نشست «معماری خاک؛ تکنیکی نو، سابقه‌ای کهن»

انجمن علمی مرمت دانشگاه تهران برگزار می کند:

نشستی با عنوان:
معماری خاک؛ تکنیکی نوین، سابقه‌ای کهن

با سخنرانی:
مریم مهدیه؛
دانش‌آموخته و متخصص معماری خاک

موضوعات نشست:
– یک‌سوم مردم دنیا در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که از خاک ساخته شده است، در واقع بیش از دو میلیارد نفر در ۱۵۰ کشور دنیا.
– امروزه معماری خاک و تکنیک‌های برآمده از آن به علت سازگاری با محیط زیست، هزینه‌ی پایین اجرا در مقایسه با دیگر تکنیک‌های کار شده با سایر مصالح، زیبایی بصری و عایق‌پذیری مناسب آن مورد توجه برترین معماران دنیا قرار گرفته است.
– بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا با توجه به بحران‌های زیست‌محیطی به وجود آمده بر اثر صنعتی‌سازی، استفاده‌ی بی‌رویه از مصالح شیمیایی و آسیب‌رسان به محیط زیست، ساخت‌وسازهای بی‌رویه، کمبود منابع طبیعی، گازهای گلخانه‌ای، آلودگی آب، خاک و … بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا در صدد آن هستند که ماده‌ای دوست‌دار محیط زیست، قابل بازگشت به آن، ارزان‌قیمت و در دسترس در محیط اطرافمان را به عنوان جایگزین مصالح دیگر معرفی کنند و خاک حائز این ویژگی‌هاست.
– ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. علی‌رغم وجود بسیاری از بناهای ساخته شده با خاک با قدمتی هزار ساله، متاسفانه این شیوه از معماری رو به فراموشی رفته و در حال نابودی است. معماری و تکنیکی غنی که بیشتر جای خود را به معماری بی‌هویت با تکنیک‌هایی ناسازگار با بستر معماری بومی ما داده است.
– لازم است که معماران، مرمت‌گران و سازندگان با این رویکرد از معماری آشنا شده و آن را در طراحی، اجرا و مرمت پروژه های خود بکار گیرند. این همایش فرصتی برای شناخت مقدماتی و وارد شدن به این حوزه است.
– هدف از شرکت در این همایش آشنایی با خاک و تکنیک‌های برگرفته از آن است.

* حضور برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۴ الی ۱۶
مکان: دانشگاه تهران‌،‌ پردیس هنرهای زیبا‌،‌ ساختمان تحصیلات تکمیلی‌،‌ آتلیه مرمت
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook