نگاهی به رتبه سوم گروه مسکونی، جایزه معمار ۱۴۰۱، خانه دو‌-‌ بر

نگاهی به رتبه سوم گروه مسکونی، جایزه معمار ۱۴۰۱، خانه دو- بر

ایده شکل گیری دو – بر ساختمانی سه طبقه شامل خانه ای دوبلکس بر روی باشگاه خانگی (Home Gym)، بَرِ خیابانی پرتردد
پروژه در زمینی شیبدار به مساحت تقریبی ۲۰۰ متر مربع که از غرب با خیابان (خیابان اسلامی) و از جنوب با کوچه ای ۱۰ متری همجوار است، واقع شده است. نفوذ بافت تجاری خیابان پاسداران به خیابان های اطراف باعث تغییر جداره شهری شده است. در این خیابان (خیابان اسلامی) با ساختمان هایی روبه رو می شویم که در طبقه همکفشان کاربری های تجاری با ارتفاع بلند و جداره های شفاف قرار گرفته و طبقات فوقانی آن را واحد های مسکونی تشکیل داده است. این الگو باعث تقسیم شدن جداره شهری به دو قسمت شده است. در حالی که الگو خانه های مسکونی محله ساختاری یکپارچه دارند. خانه ای با فضاهای متنوع که به دنبال فاصله گرفتن از شلوغی خیابان است و از سوی دیگر باشگاهی در مجاورت با خیابان که سعی بر استفاده از این همجواری دارد، در داخل پوسته ای آجری یکپارچه شده است. در داخل خانه فضاهای متنوعی با تغییر مقطع ایجاد شده که کاربری های مختلفی را در طبقات دوم و سوم ساختمان جای داده است. فضاهای خانه با وید های عمودی داخلی و خارجی که در طبقه سوم به هم رسیده اند، به هم مرتبط شده اند. تراس هایی میان خانه و خیابان که به وید های عمودی متصل شده اند مرزی شفاف مابین فضاهای خانه و خیابان ایجاد کرده است.
دسترسی به باشگاه از بالاترین تراز سایت در خیابان و دسترسی خانه از حیاط، با پلکانی فلزی تعریف شده است. پلکان فلزی با رسیدن به طبقه دوم، به داخل خانه منتقل شده است. پلکان داخلی که حالتی جرمی به خود گرفته، ارتباط تراز های مختلف خانه را ایجاد کرده است و در بالاترین پاگرد به بام می رسد. ارتباط مستقیم خانه و بام باعث ایجاد حیاطی برای خانه شده و فضاهای متنوعی با تغییر ترازها و ضخامت پیدا کردن کف ایجاد شده است.

رتبه سوم گروه مسکونی آپارتمانی ساختمان دو‌-‌بر، ‌تهران
علی موسوی، غزال امینی
instagram.com/alimousavi.4
instagram.com/ghazal_amiinii

محل اجرا: خیابان پاسداران، انتهای بوستان پنجم، خیابان داوود اسلامی، نبش کوچه رز، پلاک ۱۵
کارفرما: گروه پارسه
instagram.com/parsehgroupp
تیم اجرا: محمدحسین روحانی، حسین موسوی
عکس: محمدحسن اتفاق
instagram.com/mhettefagh
زیر بنا: ۴۰۰ مترمربع
مساحت: ۱۹۶ مترمربع

برگزاری کننده مسابقه نشریه معمار:
www.memarmagazine.com/fa

♦ نمــایش تصاویر پروژه:

 

تصویر پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook