نشست؛ «شب معمارانه ۳؛ فیروز فیروز» – اصفهان

زنجیره فرهنگی ایوان برگزار می کند:

موضوع:
شب معمارانه ۳؛ فیروز فیروز

با حضور:
مهندس فیروز فیروز

دیدگاه این معمار:
آنچه معماری ارزشمند ایران را در طول تاریخ شکل داده تعامل پایدار انسان با محیط زندگی او در طول زمان است. پارامترهای این معماری اجزای طبیعت هستند. انسان نیز جزئی از طبیعت است که حیات او به آن وابسته بوده و به حد نیاز خود – و نه بیشتر- از آن بهره می‌گیرد. طبیعت، آیین زندگی او را تعریف می‌کند: آب و خاک و نور و درخت، به او سود می‌رسانند و در عوض از مراقبت، توجه و احترام او برخوردار می‌شوند. در بستر این رابطۀ ویژه بین انسان و طبیعت، فرهنگ، هنر و معماری شکل گرفته که نیروی توسعه و پیشرفت را در محیط جاری می‌کند. همۀ این عناصر در یک کُل بزرگ با هم تعامل و رابطه دارند و پایداری این کل، در گرو سازگاری اجزای آن است.
امروز نیز آنچه می‌تواند معماری متعهد و پایدار بیافریند، بینشی است کل‌نگر، که «همزیستی» را جوهر روابط همه موجودات در طبیعت می‌داند؛ بصیرتی که درخت و آب و خشت و آسمان را جدا از هم نمی‌بیند؛ بلکه آن‌ها را عناصری از یک سیستم واحد می‌داند که محیط زندگی انسان و همچنین هویت او را می‌سازند و انسان به عنوان جزئی از آن باید به اصول و قواعد سیستم پایبند باشد. همزیستی، به‌عنوان تنها ضامن پایداری اکولوژیک و پایداری اجتماعی محیط‌های انسان‌ساخت یک اصل اساسی در معماری امروز است.

* حضور برای عموم آزاد می باشد.
* هزینه ثبت نام ۲۶/۰۰۰ تومان می باشد.
* جهت حضور در برنامه از طریق لینک زیر اقدام شود.
لینک ثبت نام

زمان: چهارشنبه ۵ دی ماه ۹۷، ساعت ۱۷
مکان: اصفهان، خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطرس و خیابان وحید، جنب کوچه شماره ۳۱، خانه تاریخی صفوی
شماره تماس: ۰۹۱۳۸۰۳۹۲۹۵
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook