نگاهی به پروژه Giorio Casa | طرحی از دفتر معماری Catanian |

به در خواست مالک Qumei Wanwu، وانگ ژونگلی، معمار ارشد CATANIAN، فضایی نمایشگاهی به منظور معرفی برند ایتالیایی GIORIO CASA طراحی شد.
۱. ساختمان فضایی آرام
شهر شوژو که با راه آهن لانگهای از شرق به غرب و راه آهن پکن-شانگهای از شمال به جنوب در ارتباط است، از زمان افتتاح کانال بزرگ، بخش های مختلف چین را به هم متصل می کند. از آنجایی که ساخت یک شهر جدید با راه آهن سریع السیر در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، از سهولت حمل و نقل بیشتری برخوردار شده است. در همین حال، در طول چهل سال گذشته از زمان تاسیس GIORIO CASA در شهر تورین ایتالیا، صحنه های زندگی ایتالیایی در بسیاری از شهرهای دیگر جهان در چارچوب یکپارچگی اقتصادی جهانی تکرار شده است.
با نگاهی به امپراتوری روم، می توانید عابران پیاده، کالسکه ها و اسب ها را ببینید که از دروازه پلاتین می گذرند و مجامع، مجسمه ها، کلیساها و مراکز پارلمان همگی در میدان مرکزی جمع شده اند؛ چیدمان مرکزگرا هنوز هم تا به امروز قدرت خود را دارد. این فضای یک آتریوم یا مربع را که توسط چندین ساختمان دیگر احاطه شده بود را نمایان می کند که با یکدیگر در تعامل بودند و عملکردهای ارائه، مدیتیشن، تعامل و فعالیت های تجاری را به شیوه ای واضح و جذاب ادغام می کرد؛ که الهام گرفته از مفاهیم اولیه طراحی وانگ زونگلی بود.
GIORIO CASA به روشی منظم و دقیق با آتریوم در مرکز ارائه شده است. طاق‌های سبک اروپایی دسترسی بازدیدکنندگان را به تمام جهات فراهم می‌کنند و حوض مربعی که از دو گروه فایبرگلاس سیاه ساخته شده است، هدف خود را برآورده می‌کند. کنفوسیوس فیلسوف چینی باستان زمانی در کنار رودخانه ای در شوژو ایستاد و گفت: “زمان مانند رودخانه، شبانه روز می گذرد.” طراحی فضا با آب ساکن و عناصر سنتی، آرامش لحظه ای را به عنوان هدیه ای خوش آمدگویی به مخاطبان ارائه می دهد.
«چه چیز دیگری مرا تکان داد؟ حال و هوای من، احساساتم، حس توقعی که من را در حالی که آنجا نشسته بودم پر کرده بود.»
۲. آتریوم در یک فضای داخلی: تخیلات چندگانه آتریوم
با توجه به تصمیم هوشمندانه طراح در مورد نقطه شروع و پایان، زاویه و طراحی راه پله مارپیچ و همچنین نحوه حرکت افراد در فضا، بازدیدکنندگان می توانند طبق نقشه به گشت و گذار بپردازند یا به صورت تصادفی سرگردان شوند. آنها می توانند در هر زمان به آتریوم بازگردند زیرا هم به عنوان نقطه شروع و هم به عنوان نقطه پایان تور عمل می کند و می تواند از همه جهت فقط به عنوان یک مرکز حمل و نقل قابل دسترسی باشد.
بر اساس فرهنگ چینی و سبک‌های معماری سنتی ایتالیایی، وانگ ژونگلی و تیمش آتریوم را با آجر در فضایی سرپوشیده ساختند و در عین حال باز بودن و فراگیری را به نمایش گذاشتند. با انجام این کار، فضا با برانگیختن میل مردم به مصرف به روشی هوشمندانه، هدف تجاری خود را محقق می کند. از آنجایی که صحنه های ارائه شده در پشت طاق ها متفاوت است، مردم داستان های مختلفی را در ذهن خود به تصویر می کشند که گواه بر قدرت فضا است.
با آرامش خاطر ارائه شده در آتریوم، بازدیدکنندگان توسط صحنه های پشت طاق ها جذب می شوند. همانطور که آنها وارد و خارج از صحنه های مختلف می شوند، محصولات را مشاهده کرده اند و بیشتر کار فروش در این فرآیند انجام شده است.
در نتیجه، آتروم به یک اثر هنری کاربردی در یک فرم مشخص تبدیل می شود که تجربه، احساسات، خرد و انرژی دائمی را ایجاد می کند و هماهنگی بین افراد و محیط را برقرار می کند. در زیباترین شکل خود، همه چیز در تعامل با یکدیگر است.
“من میدان را از بین می برم – و احساسات من یکسان نیست. من هرگز نمی توانستم آن احساسات را بدون فضای میدان داشته باشم.»
۳. استراتژی فضایی: ترسیم شهرهای آینده
با تغییر نحوه تعامل و ایجاد حس تشریفات، طراحی فضا به بهبود مدل کسب و کار کمک کرد. طراح از سناریوهای تجاری مرسوم دور شد، برخی از تاریخ های کلیدی را از جدول زمانی توسعه برند انتخاب کرد و آنها را در صحنه های مختلف یک فضا ارائه کرد تا از طریق تعامل، افراد، محصولات و صحنه ها را با هم ادغام کند.
وانگ ژونگلی امیدوار است که با یک استراتژی فضایی کامل به این برند کمک کند تا با چالش‌های موجود مقابله کند و به ارزش تجاری فراتر از انتظار دست یابد. جدای از آن، او معتقد است که ساخت فضایی آرام، احساسات واقعی مردم را برمی انگیزد که نباید توسط فضا پیش بینی یا برجسته شود. در آینده، فضاهای تجاری شهری ممکن است در این جهت متحول شوند و صداقت همیشه تاثیرگذارترین بخش است.
در آینده، تمام آنچه شهر و مردم تجربه می کنند در معماری و طراحی فضا منعکس خواهد شد. تاریخ، خاطرات و روح به ساختمان فضاهای تجاری القا می شود که باعث آزاد شدن نشاط همیشگی و ایجاد ارزش ماندگار می شود.
“بین خونسردی و اغواگری، هنر ملایم‌تر اغواگری نیز وجود دارد، یعنی واداشتن مردم به رها کردن، غوغا کردن، و این در اختیارات یک معمار قرار دارد.”

مشخصات پروژه:
• طراح: CATANIAN
• معمار مسئول: Wang Zhongli
• تیم طراحی: Zheng Haili, Liang Jianfang, Wang Dian
• رده: تجاری
• مساحت: ۱۲۰۰ مترمربع
• محل پروژه: Xuzhou، Jiangsu، چین
• سال طراحی: ۲۰۲۱
• سال تکمیل: ۲۰۲۱
• تصاویر: Jin Weiqi

تهیه و تنظیم: معمارنیوز
سایت مرتبط: www.catanian.com
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook