نمایشگاه «یک اثر، یک معمار»

محمود روحانی؛ استاد دانشگاه علمی کاربری استان قم و مسئول برگزاری نمایشگاه جمعی «یک اثر، یک معمار» از ارائه بیش از ۴۰ اثر در این نمایشگاه خبر داد و افزود:
جایگاه انسان در جامعه و محیط پایدار با رویکردی از معماری و شهرسازی شهر قم در گذشته، می‌تواند با هدف معرفی استخوان بندی شهر و محلات قم، شالوده این شهر را به نمایش بگذارد با همین هدف، نمایشگاهی با تلاش دانشجویان علاقمند در رشته معماری بافت فرسوده با عنوان «یک اثر، یک معمار» برگزار شده و آثار جمع آوری شده در معرض دید علاقمندان گذاشته شد.
با از بین رفتن قسمت عمده‌ای از خانه‌ها و بناهای بسیار پرخاطره شهر قم، ارتباط چند صد ساله از هم گسسته شد و مردمانی که هر روز روح موجود در کوچه‌ها را با حضور خود معنا می‌دادند و به واسطه حضور آنان بود که این محلات مدنیت می‌یافتند و در گذشته باهم زندگی بسیار نزدیکی را داشتند.

روحانی تصریح کرد: اگر امروز در کوچه‌های این محله‌ها قدم بگذارید خواهید دید یک در میان، خانه‌ای با تفکر نو اندیشی در دستور تخریب قرار می‌گیرد در حالی که همه می‌دانند موجودیت پایداری محیط شهری، همان اصالت‌هاست؛ چیزی که سالیان سال نمی‌توان جایگزینی برای آن پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه بخش‌هایی از بافت‌های اصیل شهر در حال از بین رفتن است، اضافه کرد: وقتی هر یک از اهالی قم قدیم در خاطره خود یک تاریخ را به همراه داشته باشد زمینه‌ای از رشد اجتماعی را به دنبال خود دارد و این همان معنای پایداری است.

زمان: سه شنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۴، ساعت‌ ۹ الی ۱۳  و  ۱۷ الی ۲۰
مکان: نگارخانه شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۲۸
تلفن‌: ۳۲۱۱۴۲۷۰   –  ۰۹۱۲۵۹۴۵۵۶۱

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook