نشست علمی – تخصصی ” آینده‌پژوهی برنامه‌ریزی شهری در شهر تهران “

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، برگزار می‌کند:
نشست علمی- تخصصی ” آینده‌پژوهی برنامه‌ریزی شهری در شهر تهران ”

آینده نگاری یکی از اصلی ترین مراحل فرآیند برنامه‌ریزی

روح الله علیخان گرگانی، مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه منابع انسانی، جهان معاصر را عرصه تحولات شگرف و پویایی شتابنده، معرفی کرد و گفت: تغییرات چنان غافل‌گیرکننده و برق‌آسا از راه می‌رسند که کوچک‌ترین کم توجهی به آن‌ها می‌تواند به بهای گزاف غافلگیری راهبردی در کلیه‌ی عرصه‌ها تمام شود. در این محیط سرشار از تغییر، بی‌ثباتی و آکنده از عدم قطعیت‌ها، تنها رویکرد و سیاستی که احتمال کسب موفقیت‌ بیشتری دارد، تلاش برای معماری آینده است.

وی در ادامه تأکید کرد: اگرچه این تلاش همواره با خطرپذیری فراوان قرین بوده است اما به هر حال پذیرش این مخاطره به مراتب عاقلانه‌تر از نظاره‌گر بودن تحولات آینده می‌باشد. نگاه کلان به جهان امروز و بازیگران اصلی آن، حاکی از وجود مؤسسات تأثیرگذار آینده‌پژوهی و آینده نگاری در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری دولت‌های توسعه یافته جهان است که چه بسا رویکرد آینده‌نگارانه آنان به مسائل جهان و برنامه‌ریزی برای آینده، ریشه‌های تسلط آنان را بر جهان آینده بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند.

گرگانی آینده نگاری را یکی از اصلی ترین مراحل فرآیند برنامه‌ریزی به شیوه جدید دانست و اضافه کرد: ضرورت آینده نگاری شناخت وضع موجود و تعیین مسائل کلیدی است و مرکز مطالعات با برگزاری این نشست سعی دارد با شناسایی چالش‌ها و تبیین برنامه‌های آینده مدیریت شهری فرآیند برنامه‌ریزی‌ در شهر را بهبود بخشد.

زمان: یکشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۶ الی ۱۹
مکان: سالن اجتماعات مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران
منبع: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook