نگاهی به پروژه ایوانی (EVANİ – Tiled Concrete Bowl) | طرحی از Merve KÖSEOĞLU و Furkan ŞiMŞEK |

کانسپت و توضیحات به بیان معماران – ایوانی، یک نام خاص از ریشه ترکی عثمانی به معنای “فنجان” یا “کاسه” است. این نام به این کاسه خاص اشاره دارد که روح هنر کاشی‌کاری سنتی ترکیه را با زیبایی‌شناسی طراحی مدرن ترکیب می‌کند.
اگرچه کاسه‌های کاشی‌کاری سنتی اغلب در مغازه‌های توریستی دیده می‌شوند، اما در زندگی مدرن امروزی جایی در خانه‌ها، ادارات و طراحی‌های داخلی پیدا نمی‌کنند. ایوانی قصد دارد راهی برای استفاده از این کاسه‌های سنتی کاشی کاری شده نه تنها به عنوان سوغات، بلکه به عنوان بخشی زیبا از فضای داخلی مدرن ایجاد کند.
در حالی که متریال بتنی در نمای بیرونی، زیبایی شناسی و ساختار صنعتی دنیای مدرن را منعکس می‌کند، نقوش کاشی سنتی ترکی در داخل، آثار و گرمای گذشته را به همراه دارد. در قلب این طراحی ترکیبی از هنر دستی انسان از صنایع دستی سنتی با بیان مدرن بتن، یک ماده صنعتی است. به این ترتیب، ایوانی ارزشی بی‌زمان را نشان می دهد.
از نظر کاربردی می‌توان از آن به عنوان کاسه یا دکور استفاده کرد. متریال بتنی در نمای بیرونی دکوری مجسمه‌ای و مدرن ایجاد می‌کند، در حالی که سرامیک در داخل، استفاده ایمن از مواد غذایی را فراهم می‌کند.
این ایده طراحی که در ابتدا به عنوان یک کاسه و دکور زنده شد، می تواند در آینده به ابعاد مختلفی تبدیل شود. با کاوش در فرم‌ها و زمینه‌های کاربری جدید می‌تواند به استفاده از طراحی مدرن و سنتی در کنار هم در دکوراسیون داخلی کمک کند.

مشخصات پروژه:
• طراحان: Merve KÖSEOĞLU – Furkan ŞiMŞEK
• سال طراحی: ۲۰۲۳
• جوایز و افتخارات:
o رتبه اول نخستین جایزه تخصصی بین‌المللی تعاملات سنت و مدرنیته در معماری و طراحیTraMod AWARDS | 2023 | دانشجویی – طراحی محصول/داخلی/ مد و فشن
• تصاویر: Merve KÖSEOĞLU – Furkan ŞiMŞEK

 

تهیه و تنظیم: معمارنیوز
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook