فراخوان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی

ثبت‌نام و ارائه طرح در هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، از روز دوشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ۹۵ آغاز شد.
طرح‌های قابل پذیرش می‌بایست در شانزده گروه تخصصی و پنج محور پژوهشی و فناوری زیر به جشنواره جوان خوارزمی ارائه گردد.

شانزده گروه تخصصی شامل:
– معماری و شهرسازی
– فناوری‌های شیمیایی
– مکانیک
– برق و کامپیوتر
– هنر
– کشاورزی و منابع طبیعی
– علوم پایه
– عمران
– مهندسی صنایع و مدیریت فناوری
– مواد، متالورژی و انرژی‌های نو
– زیست فناوری و علوم پایه پزشکی
– محیط زیست
– فناوری‌نانو
– هوافضا
– مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات
– مکاترونیک

پنج محور پژوهشی و فناوری شامل:
– طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی
– طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی
– طرح‌های توسعه‌ای
– اختراع
– نوآوری و ابتکار

اهداف:
– شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه های مختلف علمی و صنعتی
– ارج نهادن و تفدیر از پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور
– تسهیل مسیر تجاری سازی و کاربردی نمودن نتایج تحقیقات
– ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان

• دانلود فایل راهنمای ثبت نام

• شرایط عمومی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی:

۱-    متقاضی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره جوان خوارزمی در قسمت سامانه‌ جامع جشنواره‌های خوارزمی نسبت به ثبت نام و ارائه مشخصات فردی اقدام نموده و شناسه کاربری و کلمه عبور خود را دریافت می‌نماید.
۲-    متقاضی می‌تواند با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور، در قسمت سامانه های جشنواره‌های خوارزمی، وارد صفحه کاربری خود شده، و امکان ثبت طرح جدید وجود خواهد داشت.
۳-    طرح ارایه شده در این دوره باید در دوره‌های قبل جشنواره شرکت نکرده باشد‌، مگر آنکه در فرایند اجرایی و یا دستاوردهای طرح تغییرات اساسی اعمال شده باشد.
۴-    طرح‌ ارایه شده در زمینه فنی و مهندسی باید دارای نمونه ساخته شده و تاییدیه  از مراجع ذیصلاح باشد.
۵-    تمامی طرح‌‌ها باید مشمول یکی از تعاریف و مفاهیم طرح‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری باشند.
۶-    به دلیل تفکیک سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های جوان و بین‌الملل خوارزمی، حداکثر سن مجری طرح متقاضی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی سی و پنج سال تمام تعیین گردیده است. ملاک زمانی تعیین سن، از اول فروردین ماه سال ۱۳۶۰ تا مهرماه ۱۳۷۷ می‌باشد.
۷-    به همکاران و یا اساتید راهنما / مشاور مجری طرح که دارای شرط سنی نمی‌باشند، تسهیلات مربوط به برگزیدگان تعلق نگرفته و تنها در خبرنامه جشنواره از ایشان با ذکر نام تقدیر خواهد شد.

تبصره ۲: دانش آموزان می‌بایست از طریق دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در وزارت آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام نمایند.

تذکرات مهم:
۱-    در صورتی که نمونه ساخته شده طرح خود را با پست ارسال می‌نمایید ذکر مشخصات طرح و ارائه دهنده بر روی بسته پستی به شکل واضح و خوانا ضروری است.
۳-    در صورت نیاز و تشخیص کارشناسان گروه تخصصی به بازدید از طرح، شرایط لازم فراهم شود، در غیر این‌صورت طرح ارایه شده مورد بررسی‌های بعدی قرار نخواهد گرفت‌.
۴-    در تکمیل اطلاعات سامانه تعیین درصد مشارکت مجری/ مالک/ نماینده و همکاران الزامی است. شایان ذکر است پس از پایان زمان فراخوان، تغییر اسامی همکاران و درصد همکاری آنان به هیچ وجه میسر نمی‌باشد. همچنین مجموع درصدها می‌بایست ۱۰۰باشد.
در طرح‌هایی که به‌صورت گروهی انجام شده و برگزیده می‌شوند، همکارانی می‌توانند از تسهیلات مربوط به بنیاد ملی نخبگان استفاده نمایند که میزان مشارکت‌ آنان در اجرا حداقل چهل و پنج درصد باشد. همچنین برای استفاده از تسهیلات ورود به دوره‌های تحصیلی بر اساس آیین نامه‌های پذیرش بدون آزمون برگزیدگان فقط با شرکت در آزمون و کسب ۹۰ درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود و سهم مشارکت برای هر فرد ۵۰ درصد می‌باشد. پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری نیز برای برگزیدگان وجود ندارد و برگزیده شدن معادل ۳ امتیاز از ۱۰۰ امتیازی است که متقاضی ورود به دکتری باید داشته باشد.
مراتب جهت اطلاع در پاسخگویی به مراجعه کنندگان ، تصحیح راهنمای شرکت در جشنواره و قراردادن آیین نامه ها در بخش مربوطه در سایت اعلام می گردد.
۵-    شرکت‌کنندگان باید برای دریافت مدارک ارسالی خود حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری مراسم به دبیرخانه جشنواره مراجعه نمایند. بدیهی است پس از مهلت تعیین شده، دبیرخانه هیچگونه مسئولیتی را در مورد عودت مدارک ارسالی به‌عهده
نخواهد داشت.
۶-    هزینه ثبت نام به منظور پوشش دهی بخشی از هزینه های علمی و اجرایی جشنواره بوده و صرف نظر از نتیجه بررسی و کارشناسی طرح، به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز:
ـ ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات علمی پیوست طرح شامل رزومه مجری طرح به همراه مقالات، جوایز، گزارش‌های علمی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی، تأییدیه‌ها، نقشه‌ها، نمونه ساخته شده، عکس و فیلم و سایر موارد مشابه
– پرداخت هزینه ثبت نام از طریق سامانه جشنواره‌های خوارزمی بصورت الکترونیکی و آنلاین می باشد.

• مهلت ثبت نام و ارسال طرح ها به دبیرخانه: تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۵

دبیرخانه:
تهران – بزرگراه آزادگان (مسیر جنوب)، بعد از پل فتح ، احمد آباد مستوفی، کوی افسران، خیابان احسانی‌راد، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، صندوق پستی ۱۱۱-۳۳۵۳۵  کدپستی ۳۳۱۳۱۹۳۶۸۵
اداره کل امور جشنواره‌ها و مسابقات علمی و فناوری – دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی
تلفن و فکس: ۵۶۲۷۶۳۴۵، ۵۶۲۷۶۰۳۸، ۵۶۲۷۶۳۲۱
ایمیل: Javan@khwarizmi.ir
سایت مرتبط: www.khwarizmi.ir 
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook