فراخوان «پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی»

بروزرسانی:
مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران (TUF)) و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

  • برگزار کننده: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

معرفی جشنواره:
مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهر تهران، با هدف توسعه گفتمان علمی، تبادل اندیشه‌ ها، اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق در حوزه مدیریت شهری، سالیانه جشنواره بین‌ المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) را برگزار می‌ کند. رویدادی که در طول بیش از یک دهه برگزاری، از سطح شهرداری تهران به سطح ملی و بین‌ المللی ارتقاء یافته و تلاش نموده است بستری را به منظور هم‌ اندیشی جامعه علمی و دانشگاهی برای حل چالش‌ های شهری فراهم آورد.
سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور نیز با هدف ارزش‌ گذاری به جایگاه پژوهش و آموزش در شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور، تقدیر از متصدیان حوزه‌‌ های پژوهش، آموزش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری و روستایی، شناسایی،‌ معرفی و ارائه یافته‌ های مطالعات انجام شده در این حوزه و ارتقای سطح فعالیت‌ های پژوهشی و آموزشی از سال ۱۳۸۲ تاکنون، اقدام به برگزاری “جشنواره‌ پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستائی” نموده است. مدعوین این جشنواره‌، معاونین امور عمرانی، مدیران و کارشناسان دفاتر امور شهری، روستائی و فنی استانداری­‌ ها به‌ ویژه کارشناسان مسئول امور پژوهش و آموزش استانداری‌ ها، شهرداران و دهیاران منتخب استانداری‌ ها،‌ اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ ها و مراکز علمی، مدیران و کارشناسان وزارت کشور و سازمان می‌ باشند. این سازمان طی سال‌ های گذشته موفق به برگزاری ۹ جشنواره گردیده و دهمین جشنواره را با هدف تقدیر از برترین‌ های پژوهش، آموزش و نوآوری و انتقال تجارب و طرح‌ های موفق در حوزه مدیریت شهری و روستایی و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و آموزش و نیل به آرمان مدیریت دانش‌ محور شهرها و روستاها برگزار می‌کند.
پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) به‌ صورت مشترک و همگام با دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستائی با رویکرد “عدالت شهری و روستائی” در آذرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌ شود. این رویداد مشترک، با حضور نهاد ها، دانشگاه‌ ها، مراکز تحقیقات و نوآوری شهری، شرکت‌ های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و انجمن‌ های علمی، با هدف بهره‌ برداری از آخرین تولیدات علمی و راهکارهای خلاقانه در حل چالش‌ های شهری برنامه‌ ریزی شده است.

اهداف جشنواره:
– ایجاد بستر و زمینه مناسب جهت اجرای طرح‌ های برتر پژوهشی
– فراهم نمودن بستر تعاملی میان مدیریت شهری و حوزه علمی و پژوهشی جهت ارتقای کاربست مطالعات در حوزه اجرایی
– شبکه سازی، ایجاد زمینه تشکیل شبکه پژوهشگران برتر شهری با هدف هم‌ افزایی و بهره‌ گیری از خرد جمعی
– شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعداد های برتر در حوزه‌ های مختلف جشنواره در مقیاس ملی و بین‌ المللی
– ارتقای جشنواره به یکی از قطب‌ های ملی استعدادیابی در حوزه شهر و مدیریت شهری

محورهای جشنواره:
• معماری و شهرسازی
• خدمات شهری
• محیط زیست و آلودگی
• اجتماعی و فرهنگی
• اقتصاد شهری
• برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی
• حمل و نقل و ترافیک
• هوش مصنوعی، هوشمند سازی و فناوری های نوین شهری
• زیرساخت و عمران شهری
• ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
• حکمرانی و سیاست گذاری شهری
• پایش و ارزیابی سیاست های شهری
• آینده پژوهی و آینده نگاری شهری
• حقوق شهری
• حکمرانی روستائی

قالب های ارائه آثار:
– کتاب
– مقاله
– پایان نامه
– طرح پژوهشی
– ایده های خلاقانه

شرایط و ضوابط: 
آثار منتشر شده دو سال اخیر و همچنین آثار منتشر نشده در یکی از قالب های پنج گانه دارای ارتباط موضوعی با محور های جشنواره، در فرایند داوری شرکت داده می شوند. 

گاه شمار جشنواره: 
مهلت ارسال آثار:
۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲     تمدید: ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲
داوری آثار:
۱ الی ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲
اختتامیه جشنواره:
آذر ماه ۱۴۰۲

دبیرخانه:
آدرس: خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شهید اکبری، نبش خیابان شهید آقابزرگی، پلاک ۳۲
کد پستی: ۱۹۶۴۶۳۵۶۱۱
آدرس وبسایت: rpc.tehran.ir
شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۱۵۴۳۱

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook