نگاهی به کانسپت ویلای فیروزه | طرحی از مهدیه امیری |

کانسپت و توضیحات به بیان معمار طرح – در سال‌های اخیر، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی سرعت زندگی ماشینی و اپارتمان نشینی، افزایش استرس و آلودگی‌های صوتی در شهرها همگی در ارزوی مامن‌گاهی هستیم تا زندگی ساده‌تر و معنادارتری را در پایان روز تجربه کنیم و شاید به این منظور در پی آرامشی که در زندگی و خانه‌های گذشتگان وجود داشت، توجه به معماری ایرانی و تطبیق آن با زندگی امروزی انسان معاصر بیش از پیش حس می‌شود. ویلای فیروزه برگرفته از خانه‌های قدیمی یزد می‌باشد.
شرح پروژه:
رنگ فیروزه‌ای در معماری ایرانی به عنوان رنگ مقدس و آسمانی شناخته می‌شود. ترکیب رنگ فیروزه‌ای با دیوارهای آجری به رنگ‌های خاکی و کرم در آثار معماری ایرانی فضایی آرامش بخش و لطیف و دلنشین می‌ساخته است.
ویلای فیروزه با نمای آجری و قوس‌های ایرانی و پنجره‌های چوبی در یزد طراحی شده است. آجر خاکی و ترکیب آن با کاشی‌های دست ساز فیروزه‌ای، از رنگ خانه‌های سنتی در یزد الهام گرفته و رنگ روشن با توجه به اقلیم انتخاب شده است.
خانه دارای حیاط مرکزی است و با استخر کوچکی در میان آن به همراه کاشی‌های آبی فیروزه‌ای علاوه بر نقش خنک کنندگی، تصویر ساختمان را با پرتوهای طلایی خورشید که به هزاران تکه زر در آب می‌مانند در هم می‌آمیزد و با انعکاسش روح آدمی را به دنیای تفکر و خیال می‌برد.
در داخل نیز به تبعیت از فضای خارجی از رنگ‌های خاکی و روشن در کنار کاشی‌های فیروزه فام استفاده شده و فضاها با الهام از معماری ایرانی و ویژگی‌های اقلیمی، به اتاق‌های زمستان نشین و تابستان نشین تقسیم شده است.

مشخصات طرح:
• معمار: مهدیه امیری
• با تشکر از: استودیو ادریسی
• محل طرح: یزد
• ابزار طراحی: هوش مصنوعی
• سال طراحی: ۱۴۰۲

تهیه و تنظیم: معمارنیوز
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook