نگاهی به مسابقه «بازآفرینی آینده: مسابقه طراحی هوش مصنوعی SPACE10»

بازآفرینی آینده عنوان مسابقه طراحی هوش مصنوعی SPACE10 |یک فراخوان آزاد برای تصور آینده مطلوب تر|

تحریریه معمارنیوز- SPACE10 یک آزمایشگاه تحقیقاتی و طراحی است که مأموریت دارد زندگی روزمره بهتری را برای مردم و کره زمین ایجاد کند.

در طول سال گذشته، شاهد بودیم که ابزارهای هوش مصنوعی با قابلیت های تخیلی و خلاقانه اش به میلیون ها نفر اجازه می دهد تا جهان هایی فراتر از آنچه ما تا به حال تصور می کردیم تصور کنند.
بنابراین، اگر این ابزارها را در خانه ها و شهرهای آینده خود به کار ببریم چه می شود؟ جمعیت جهانی در نتیجه تاثیرات آب و هوایی، مهاجرت و کمبود منابع در حال تغییر است.
این بدان معناست که ما باید در مورد خانه های آینده مان متفاوت فکر کنیم، نه تنها از نظر طراحی و عملکرد، بلکه از این جهت که چگونه می توانند جهان اطرافمان را دوباره پر و بازسازی کنند. چگونه آن ها می توانند بازآفرینی تر باشند.
SPACE10 شرکت کنندگان را به چالش کشید تا از هوش مصنوعی برای ایجاد مفاهیم بصری خانه ها، جوامع و شهرهای آینده استفاده کنند که برخی از بزرگ ترین چالش های زندگی روزمره را برطرف می کنند.
آینده بازآفرینی یک چالش طراحی یک ماهه برای ارتقای خلاقیت، همکاری و تفکر نوآورانه بود. همه کسانی که شرکت کردند وظیفه داشتند از هوش مصنوعی برای توسعه چشم اندازی از خانه، جامعه یا شهر آینده استفاده کنند.
یک خانه می تواند چیزی بیش از مکانی برای زندگی، کار و استراحت باشد: می تواند به صورت خودکفا در مواجهه با بحران جهانی آب و هوا عمل کند.

از شرکت کنندگان در بازآفرینی آینده دعوت شد تا به یکی از سه سناریو زیر پاسخ دهند:
۱. آینده ای انعطاف پذیر:
چگونه جوامع آینده با گونه های غیر انسانی همزیستی خواهند داشت؟ و چگونه طراحی خانه ها و جوامع ما می تواند اکوسیستم های اطراف را پرورش دهد؟
با نزدیک شدن به بزرگترین فروپاشی زیست محیطی در ۶۵ میلیون سال گذشته، باید بررسی کنیم که چگونه خانه و جوامع آینده ما می توانند از تنوع زیستی محلی برای رشد حمایت کنند. مصالح، مکان و خلاقیت خود طبیعت ملاحظات طراحی هستند. آینده ای را تصور کنید که در آن موجودات غیر انسانی در طراحی مشترک خانه ها و محله های ما متحد شوند.
۲. آینده های همزیستی:
همانطور که به آینده نگاه می کنیم، چگونه می توانیم خانه ها را به عنوان پناهگاه طراحی کنیم؟ چگونه آن ها نسبت به تغییرات ناگهانی آب و هوایی انعطاف پذیر هستند، در حالی که از زمین و محیط زیست اطراف خود آگاه هستند؟
همانطور که رویداد های آب و هوایی مکرر و شدید تر می شوند، مردم مجبور می شوند با محیط های شدیدتر سازگار شوند و زندگی کنند. خانه انعطاف پذیر خانه ای است که می تواند از شیوه های بازآفرینی، فناوری های بومی یا سنتی الهام بگیرد و بتواند از مصالح محلی استفاده کند. در نظر بگیرید که چگونه آن را با محیط اطراف خود و موقعیت در این سیاره مرتبط است.
۳. آینده جمعی:
یک شهر خودکفا چگونه خواهد بود؟ چگونه می توانیم ساختارها و خیابان های موجود را برای حمایت بهتر از زندگی جمعی تطبیق دهیم و تکامل دهیم؟
با افزایش سرعت جمعیت شهرها، تقاضا برای منابعی مانند انرژی، غذا و آب بیشتر خواهد شد. چگونه می توانیم شهر امروزی، ساختمان ها و زیرساخت های آن را برای تامین این ملزومات روزانه ارتقا دهیم؟ چالش اسکان راحت افراد بیشتری در شهرهای جهانی و راه هایی برای انجام این کار بدون تأثیر زیست محیطی ساخت خانه های جدید را در نظر بگیرید. در این آینده، شهر برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان آگاه تر و فراوان تر است.

خانه های بازآفرین:
خانه جایی است که بسیاری از ما ثبات و امنیت را می یابیم و برای استراحت و بازیابی زمان می گذاریم.
اما اگر بتوانیم ویژگی های بازسازی خانه را به بقیه سیاره گسترش دهیم چه؟ خانه ای که بیشتر از مصرفش تولید می کند چگونه به نظر می رسد؟
برای بازسازی خانه های آینده خود، باید به مصالح مورد استفاده در ساخت آن ها، انرژی مورد استفاده و تولید آن ها، و غذا و وسایلی که ساکنان آن ها را تغذیه می کند نگاه کنیم. مهم تر از همه، خانه های بازسازی شده آینده ما بر اساس ترکیبی از دانش سنتی و فناوری های جدید ساخته خواهند شد.
• ساختمان ها:
برای افزایش چرخه زندگی آن ها، انطباق با نیازهای مختلف ساکنان و استفاده از مصالح ساختمانی طبیعی و ضایعاتی بر منابع بکر، مقاوم سازی می شود.
• انرژی:
به لطف فناوری که به ساکنان اجازه می دهد انرژی باقیمانده را از شیوه زندگی روزمره یا منابع طبیعی دریافت کنند، توسط خود خانه یا جامعه تولید خواهد شد.
• غذا:
بسیار محلی خواهد بود، زیرا سیستم هایی به خانه منتقل می شوند که به ساکنان اجازه می دهد محصولات کشاورزی، کمپوست، کود دهی و بازیابی تنوع زیستی را انجام دهند.
• متعلقات:
در میان جامعه به اشتراک گذاشته می شود، در حالی که نگرش های سبزتر باعث تولید مبلمان محلی و خریدهای قبلی می شود.

SPACE10 برندگان مسابقه جهانی طراحی هوش مصنوعی را اعلام کرد:
آزمایشگاه تحقیقاتی و طراحی SPACE10 برندگان اولین مسابقه جهانی طراحی خود را برای تجسم مجدد خانه با استفاده از هوش مصنوعی اعلام می کند. با بیش از ۲۵۰ اثر از سراسر جهان، هیئتی متشکل از ۱۰ معمار، طراح، هنرمندان هوش مصنوعی، روزنامه نگاران و خلاقان مشهور جهانی، آثار ارسالی را بررسی کردند و چهار برنده را از میان ۴۰ طرح نهایی انتخاب کردند.
طرح ها بر اساس سه معیار زیر مورد ارزیابی قرار گرفتند:
۱. تخیل: الهام بخش شیوه های جدید و تخیلی زندگی
۲. مرز: ترکیب رویکرد های بازآفرینی برای طراحی
۳. مطلوبیت: تصور آینده ای فراگیر، در دسترس و امیدوارکننده برای همه

این معماری ادغام شده با زمین خانه های نیمه یا کامل زیر آب را برای بهره مندی از عایق طبیعی و محافظت در برابر دمای شدید پیشنهاد می کند. این مفهوم به طور هماهنگ با محیط ترکیب می شود و با ترکیب دانش سنتی، مصالح و تکنیک های ساختمانی در همکاری با مردم محلی، زمینه های فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی را منعکس می کند و به آن احترام می گذارد.
هیئت داوران متشکل از معماران، رسانه ها و هنرمندان مشهور جهانی مانند تیم فو (طراح در شرکت Zaha Hadid Architects)، هلن جاب (رئیس تحقیقات SPACE10)، دیوید باسلتو (مدیر عامل و مؤسس ArchDaily)، نیک جفریس (کارشناس ارشد در بنیاد Ellen MacArthur)، خاویر تورنر (بخش راه حل های جهانی در UN Habitat)، ماوئنا تندار (از بنیانگذاران Standard Deviation)، دراگون لی (سردبیر Design Boom)، آسوکا کاوانابه (روزنامه نگار آزاد برای Wired، Forbes و دیگران)، دومینیک پتی فر (بنیانگذار و مدیر خلاق Limbo Accra) و لینوس کارلسون (مدیر ارشد خلاقیت، IKEA).
“ما از حجم بالای ورودی از ۴ قاره و تنوع رشته ها بسیار خرسند شدیم. نتایج واقعاً پتانسیل ابزارهای نوظهور هوش مصنوعی را نشان می دهد تا چشم اندازهای جدید، متنوع و امیدوارکننده از آینده را در زمانی که ما را ملزم به تصور روش های جدید زندگی می کند، فراهم کند. طراحی برای آینده در محیط های خشن، توسط Kedar Deshpande و بالاترین جایزه کلی توسط هیئت داوران ما، نمونه ای از پتانسیل همکاری انسان و هوش مصنوعی برای تجسم شیوه ای از زندگی انعطاف پذیر، تخیلی و در دسترس است که با طراحی بازآفرین است.

رایان شرمن، خلاق و استراتژی، SPACE10″
در طول یک سال گذشته، ابزارهای مولد هوش مصنوعی این فرصت را برای میلیون ها نفر ایجاد کرده اند تا جهان هایی را فراتر از آنچه تصور می شد ممکن است را تجسم کنند. بخش رقابت، بخش تحقیق منبع باز، آینده های بازآفرینی بازی و تخیل را برای ایجاد مفاهیم بصری خانه ها، جوامع و شهرها در آینده تشویق می کند تا به چالش های پیش روی زندگی روزمره کمک کند. برای اطلاع از پیشنهادات انتخاب شده به ادامه مطلب مراجعه کنید.
دیدگاه های فینالیست ها که توسط هوش مصنوعی از خانه ها و شهرهای آینده ایجاد شده اند، اکنون در گالری SPACE10 در کپنهاگ به عنوان بخشی از طراحی در عصر هوش مصنوعی به نمایش گذاشته می شوند. این نمایشگاه بررسی می کند که آیا پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند خانه ای بهتر برای مردم و کره زمین طراحی کنیم. SPACE10 در طراحی نمایشگاه با هنرمند و دو طراح مستقر در کپنهاگ Wang & Söderström همکاری کرد و چهار پروژه نظری ارائه شده توسط استودیو های طراحی مختلف را به نمایش گذاشت. SPACE10 با رویکرد به ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان شرکای مشترک، به آینده مبلمان، محصول و طراحی معماری می پردازد. بازنگری در کهن الگو های طراحی و موادی که ما استفاده می کنیم.

برندگان نهایی مسابقه:
– طراحی برای آینده در محیط های خشن

 

آینده انعطاف پذیر: غلاف گیاهی (Plant Pods)

 

– آینده همزیستی: WombHome، استعمارزدایی از طبیعت

 

– برنده آینده جمعی: شهر بعد از سیل

 

۴ برنده این رویداد در پست های بعدی به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرند.

پوستر مسابقه
منبع خبر: regenerativefutures.space10.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook