محسن موسوی تنها داور ایرانی سه دوره متوالی جایزه گلدن ترزینی در کنار بزرگان معماری جهان؛ ۶th Golden Trezzini Awards

دکتر محسن موسوی، عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برای سومین سال پیاپی به‌ عنوان یکی از داوران جایزه بین‌المللی گلدن ترزینی (The Golden Trezzini Awards) انتخاب شد.
شورای بین المللی و هیئت داوران یا کارشناسان بین المللی جشنواره ترزینی متشکل از نمایندگان ۳۲ کشور هستند و معماران مطرحی چون «دانیل لیبسکیند» از آمریکا، «نورمن فاستر» از انگلستان، «ماریو بوتا» از سوییس، «تویو ایتو» از ژاپن، «سانتیاگو کالاتراوا» از اسپانیا، «ماسیمیلیانو فوکساس» از ایتالیا و «محسن موسوی» از ایران، در کنار بیش از ۲۰۰ کارشناس دیگر به ارزیابی آثار طراحان جهان خواهند پرداخت. در ادامه نگاهی به فراخوان این جایزه در سال ۲۰۲۳ داریم.

شرکت کنندگان: توسعه‌دهندگان، برنامه‌ریزان، معماران و بازسازی‌کنندگان، طراحان و دکوراتورهای داخلی، هنرمندان تئاتر، و همچنین دانشجویان معماری از سراسر جهان
محدودیت سنی: حداقل ۱۶ سال
آخرین مهلت ثبت نام: ۲۴/۰۶/۱۴۰۲ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳)
اهدای جوایز: ۲۴/۰۸/۱۴۰۲ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۳)
هزینه ثبت نام: رایگان

The Golden Trezzini Awards برای معماری و طراحی، به نام دومینیکو ترزینی (۱۶۷۰- ۱۷۳۴)، اولین معمار سن پترزبورگ متولد سوییس، نامگذاری شده است؛ ایشان از معماران مطرح مبدع سبک باروک معماری روسی و سازنده کلیسایthe Peter and Paul، ساختمان Twelve Collegia و شماری دیگر از شاهکار های تاریخی می باشند
از حامیان رویداد The Golden Trezzini Awards میتوان به ارگان هایی از جمله دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه روسیه در سن پترزبورگ، سفارت روسیه در سوییس، سفارت سوییس در روسیه، انجمن معماری مسکو، اتحادیه معماران روسیه، دانشگاه معماری و مهندسی عمران سن پترزبورگ، انجمن جهانی سن پترزبورگ، اداره گردشگری دبی و … اشاره کرد.

این رویداد توسط Golden Trezzini Ltd تأسیس شده است، یک نهاد مستقل که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط سازمان های دولتی یا مؤسسات وابسته به آنها در هیچ یک از این کشورها حمایت نمی شود. شعار جوایز، “معماری به عنوان هنر” است که به هنر آفرینش اشاره دارد نه تخریب. این رویداد سالانه هزاران معمار و طراح از سراسر جهان را به هم وصل کرده است. این رقابت به ارزیابی و ترویج پروژه های برتر طراحی و معماری معاصر میپردازد و هدفشان ایجاد یک جامعه جدید از متخصصان و هنرمندان است که حرفه معماری را با دانشگاه، جامعه و رسانه همراه می کنند.

گلدن ترزینی تحت نظارت باشگاه جهانی سنت پترزبورگ برگزار می شود. مراسم اهدای جوایز هر ساله در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود و به صورت آنلاین پخش می شود. این جایزه تحت حمایت شهرداری شهر لوگانو سوئیس، زادگاه ترزینی برگزار می شود.

هدف جوایز تبدیل ارزشمندترین پروژه های معماری، طراحی، مرمت، صحنه نگاری و نمایشگاهی از لحاظ هنری به اشیاء موزه ای است. پروژه‌های برنده گلدن ترزینی به نمایشگاه‌های موزه تبدیل می‌شوند تا ارزش تاریخی، فرهنگی، علمی و هنری خود را به بهترین نحو حفظ و به نمایش بگذارند. بهترین پروژه ها به مجموعه صندوق گرافیک معماری موزه تاریخ سنت پترزبورگ اضافه می شوند و در نمایشگاه سالانه “معماری به عنوان هنر” شرکت می کنند.

ماموریت اصلی این رویداد، توسعه دیپلماسی معماری است. برگزارکنندگان بر این باورند که برخلاف روابط سیاسی، ارتباطات بین معماران کشورهای مختلف به معاملات بین‌المللی بستگی ندارد. هیئت داوران جوایز، نمایندگانی از دستگاه دیپلماسی کشورهای مختلف، مقامات، جامعه دانشگاهی، روسای موزه‌ها، چهره‌های فرهنگی و هنری و همچنین متخصصان در زمینه معماری، طراحی، صحنه‌شناسی را گرد هم می‌آورد.

هیئت داوران شامل بیش از ۲۰۰ کارشناس از ۳۲ کشور است. ششمین دوره جایزه معتبر بین المللی گلدن ترزینی با داوری معماران مطرحی چون نورمن فاستر، النا فاستر، سانتیاگو کالاتراوا، دانیل لیبسکیند، ماریو بوتا، تویو ایتو، محسن موسوی و چندین معمار و استاد مطرح دیگر از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای ششمین جوایز گلدن ترزینی از ۱۵ فوریه تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ امکان پذیر است. مخاطبان این رویداد شامل گروه های زیر از سراسر جهان دعوت شده‌اند: توسعه‌دهندگان و برنامه‌ریزان، معماران و بازسازی‌کنندگان، طراحان و دکوراتورهای داخلی، هنرمندان تئاتر، و همچنین دانشجویان دانشکده‌های معماری.

هر شرکت کننده می تواند تعداد نامحدودی از آثار را تا زمانی که فقط یک اثر را در هر دسته ارسال کند، برای جوایز ارسال کند. هر پروژه می تواند تحت دسته بندی های مختلف ارسال شود.

شرکت در این رویداد رایگان می باشد. مراسم اهدای جوایز در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ در ارمیتاژ ایالتی سن پترزبورگ برگزار خواهد شد.

تاریخچه:
اولین جوایز طلایی ترزینی برای معماری و طراحی، که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، شرکت کنندگانی را از سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد پذیرفت. جوایز مصادف شد با سیصدمین سالگرد تأسیس جدید نهادهای اداری دولتی روسیه که نیاز به یک ساختمان جداگانه داشت. برای انتخاب بهترین پروژه ساختمانی، پیتر کبیر، اولین مسابقه معماری تاریخ را اعلام کرد. اثر ارسالی دومنیکو ترزینی بهترین بود. اینگونه بود که بنای یادبود باروک پترین که در سطح جهانی شناخته شده بود، ساختمان دوازده کالژیا ظاهر شد. در مجموع، ۱۷۰ پروژه برای جوایز ۲۰۱۸ ارسال شد و هیئت داوران برندگان ۱۰ دسته اصلی و ۲ دسته ویژه را انتخاب کردند.
پنجمین دوره جوایز بین‌المللی Golden Trezzini برای معماری و طراحی در سال ۲۰۲۲ برگزار شد. ۱۱۲۳ درخواست از ۷۴ کشور ارسال شد و ۶۳ پروژه از ۱۶ کشور در فهرست نهایی قرار گرفتند. فهرست برندگان شامل پروژه هایی از برزیل، چین، کوبا، آلمان، اندونزی، مکزیک، روسیه، اسپانیا و تایلند بود.

دسته بندی جوایز:
• Best Architectural Design for Museum
• Best Implemented Project of Temporary or Permanent Museum Exposition
• Best Implemented Theater Set Design
• Best Implemented Restoration Project
• Best Implemented Reconstruction Project
• Best Project of Residential or Mixed-Use Estate
• Best Implemented Project of Residential or Mixed-Use Estate
• Best Project of Public Building or Facility
• Best Implemented Project of Public Building or Facility
• Best Implemented Interior Design Project for Public Space
• Best Project of Private Residence
• Best Implemented Project of Private Residence
• Best Implemented Interior Design for Apartment / Private House
• Best Design of Building or Facility by Student
• Best Design of Public Space by Student
• Best Design Project for Library
• Best Implemented Façade or Interior Project Using Ceramics (Special Prize: Ceramic Trezzini)
• Best Art in Outdoor Public Space
• Architectural or Restoration Project That Complies Best with The Spirit and Traditions of ST. Petersburg (Genius Petropolis Medal named after Valentina Orlova)
• Best Innovative Architectural Project (lazer Khidekel Prize)
• Premio Del Pubblico (People’s Choice Awards)

تصویر پوستر
منابع خبر: MemarNews.com
www.goldtrezzini.ru/en
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook