نگاهی به رتبه سوم «مسابقه ملی طراحی میدان آزادی زنجان»

♦ توضیحات و کانسپت طرح:
از تلفیق فرم آناتومی پرنده در حال پرواز (نشان از آزادی) با فرم طاق‌، در بناها و پل‌ های تاریخی زنجان ایده گرفته شده است.
در این طراحی تمام درختان داخل میدان، گوشواره‌ های میدان و دور میدان کامل حفظ شده است. پارکینگ در زیر خیابان (فقط دور میدان) در تراز منفی یک با ظرفیت ۴۰۰ خودرو و دسترسی ورود و خروج از گوشواره‌ های میدان پیش‌ بینی شده است.
مورد بسیار مهم دیگر بحث ترافیک این محدوده بود. با توجه به مطالعات میدانی از عبور و مرور عابرین و‌ خودرو ها، باید توجه بسیار ویژه‌ ای به رفت و آمد زیاد دانش‌ آموزان مدارس ضلع شمالی میدان تا ایستگاه‌ های اتوبوس و‌ تاکسی میشد‌. در نهایت طراحی بصورتی انجام شد که هر چهار ضلع میدان برای دسترسی به یکدیگر، دسترسی به وسط میدان، دسترسی به ایستگاه‌ های اتوبوس و پارکینگ با هیچ تداخلی رو برو نگردند و پاسخ بسیار جامعی به بحث ترافیک داده شد.
با طراحی پل، علاوه بر حل مسائل ارتباطی، نظرگاه بسیار زیبایی در تمام ضلع‌ های میدان ایجاد شد. طراحی پایانه اصلی اتوبوس در ضلع جنوب غربی میدان که کاملا بلا‌ استفاده و به دور از ترافیک معبر اصلی می باشد.
استقرار ایستگاه‌ های اتوبوس در گوشواره میدان و همچنین قرار دادن دستگاه پله و پله برقی در نزدیکی ایستگاه برای ارتباط بین پیاده‌ رو و پل طراحی گردید.

دفتر معماری رایمَند
instagram.com/Raymand.architects
معمار: میثم بیات
ـinstagram.com/Meysambayat
کارفرما: شهرداری زنجان
همکاران: محسن احمدی
انیمیشن: منا سعیدی

♦ نمــایش تصاویر پروژه:

 

♦ نمــایش انیمیشن:

تصویر پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook