نشست «نگاهی فراسوی فن آوری اطلاعات و ارتباطات به هوشمندی شهر»

بروزرسانی مورخ ۹۸/۱۲/۴:
بنا بر اعلام برگزارکننده؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این نشست به تعویق افتاد.

اختصاصی، معمارنیوز- سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار می کند:

نشست با عنوان:
نگاهی فراسوی فن آوری اطلاعات و ارتباطات به هوشمندی شهر

سخنران:
دکتر فریناز مقتدری اصفهانی؛ پژوهشگر و طراح شهری

موضوع نشست به نقل از سخنران:
پیش از این شهرهای هوشمند شهرهایی با بهره گیری حداکثر از امکانات تکنولوژیک و اثر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های شهری مورد تامل و مطالعه قرارگرفته اند. پیشرفت‌های ‌فن‌آوری با روندی غیرقابل پیش‌بینی و اثرات گسترده آن در عرصه‌های شهری و مدیریت شهری موجب تولد نسل جدیدی از شهرهای هوشمند شده و در نهایت در مطالعات متاخر، شهر هوشمند به صورتی متفاوت از نظریه‌های اولیه تعریف شده است. در سال‌های اخیر، اصطلاح شهر هوشمند به صورت گسترده‌ای توسط گروه‌های متخصص و دولت‌ها مورد استفاده‌ قرار گرفته است. در دو دهه گذشته، ‌تحلیل‌گران و نظریه‌پردازان شهری، تلاش کرده‌اند تا سیر تکاملی شهرها در عصری که فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اثرات فراگیر و رو به رشدی در ماهیت، ساختار و شکل‌گیری زیرساخت‌های شهری، مدیریت شهری، فعالیت‌های اقتصادی و زندگی روزمره شهرها داشته است، را تصویر کنند. سیر تکاملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات باعث ظهور مفاهیم، تعاریف و اثراتی بر شهرها شده‌اند که بعضی از آن‌ها قابل رصد و پیش بینی بوده‌اند و برخی به صورتی کاملا متفاوت با پیش‌فرض‌های اولیه شکل گرفته‌اند.
در نهایت محققان و سیاستگذاران در حیطه شهر هوشمند در نهایت به این اجماع رسیدند که راهبرد جدید شهر هوشمند باید با کمتر کردن تاکید تمرکز کنونی آن بر فن‌آوری، بازخوانی شود. هوشمندی شهر تنها محقق کردن زیرساخت‌های سنگین فن‌آوری نیست بلکه پاسخگویی به این پرسش است که تولید اطلاعات هوشمند و مدیریت شهری هوشمند،‌ می‌تواند شهروندان را در دگردیسی شهرها به محیط‌های قابل سکونت‌تر و با کیفیت‌تر، توانمند سازد.
در این نشست در ابتدا شهر هوشمند نوین، مفاهیم و دستاوردهای اثرگذار معرفی شده و در گام بعدی به تبیین مفهوم هوشمندی در شهر و چگونگی دستیابی به آن به نحوی که راه‌گشای فهم فرایند دگردیسی شهرهای ایرانی به سمت “شهر هوشمند ایرانی” باشد، پرداخته خواهد شد.

دبیر نشست:
دکتر الهام امینی

با حضور اعضای کمیسیون تخصصی معماری و شهرسازی سازمان

* حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

زمان: چهارشنبه، ۷ اسفند ماه ۹۸، ساعت ۱۵
مکان: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، پلاک ۱۰، طبقه پنجم، سالن اجتماعات
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.
هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook