نگاهی به پروژه گالری نیمانی | طرحی از مهندسین مشاور نهصد |

کانسپت و توضیحات به بیان معمار طرح – تاریخ زیبایی شناسی به زمان خلقت بشر برمی‌گردد، زیرا آنها ذاتاً به دنبال زیبایی هستند. ایرانیان در طول تاریخ همواره سبک خاصی در پوشش داشته‌اند که ریشه در سنت‌های متمدن آنها دارد. امروزه طراحی لباس و اکسسوری یکی از مشاغل پرطرفدار در ایران است. در این راستا اگر افراد خلاق و آشنا به هنر رنگ و کار با پارچه باشند از این شغل برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. طراحی مد را می‌توان به صورت جداگانه انجام داد. در این صورت افراد با طراحی مجموعه‌های شخصی و نمایش آنها در فشن شوها و رویدادهای مرتبط سعی در معرفی آثار خود دارند.
اصالت و زیبایی هنر ایرانی بسیاری از هنرمندان ایرانی را تشویق می‌کند تا آن را در آثار خود بگنجانند. نیما بهنود موسس برند NIMANY نیز از جمله هنرمندانی است که از یک سو از هنر ایرانی در آثار خود بهره می‌برند و از این گنج بی پایان بهره می‌برند و از سوی دیگر بر حضور فرهنگ ایرانی در این عرصه صحه می‌گذارند. خط تولید او شامل کیف، کفش، کمربند، کت و اکسسوری مردانه و زنانه است. تلفیق ظرافت‌های زیبای هنر نستعلیق ایرانی، نقش‌های عربی و تصاویر انتزاعی شاهنامه، این برند را منحصر به فرد و زیبا کرده است. زمانی که طراحی گالری NIMANY به ما سپرده شد، از همان ابتدا متوجه شدیم که برای حفظ هماهنگی هر چه بیشتر با فضای گالری باید از طرح‌های مشابه استفاده کنیم. تبدیل یک ساختمان مسکونی با قدمت تقریباً سی ساله به مجموعه‌ای خاص و زیبا برای مشتریان که تماماً مبتنی بر هنر ایرانی است، هدف اصلی ما بود. با بررسی محصولات این برند، روند طراحی این فضا را بر اساس خطوط نستعلیق با تاکید بر حرف «ه» و همچنین تصویرسازی شاهنامه آغاز کردیم. کنار هم قرار گرفتن رنگ‌های سفید و زرد، حداکثر باز بودن فضا و ارتقای حس سیال بودن در آن را تکرار می‌کند. علاوه بر این، ما از رنگ زرد که نمادی از طراوت، شادی، اعتماد به نفس و اصالت است به عنوان رنگ غالب در فضا استفاده کردیم و ظاهری چشمگیر به دیوارهای بی جان می‌بخشد.
تبدیل تدریجی جان پناه به سقف، سقف به جان پناه و همچنین کف و دیوار برای نمایش و ایجاد سیالیت در فضا و تحریک تنش بصری از طریق اجرای فرم، زمینه را برای ترغیب مشتریان فراهم می‌کند.
قرار دادن پایه‌های لوازم جانبی به گونه‌ای زیبا و ظریف طراحی شده است که حداکثر دید را به مخاطب ارائه می‌دهد.
کانسپت این طرح پاسخی به تاکید برند نیمانی بر رویکرد معماری ایرانی و شهر اصفهان با استفاده از کاشی‌های دست ساز در کف با تاکید بر حرف “ه” در کنار شیشه‌های زنگ زده و ترکیب آنهاست. با معماری مدرن که قدرت، اصالت و شکوه را نشان می‌دهد.

مشخصات پروژه:
• طراح: مهندسین مشاور نهصد
• معمار: امین ترکان
• محل پروژه: اصفهان
• سال طراحی: ۲۰۲۱
• سال ساخت: ۱۴۰۰
• جوایز وافتخارات:
o کسب گواهینامه طلای جایزه گلدین ترزینی | ۲۰۲۳ | بهترین پروژه طراحی داخلی اجرا شده برای فضای عمومی
o رتبه دوم نخستین جایزه تخصصی بین المللی تعاملات سنت و مدرنیته در معماری و طراحی | ۱۴۰۲ | حرفه‌ای – طراحی داخلی/محصول/ مد و فشن
• تصویر: نگار صدیقی

تهیه و تنظیم: معمارنیوز
سایت مرتبط: www.amintorkan.com
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook