نشست «شهر‌های دانش و چالش‌های توسعه آن در ایران» – مشهد

قصه شهر نوزدهم برگزار می گردد:
«شهر‌های دانش و چالش‌های توسعه آن در ایران»

جهانی شدن فرآیندی است که امروزه تمامی ابعاد شهرها را تحت تاثیر مثبت و منفی خود قرار داده است. جهانی شدن در کنار تغییر نقش شهرها و گسترش روابط میان شهرها و تغییر در سیستم مدیریتی آنها، سبب افزایش نابرابری های اجتماعی و گسترش رقابت میان شهرها شده است. امروزه دانش یک مزیت رقابتی پایدار برای شهرها در جهت رقابت با سایر شهرها محسوب می‌شود و به همین منظور سیستم مدیریت شهری، توسعه شهر را بر اساس نیروهای خلاق و نوآور (که ستون اصلی ایجاد دانش و کسب مزیت رقابتی برای شهر محسوب می‌شوند) قرار می دهد. توسعه شهر بر مبنای نیروهای خلاق و نوآور، “توسعه شهری دانش بنیان” نامیده می‌شود و خروجی این مدل، شهرِ دانش می باشد. شهرِ دانش یک عنصر برای توسعه اقتصاد منطقه‌ای است.
چهار عامل شامل فرهنگ به اشتراک گذاری دانش، طراحی شهری، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و همچنین زیرساخت‌های شهری در شکل گیری و ارتقاء شهر‌های دانش بنیان نقش اصلی‌ را ایفا می‌کند. در قصه شهر نوزدهم به بررسی چالش های شکل گیری شهرهای دانش بنیان در ایران با تاکید بر شهر مشهد پرداخته می شود.

با حضور:
امید علی خوارزمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد

* حضور برای عموم آزاد و رایگان است.
* جهت حضور ثبت نام الزامی میباشد.
* علاقه مندان می توانند در روز جمعه مورخ ۳ دی ساعت ۱۰ صبح از طریق سامانه ثبت نام قصه شهر به آدرس ‏@ghesseh_shahr_bot در این جلسه ثبت نام نمایند.

زمان: دوشنبه ۶ دی ۹۵، ساعت ١۶ الی ١٩
مکان: مشهد، سناباد ۴١، چها راه اول سمت راست، پژوهشکده ثامن
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook