نمایشگاه با عنوان «شکسته»

گالری باوان برگزار می کند؛ 

نمایشگاه با عنوان «شکسته»

در این مجموعه، دیبا بریده عکس‌ هایی از مجلات را با چینشی حساس در قالب ترکیب دیداری تازه‌ ای سازمان داده، به سطح بوم منتقل کرده، سپس روی آن نقاشی کرده است. این روند ساختارشکنی و بازآرایی عناصر تصویری، به‌ مدد کنار هم‌ نشاندن لایه‌ ها و عناصر مختلف، به فراروی از دلالت‌ های اولیه تصاویر انجامیده و به ایجاد معانی تازه‌ و برانگیختن تفاسیر متنوعی راه داده که ممکن است مورد نظر هنرمند بوده یا نبوده باشند. کلاژ ها پیش‌ متنی برای خلق به دست می‌ دهند. هنرمند خود می‌گوید: «حتی وقتی معماری می‌ کنم دوست دارم چیزی در زمین باشد، چند درخت یا یک تخته‌ سنگ، زمین خالی را دوست ندارم.»
در این نمایش نگاهی مختصر به فعالیت این هنرمند از سال ۱۹۶۰ میلادی تا به امروز خواهیم داشت. مخاطب در دنیای کامران دیبا طی این سال ها قرار گرفته و تاریخ را ورق خواهد زد.
در مجموعه آثار کامران دیبا، تعامل انتزاع و فیگوراسیون ترکیب بندی‌ ها را به تحرک در آورده است. تعلیق و چرخش پیوسته عناصر بصری، چند پارگی فضای تصویر و عقب رفتن و جلو آمدن سطوح که موجب القای بعد می‌ شود، از مصادیق این پویایی است. لایه‌ ها در حرکت‌ اند و اتصالات کوتاه‌ مدتی با واقعیت برقرار می‌ کنند. تصور شکاف و حفره در تصویر و عمق و پرسپکتیو چند ساحتی به واسطه آرایش برش‌ ها ایجاد می‌شود.

* بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد می باشد.
کیوریتور: هلیا دارابی

زمان: ۱۹ خرداد ماه الی ۵ تیر ماه ۱۴۰۲
گشایش: ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۱:۰۰  
مکان: تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook