نمایشگاه «روح مکان» آثار عکاسی علی حسینی

نمایشگاه انفرادی عکس های «علی حسینی» با نام «روح مکان» با همکاری کلوپ عکس ایران در رواق هنر فرهنگستان هنر ایران برگزار می شود.

علی حسینی که دانش آموخته رشته معماری است علاوه بر حضور در جشنواره های مختلف نظیر جشنواره عکس خلیج فارس، خیام ، رشد،‌ ایران شناسی، نورنگار و…. در زمینه پژوهشی هم مقالاتی با موضوع”پدیدار شناسی و روح مکان”، ” ارتباط شیوه زندگی مردم و فضاهای خانه”( نگاه مردم شناسانه به معماری) در سطح ملی و بین المللی منتشر کرده است. در نگاه او، عکاسی بیشتر به مراقبه ای درونی می ماند که عکاس آنرا برای فهم و ثبت نادیدنی ها یا آنچه کمتر دیده و فهمیده می شود انجام می دهد، مراقبه ای که بیش از هر چیز متوجه احوالات درونی عکاس است.

او در تبیین ایده این نمایشگاه می گوید : عکاسی به عنوان ابزاری که زمان و مکان را توامان ثبت می کند، می تواند نقش موثری در نمایاندن روح مکان داشته باشد. به همین دلیل این مجموعه با عنوان «روح مکان» نام گرفته است.

در این مجموعه مکانهای مختلف از مسجد، بازار، کاروانسرا و … گرفته تا دیواری کاهگلی با تک چراغی بر آن، سوژه هایی برای جستجوی “روح مکان” در موقعیت های مختلف بوده اند. از دیدگاه او احساس تعلق به مکان که گمشده بزرگ زندگی مدرن امروز ما است، در سایه وجود “روح مکان” به وجود می آید. این مساله که ما نسبت به مکان ها و فضاهای مختلف شهرهایمان بی توجه هستیم و از آنها به خوبی مراقبت نمی کنیم ناشی از عدم وجود حس تعلق به آنهاست. عدم وجود خاطرات جمعی و فردی نسبت به فضاهای مدرن با گذشت زمان موجب بی هویتی مکان ها شده که این خود منشاء معضلات فراوانی است.

این نمایشگاه با حمایت انجمن هنرمندان جوان و لابراتوار چاپ عکس آرتیمان در تاریخ ۲۵ آذرماه در ساعت ۱۶ گشایش می یابد و همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب به غیر از روز جمعه در رواق هنر فرهنگستان هنر ، واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به تقاطع طالقانی، دایر است و تا روز دوشنبه ۸ دی ماه ادامه دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook