند.

چگونگی شرکت در کارگاه سنگ سمپوزیوم: متقاضیان شرکت دراین کارگاه می توانند با مراجعه به دبیرخانه ی سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت  JPEG با کیفیت  ۳۰۰  Dpiبه همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام نمایند. ماکت ارائه شده باید در مقیاس ۱۰/۱باشد. (هر متقاضی میتواند فقط یک پیشنهاد عرضه نموده و نباید  پیش از این در جایی اجرا شده باشد.) ماکتها باید از جنس مقاوم  بوده و قابلیت نمایش در بخش نمایشگاه جنبی را داشته باشند.

مهلت ثبت نام:
دبیرخانه ی سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری( ۲۰ و ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴) به مدت ۲ روز در ساعات اداری از علاقمندان ثبت نام میکند. هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری ها معرفی خواهند شد.

انتخاب:
انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت. شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر ۵ نفرهنرمند ایرانی،۹ نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر ۱۰ نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می نماید. همچنین شورای انتخاب ماکت های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم را انتخاب خواهد کرد.

مواد اولیه:
به هر هنرمند در کارگاه سنگ حداکثر ۳ قطعه سنگ تراورتن جمعا به ابعاد ۳ تا ۵/۴ متر مکعب داده خواهد شد. سایر برش های مورد نیاز می بایست توسط خود هنرمند با ابزار موجود در کارگاه انجام شود.
– در بخش دانشجویی ابعاد سنگ ها به انتخاب هنرمند در ۲ اندازه ۶۰×۶۰×۱۵۰سانتی متر و یا ۱۰۰×۱۰۰× ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

شرایط ساخت و اجرای آثار:
سمپوزیوم متعهد می شود به همراه قطعه سنگ مورد نظر، یک دستگاه فرز ، یک دستگاه مینی فرز ( موجود در بازار داخلی ) را به همراه صفحات برش و ساب ( از هر کدام یک عدد) به صورت اختصاصی در اختیار هنرمندان قرار دهد. هنرمندان می توانند سایر ابزار مورد نیاز شخصی خود را به همراه بیاورند. در صورت استهلاک هر یک از دستگاه ها یا صفحات، تهیه ی دوباره ی آن با هزینه خود هنرمند خواهد بود.

سایر امکانات موجود در کارگاه سمپوزیوم: دریل جهت سوراخکاری، جرثقیل برای جابجایی در محوطه کارگاه وجود دارد.

چگونگی شرکت در کارگاه آهن سمپوزیوم: متقاضیان شرکت در سمپوزیوم میتوانند با مراجعه به دبیرخانه ی سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت  JPEG با کیفیت  ۳۰۰ Dpi  به همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام نمایند. ماکت ارائه شده باید در مقیاس ۱۵/۱باشد. (هر متقاضی میتواند فقط یک پیشنهاد عرضه نموده و نباید  پیش از این در جایی اجرا شده باشد.) ماکت ها باید از جنس مقاوم  بوده  و قابلیت نمایش در بخش نمایشگاه جنبی را داشته باشند.

مواد اولیه:
-به هرهنرمند حداکثر ۴ تن آهن شامل ( ورق پروفیل، لوله، میل گرد، نبشی و ورق از ضخامت ۳ تا ۱۰میلی متر) بدون احتساب پایه داده خواهد شد.

ابعاد اثر:
حداقل اندازه ی یکی از اضلاع نباید کمتر از ۴ متر و حداکثر اندازه نباید بیشتر از ۸ متر باشد.
علاوه بر ۴ تن آهن مصرفی، یک صفحه پلیت  ( جهت ایستایی ) در اختیار هر هنرمند قرار داده می شود.

ابعاد و برش آهن:
گیوتین و نورد ورق ها در ابعاد طولی و عرضی بر اساس استاندارد ورق های شیت امکان پذیر می باشد. هنرمندان می توانند قبل از شروع سمپوزیوم ابعاد مورد نیاز خود را سفارش دهند.

ابعاد ورق های موجود:
۲×۱ ، ۳×۵/۱ ، ۶×۵/۱
طول پروفیل ها ،لوله ،نبشی ،ناودانی ومیل گرد۶ متر است.

هنرمندان در مرحله ی ثبت نام حتما باید شرحی ازمراحل اجرایی کار خود را ارایه دهند.

شرایط ساخت و اجرای آثار:
سمپوزیوم متعهد می شود به همراه قطعات آهنی مورد نیاز، ابزارهای تخصصی زیر را در اختیار هنرمندان قرار دهد. هنرمندان       می توانند سایر ابزار مورد نیاز شخصی خود را به همراه بیاورند.
– دستگاه جوشکاری که هنرمند میتواند یکی از دو دستگاه co2)mig mag  )یا  رکتیفایر(الکترود) را انتخاب نماید.
– یک دستگاه فرز بزرگ و یک دستگاه مینی فرز دیمردار
– صفحه برش، صفحه ساب و سنباده
– متر، انبردست، چکش، گونیا، قلم و گل جوش گیر ،اسپری تورچ
– میز کار در صورت نیاز

ابزار موجود در کارگاه سمپوزیوم:
فرز انگشتی، دریل، جرثقیل زنجیری ۲ تن، جرثقیل ۳ تن، اٌکسی استیلن، تٌرچ جوشکاری و برشکاری، سری غنچه ای، پیچ دستی، ورق گیر، شمشه، خرک، پتک سنگین، دیلم، تراز، شاقول، گیره ،انبرقفلی ،سیم جوش ۸/میلی متر،۱میلی متر،۲/۱میلی مترو  گازمیکس (کورگن)در محوطه کارگاه وجود دارد.

– یک دست لباس کار، کفش ایمنی، عینک، دستکش، ماسک جوشکاری و ماسک گاز نیز به هر یک از هنرمندان و دستیارانشان داده خواهد شد.
*در انتهای سمپوزیوم یک لایه پوشش محافظ شفاف به منظورجلوگیری ازخوردگی بر روی همه ی آثارآهنی زده می شود.

توجه: درکارگاه موازی گروهی تکنسین مجرب حضوردارندوصرفاباهماهنگی دبیرخانه ، درمواردی مانندبرش کاری یاجوشکاری های عمومی به هنرمندان خدمات می دهند.مواردی که به اجرای اثرمربوط باشنددرزمره این خدمات نخواهدبودومی بایست توسط خود هنرمندانجام شود.

شرایط انتخاب دستیاران:
دستیاران از بین دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته ی مجسمه سازی که بدین منظور ثبت نام کرده باشند، انتخاب می شوند. زمان ثبت نام دستیاران از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه سال جاری می باشد.

– ثبت نام دانشجویان به عنوان دستیارفقط با ارایه  معرفی نامه استاد مربوطه و یا مدیر گروه انجام خواهد گرفت.
– به هر یک از دستیاران در پایان سمپوزیوم مبلغ بیست میلیون ریال به همراه گواهی حضوردر سمپوزیوم، اعطا خواهد شد.

مبلغ هدیه سمپوزیوم به هنرمندان:
بخش اصلی کارگاه های سنگ و آهن: مبلغ ۳۰۰۰ دلار آمریکا
بخش دانشجویی: مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰ میلیون ریال
– به تمامی هنرمندان شرکت کننده علاوه بر مبلغ هدیه، گواهی شرکت در سمپوزیوم اعطا خواهد شد.
جوایز: سمپوزیوم بنا به رای هیات داوران در بخش اصلی کارگاه های سنگ و آهن بنا به رای هیات داوران جمعا چهار اثر برگزیده ( هر کارگاه ۲ اثر به صورت مجزا ) خواهد داشت که در مراسم پایانی معرفی شده و جوایزی به شرح ذیل اهدا می گردد :
– دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰۰ دلار امریکا برای نفر اول
– دیپلم افتخار و مبلغ ۳۵۰۰ دلار امریکا برای نفر دوم

اثر برگزیده ی مخاطبان: درطول برگزاری سمپوزیوم امکان اخذآرای بازدیدکنندگان فراهم شده ودر مراسم پایانی اثر برگزیده از نگاه مخاطبان معرفی می گردد.

سایر موارد:
۱-ماکت آثار منتخبی که به بخش اجرایی سمپوزیوم راه می یابد متعلق به دبیرخانه سمپوزیوم خواهد بود.
۲- به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار بازمانده و یا موفق به اتمام کار در زمان سمپوزیوم  نشوند، مبلغ هدیه تعلق نخواهد گرفت.
۳- ساعات کاری سمپوزیوم(۳۰/۸  تا  ۱۸)تعیین گردیده وکاردرساعات دیگر امکان پذیر نمی باشد. لازم است نظم عمومی کارگاه سمپوزیوم توسط هنرمندان محترم ودستیاران آنها رعایت شود.
۴- هنرمندان ودستیاران می بایست در حین کار در کارگاه سمپوزیوم، مراقبتهای لازم را از نظر رعایت موارد ایمنی داشته باشند. مسئولیت هرگونه اتفاقی در این رابطه که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی باشد به عهده هنرمندان ودستیاران خواهد بود. در ضمن لوازم ایمنی مانند کلاه، دستکش، لباس کار و عینک در اختیار هنرمندان گذاشته شده و کلیه هنرمندان، دستیاران و عوامل اجرایی سمپوزیوم در محوطه کارگاه، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
۵- کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به شهرداری تهران بوده و حق استفاده از این آثار و تصاویر آنها در سایت، بروشور، کاتالوگ و … برای دبیرخانه محفوظ است.
۶-شرایط جوی تغییری در زمان بندی سمپوزیوم ایجاد نخواهد کرد.
۷-در صورت به وجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط سمپوزیوم توسط هر فرد حاضر در سمپوزیوم، تصمیم گیری در مورد ادامه حضور فرد با دبیرخانه خواهد بود.

دبیرخانه سمپوزیوم: 
پاسداران ـ میدان هروی ـ خیابان شهید وفامنش ـ خیابان شهید جمالی شرقی ـ موزه مجسمه تهران
تلفکس: ۲۲۹۶۹۷۴۲ ( داخلی ۱۱۱_ ۱۱۲_ ۱۱۴ )
سایت مرتبط: www.zibasazi.ir
دریافت تصویر

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook