نمایشگاهی با بازنمایش آثار معماری ایران در بینال ونیز – اصفهان

مهرداد زواره محمدی؛ مدیر بخش معماری ایران در دوسالانه، استقبال از آثار معماری ایران در این دوسالانه را خوب دانست و اظهار کرد: حضور معماری ایران در این رویداد می‌تواند یک جریان مداوم و پیوسته باشد که به ورود و خروج دانش در کشور کمک کند.

وی درباره با بازنمایش آثار معماری ایران در بینال ونیز، بیان کرد: در اولین اقدام، مهرماه امسال در نمایشگاه «نگاهی به معماری معاصر ایران و ژاپن» و با حضور تیم کاملی از معماران ژاپنی به سرپرستی «ریچی میاکه» بازنمایش چیدمان آثار منتخب معماری معاصر ایرانی در مجموعه فرهنگی آسمان تهران انجام شد. در دومین برنامه نیز از دوم تا پنجم آذرماه این چیدمان در «مان معماران اصفهان» ارائه خواهد شد.

برنامه در روز اول همراه با سخنرانی، ارائه گزارشی از چگونگی این رویداد بین‌المللی و نمایش فیلم آن آغاز می‌شود و نمایشگاه در روزهای بعد برای بازدید عموم و معماران و هنردوستان برپا خواهد بود. همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کتاب نفیس آثار منتخب معماری ایران در بینال هنر ونیز نیز قابل دسترس قرار خواهد گرفت.

زواره محمدی همچنین از برگزاری دوباره این نمایشگاه در تهران طی چند هفته آینده خبر داد.

بینال سال ۲۰۱۵ ونیز به «هنر» اختصاص داشت. به همین دلیل، پروژه‌ای با نام «بازی کوچک» با محوریت «معماری» در کنار آثار هنری اجرا شد. بخش معماری معاصر ایران (Little Game) در پاویون ایران در دوسالانه ونیز، به معرفی پروژه‌های شاخص و ساخته‌شده معماری معاصر ایران در فضایی حدود ۱۵۰ مترمربع پرداخت.

bazie kochak1 bazie kochak2

«بازی کوچک» نیز یک پرفورمنس شخصی بود که به‌صورت گروهی توسط بازدیدکنندگان این مجموعه اجرا می‌شد، تا به واسطه قاعده اجرای این قطعه، بازدیدکنندگان حتی برای چند لحظه، جایگاه غریبی را که معماری در بازار ساخت‌وساز از آن خود کرده است، تجربه کنند. هر مکعب شناور، چهار تصویر در ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتی‌متر را به‌صورت عمودی از چهار پروژه معماری در خود داشت و بازدیدکننده با ورود به مکعب، امکان مشاهده تصاویر را داشتند. ابعاد محدودکننده این مکعب‌ها، شرایط غیرمنتظره‌ای از نوع ارتباط بصری مخاطب با تصاویر درون مکعب را ایجاد می‌کرد.

زمان نمایشگاه: ۲ الی ۵ آذر ماه ۱۳۹۴
مکان: اصفهان، خیابان مطهری، چهارراه پل شیری، خیابان صائب شمالی، انتهای بن بست عندلیب
منبع: ایسنا
پوستر نمایشگاه
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook