نگاهی به طرح برنده مسابقه هوش مصنوعی و معماری با موضوع بازآفرینی آینده؛| عنوان طرح «طراحی برای آینده در محیط های خشن» |

تحریریه معمارنیوز- این معماری ادغام شده با زمین خانه های نیمه یا کامل زیر آب را برای بهره مندی از عایق طبیعی و محافظت در برابر دمای شدید پیشنهاد می کند. این مفهوم به طور هماهنگ با محیط ترکیب می شود و با ترکیب دانش سنتی، مصالح و تکنیک های ساختمانی در همکاری با مردم محلی، زمینه های فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی را منعکس می کند و به آن احترام می گذارد.
ساختاری با انرژی مثبت، مدولار و قابل تنفس که فیلتر هوا و آب را مدیریت می کند. دارای اصول طراحی غیرفعال خورشیدی است که نور و گرمای طبیعی را به حداکثر می رساند و در عین حال اثرات منفی آن را به حداقل می رساند.
فضای داخلی برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید طراحی شده است و اجازه می دهد تا هوای طبیعی تنظیم شده جریان یابد. دیوار های حائل بیرونی، باغ ها و پنجره های فضای باز را از اثرات آب و هوایی خشن محافظت می کنند.
مواد خود ترمیم شونده محلی برای پاسخ به سایش و پارگی یا بلایای طبیعی ایجاد شده است. دال های مدولار خانه ساختار هایی را برای جذب هوا و آب برای تصفیه فراهم می کند.

طراح: قیدار دشپنده
سناریو: آینده های انعطاف پذیر
محدوده: واحد مسکونی
عنوان شغلی/ شغل: طراح تجربی
منطقه: آسیای مرکزی و جنوبی

اطلاعات پروژه:
ملاحظات سناریویی:
خانه های آینده طوری طراحی خواهند شد که با تغییرات آب و هوایی ناگهانی سازگار شوند و در عین حال تعادل اکولوژیکی را با محیط اطراف خود حفظ کنند. خانه ها موجودات زنده مانند گیاهان، جلبک ها و قارچ ها را برای عایق سازی، تصفیه هوا و فیلتر کردن آب ادغام می کنند. طراحی سازگار با آب و هوا شامل جهت گیری خورشیدی، تهویه طبیعی، عایق و جرم حرارتی است. استفاده از مواد خود ترمیم شونده مانند پلیمر های پیشرفته و بتن زیستی، خانه ها را قادر می سازد تا خود را ترمیم کنند و آن ها را مقاوم تر و ماندگارتر کند. اصول طراحی بیوفیلیک این خانه همچنین سلامت جسمی و روانی را ارتقا می دهد.

ملاحظات منطقه ای:
این خانه در راجستان تصور می شود. منظره ای نیمه خشک که طوفان های شن و سیل را تجربه می کند و دمای آن از ۲- درجه سانتیگراد تا ۵۰ درجه سانتیگراد است. معماری ادغام شده با زمین خانه هایی را پیشنهاد می کند که به طور جزئی یا کاملاً غوطه ور هستند و از عایق طبیعی بهره می برند، در برابر دمای شدید مقاومت می کنند و اکوسیستم ها را حفظ می کنند. این طرح به طور هماهنگ با محیط اطراف ترکیب می شود، سازگار و مدولار است و از سیستم هایی مانند برداشت آب باران، سیستم آب خاکستری و جذب خورشیدی استفاده می کند. همچنین باید با استفاده از دانش سنتی، مصالح و تکنیک های ساختمانی در همکاری با مردم محلی، زمینه های فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی را منعکس و به آن احترام بگذارد.

ملاحظات طراحی بازآفرینی:
استفاده از مواد طبیعی محلی مانند ماسه و خاک رس برای بازآفرینی خانه برای شیوه های ساختمانی پایدار و سازگار با محیط زیست حیاتی خواهد بود. در اینجا، سازه های چاپ سه بعدی با سایر الیاف طبیعی ترکیب می شوند تا مواد زیست کامپوزیت ایجاد کنند، سیستم های عایق زنده و سیستم های ساختمانی مدولار را توسعه دهند. این خانه خارج از شبکه و مستقل از انرژی است، با باغ های خورشیدی، هیدروژن ساز و دستگاه های پیزوالکتریک تعبیه شده در ساختار خانه. همچنین شامل سیستم های انرژی باد هیبریدی فشرده و جذاب، سیستم های ذخیره انرژی مدولار و شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری انرژی است.

تجربه شخصی:
هند کشوری با محیط ها، اقلیم ها و مصالح ساختمانی در دسترس است. وقتی بزرگ شدم، توانستم چندین بار از این کشور دیدن کنم و این مکان های منحصر به فرد را ببینم. یکی از این مکان ها، صحرای عظیم ثار بود. پرجمعیت ترین بیابان در جهان و با جمعیت بیش از ۱۶ میلیون نفر. در سراسر جهان، یک میلیارد نفر در مناظر بیابانی مشابه زندگی می کنند. کمبود آب مداوم و دمای شدید به شدت زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد و بسیاری از مردم را وادار به اتخاذ سبک زندگی عشایری می کند. این بی ثباتی به استاندارد پایین تر زندگی کمک می کند، که به اعتقاد من می توان با اصول طراحی بازآفرین آینده نگر کمک کرد.

چرا این آینده مطلوب است؟
خانه های مقاوم فردا با الهام از شیوه های بازآفرینی، می توانند ضمن احترام به زمین و اکولوژی، با شرایط متغیر محیطی سازگار شوند. آن ها به گونه ای طراحی خواهند شد که در برابر حوادث شدید آب و هوایی مقاومت کنند، اما همچنین به جامعه ای پایدارتر و انعطاف پذیرتر کمک می کنند، جایی که منابع به طور موثر و مشترک استفاده می شود. ایجاد شبکه های داده محله، با دستگاه های نظارت هوشمند که در داخل خانه قرار دارند، می تواند به جوامع اجازه دهد تا به تغییرات محیطی سازگارتر و پاسخگو باشند. آن ها می توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و به یک محیط زندگی سالم تر و بازآفرین کمک کنند.

روند طراحی:
ChatGPT یک منبع ارزشمند در تحقیق در مورد طراحی خانه بازآفرینی است. این پلتفرم بینش هایی را در مورد شیوه های ساختمان سازی پایدار، سیستم های انرژی تجدیدپذیر، و اینکه چگونه جوامع می توانند انعطاف پذیرتر، سازگارتر و پاسخگوتر به تغییرات محیطی شوند، ارائه می دهد. ChatGPT در اکوسیستمی که برای آن طراحی می کردم، بینش هایی در مورد آینده استفاده از مواد طبیعی، معماری سازگار با زیستی و طراحی مقاوم در برابر بلایا ارائه کرد. این بینش ها به عنوان بذر هایی برای تصور ساختار ها با استفاده از MidJourney مورد استفاده قرار گرفتند. با شروع با طراحی ساختار موجود، ایده ها به صورت لایه ای برای ساخت و تولید صد ها راه حل ممکن قرار گرفتند.

ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شده:
Midjourney، ChatGPT
“این پیشنهاد هماهنگی بین طراحی و محیط ایجاد می کند و ویژگی های نیمه خشک را برای ایجاد یک معماری یکپارچه که در برابر دماهای شدید محافظت می کند و اکوسیستم ها را حفظ می کند، ترکیب می کند.
– خاویر تورنر، بخش راه حل های جهانی، UN-Habitat”

♦ نمــایش تصاویر پروژه:

 

لینک مرتبط: نگاهی به مسابقه «بازآفرینی آینده: مسابقه طراحی هوش مصنوعی SPACE10»

تصویر پوستر
منبع خبر: regenerativefutures.space10.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook