نقد و بررسی کتاب “مسجد جامع اصفهان” در پنجاهمین نشست خانه نقد کتاب

کتاب “مسجد جامع اصفهان” اثر ائوجینو گالدیری با ترجمه عبدالله جبل عاملی، روز چهارشنبه مورخ ۱۸ شهریورماه در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.

کتاب «مسجد جامع اصفهان»، سندی قابل مشاهده از شرایط فیزیکى بنای مسجد جامع اصفهان است که نویسنده در آن همچون دایرهالمعارف معمارى و هنر به این مسجد پرداخته و دوره‌های مختلف آن را با کشف عینى بسیارى از آثار نهفته طبق تقویم تاریخ معرفى کرده است.
این کتاب ترجمه‌ای است از سه جلد مذکور که در مجموعه یک جلدی گنجانده شده است.

ائوجنیو گالدیری، استاد و محقق آثار معمارى ایرانى، تحقیقات منحصر به فرد خود را طی سالهای ۱۹۲۸ _ ۱۹۷۸ درباره مسجد جامع با شناسایى و تحلیل سازه‌هاى سنتى و بیان چگونگى شالوده‌‌هاى بنا، ساختار عناصر باربر عمودى، پوشش هاى متنوع و به خصوص تکنیک هاى اجرایى گنبدهاى نظام الملک و تاجال ملک در سه مجلد چاپ و منتشر کرده است.


پنجاهمین نشست خانه نقد کتاب:

این اثر که شایسته تقدیر در سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بود، در پنجاهمین نشست خانه نقد کتاب، در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.

با حضور:
– دکتر مهدی حجت
– دکتر پیروز حناچی
– دکتر مهدی جبل عاملی

زمان: چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۷ الی ۱۹
مکان: خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲، طبقه همکف، (سرای اهل قلم در تهران)

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook