نگاهی به اثر جواد داودی برنده مدال iron مسابقه “A’ Design Award 2022”

نگاهی به اثر جواد داودی برنده مدال iron مسابقه “A’ Design Award 2022”

پروژه آپارتمان لارما در مازندران، رویان واقع شده است.
فرم بنا با توجه به شرایط اقلیمی شکل گرفته است. بارندگی در زمستان و پاییز و اقلیم مرطوب مازندران باعث شده از معماری غنی بومی الگو برداشته شود، از سقف شیروانی گرفته تا ایوان های بزرگ و باز شو های زیاد که کوران هوا و تهویه رطوبت را ایجاد می‌ کند.
استفاده از آجر که نمادی از معماری ایرانی و نوعی مصالح بوم آورد است که در تنظیم دما نقش به سزایی دارد و همانند کاهگل عمل می‌ کند، چون هر دو از خاک شکل گرفته اند.
شمال ایران، منطقه ای سرسبز با جنگل های انبوه که ساخت و ساز های بی رویه در آن باعث از بین رفتن جنگل ها شده است. برای احترام به محیط زیست از درختچه ها و گیاهان سبز در نما استفاده شده است که نماد جنگل های مازندران است و در واحد ها، فضای مطلوبی را به ارمغان می آورد و به اتمسفر فضای داخلی و خارجی کمک شایانی می‌ کند.
شیشه های رنگی که در باز شو های چوبی مشبک نما و در قسمت راه پله که فرم دیگری پیدا کرده است، بازتاب نور های رنگی که در فضا ایجاد می‌ کند معماری با شکوه ایرانی را برایمان یاد آور می‌ شود.
حجم هایی که کنار هم لغزیده شده و فرم پازلی شکلی را به خود گرفته، بنا بر ظوابط شهرداری برای حریم ۳ متری نورگیر و بازشو ها بوده، که این تو رفتگی ها باعث این شده است که دید به دریا و جنگل در هر دو واحد در هر طبقه را برایمان امکان پذیر می‌ کند.

♦ نمــایش تصاویر پروژه:

تصویر پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook