نگاهی به طرح برنده مسابقه هوش مصنوعی و معماری با موضوع بازآفرینی آینده؛|عنوان طرح:برنده آینده جمعی: شهر بعد از سیل|

در آینده ذوب یخبندان باعث سیل های چشمگیر می شود، این دیدگاه جایگزین همزیستی و زندگی جمعی متراکم شده، مردم را قادر می سازد تا به زندگی و کار خود ادامه دهند و از هماهنگی با طبیعت لذت ببرند. این شهر با المان های سه بعدی چاپ شده و مصالح ساختمانی بازیابی شده از جنگل ها و شهرهایی که در زیر آب باقی مانده اند به وجود آمده است.
در تصویر زیر نمای هوایی از شهر پس از سیل می باشد؛ می توانید سازه های سه بعدی ساخته شده از چوب و با استفاده از چاپ سه بعدی را مشاهده کنید که توسط آب احاطه شده اند.

نمای پیاده روی عابر پیاده بین مناطق سیل زده و ساختمان هایی که باغ ها را در ارتفاع نگه در تصویر زیر ببینید. در پایگاه خود، آنها فضاهایی برای استفاده های مختلف دارند: فرهنگی، گلخانه ها، مدارس.
نمایی از کتابخانه عمومی که در آن می توانید ترکیبی از فناوری های ساختمانی مانند چاپ سه بعدی برای سقف و چوب برای دیوارها و مبلمان را ببینید. در کنار پنجره مناظری از جنگل استوایی وجود دارد.

طراح: گوستاوو خیمنز
سناریو: آینده های جمعی
محدوده: شهر
منطقه: آمریکای مرکزی

اطلاعات پروژه
 ملاحظات سناریو:
در یک بحران شهری آینده ناشی از سیل، طرح شهری مورد نیاز است که بتواند وضعیتی را که بسیاری از مردم خانه های خود را از دست داده اند، معکوس کنند. انتقال آنها به شهرهای موجود غیرممکن خواهد بود، زیرا به معنای فروپاشی خدمات و زیرساخت های قدیمی است. بنابراین، توسعه مناطق شهری تاب آور با قابلیت غلبه بر شرایط محیطی شدید یک راه حل است. این شهرهای جدید با شهرهایی که ناپدید شده اند متفاوت به نظر می رسند. برای اولین بار، فرصت برای ایجاد شهری جایگزین، همزیست و متراکم که در آن مردم در هماهنگی با طبیعت کار و زندگی می کنند و لذت می برند، استفاده می شود.

ملاحظات منطقه ای:
در فردای آمریکای مرکزی، شرایط محیطی به دلیل سطوح بالای رطوبت، باران های شدید و دمای بالا بسیار شدید است. در سطح اجتماعی، نابرابری زیادی بین فقیر و غنی وجود دارد. خوشبختانه تنوع زیستی منطقه یکی از قدرتمندترین ها در جهان است. مجموعه ای از این عوامل که به واقعیت های ناشی از سیل اضافه شده است، چالشی را برای برنامه ریزان شهری ایجاد کرده است. آنها شهرهای جدیدی را پیشنهاد می کنند که با فناوری هایی ساخته شوند که می توانند توسط جامعه جذب شوند، تا بتوانند مشاغل خود را ایجاد کنند. به همین ترتیب، آنها مجبور شده اند زیرساخت هایی را با موادی که از جنگل ها و شهرهایی که در زیر آب رها شده بودند، ایجاد کنند.

ملاحظات طراحی بازآفرینی:
این شهرهای پس از سیل، با استفاده از مصالح بدست آمده از ساختمان ها و خانه های تخریب شده در اثر سیل ساخته می شوند. یک شبکه مدیریت زباله می تواند مواد را بازیابی و دسته بندی کند و آلودگی محیط زیست را کاهش دهد. برنامه هایی برای جابجایی و بازسازی ساختمان های تاریخی در کنار راه هایی برای استفاده مجدد از سازه های آسیب دیده انجام خواهد شد. زیرساخت های چوبی جدید با تکیه گاه های کمی ساخته می شوند تا زمین را آزاد نگه دارند و تأثیرات را کاهش دهند.

تجربه شخصی:
من در کشورهایی مانند ونزوئلا و پاناما زندگی کرده ام که شرایط آب و هوایی روز به روز بدتر می شود. کمبود باران یا بارندگی های شدید در برخی مواقع و همچنین افزایش دما و پیش بینی ذوب یخبندان، تصور شهرسازی جدیدی را ضروری می کند که تنوع زیست محیطی را در مواجهه با شرایط اضطراری زیست محیطی حفظ کند. ما به شهرهایی نیاز داریم که استفاده صحیح از آب، انرژی و منابع طبیعی را ترویج دهند. این شهرها همچنین باید از طریق ایجاد یک سیستم خودکار تولید غذا، کالا و خدمات، دموکراتیک و در دسترس، شغل ایجاد کنند.

چرا این آینده مطلوب است؟
این سناریو مطلوب است زیرا کشورهایی مانند کلمبیا، ونزوئلا، کاستاریکا و پاناما بخش بزرگی از تنوع گونه های جهانی را نشان می دهند و از آنجایی که آنها سرزمین هایی هستند که تحت تأثیر سیل قرار می گیرند، به این معنی که ظرفیت احیاگری آنها تحت تأثیر قرار می گیرد، بسیاری از جنگل ها از بین خواهند رفت. ما باید یک رابطه همزیستی بین شهرها و محیط زیست ایجاد کنیم. شهرها می توانند موجودیت هایی باشند که با تکیه بر فناوری، برنامه ریزی شهری و خلاقیت، جنگل ها را محافظت، ارزش گذاری و تکثیر کنند.

روند طراحی
در ابتدا، به ایده ای مربوط به تاریخ فکر کردم. سپس آینده احتمالی را تصور کردم. من با تولید یک سری تصاویر آزمایشی با دستورات اولیه شروع کردم. با افزودن اطلاعات بیشتر توانستم طرحی را ایجاد کنم که دوست داشتم، اما مهمتر از آن، که به موضوع سیل پاسخ می داد. کلماتی که طراحی Midjourney را به ایده های من نزدیک کرد عبارت بودند از: ارگانیک، اکو، باغ و ساختار سه بعدی.
 ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شده
Midjourney، ChatGPT

لینک های مرتبط:
نگاهی به مسابقه «بازآفرینی آینده: مسابقه طراحی هوش مصنوعی SPACE10»

نگاهی به طرح برنده مسابقه هوش مصنوعی و معماری با موضوع بازآفرینی آینده؛| عنوان طرح «طراحی برای آینده در محیط های خشن» |
نگاهی به طرح برنده مسابقه هوش مصنوعی و معماری با موضوع بازآفرینی آینده؛|عنوان طرح: آینده همزیستی؛ استعمارزدایی از طبیعت |

منبع خبر: regenerativefutures.space10.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook