فراخوان نام نویسی کارگاه طراحی مشارکتی

رویداد جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری به دنبال شناسایی و شناساندن اقداماتی است که در بهبود زندگی مردم ساکن در بافت های هدف بهسازی و نوسازی شهری نقش برجسته ای داشته اند. کارگاه طراحی مشارکتی (charrette) به عنوان برنامه جنبی این رویداد جهت ارتقای سطح آگاهی و هم افزایی دانشی گروه های مختلف برگزار می گردد.

این کارگاه به مدت ۵ روز در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ در مکان سرای کاظمی واقع در محله عودلاجان با موضوع ارتقای عرضه همگانی “باغ پسته بک” برگزار خواهد شد. و دستاورد های نهایی در باغ موزه قصر به نمایش گذاشته می شود.

هدف برنامه:
به عنوان یکی از سلسله اقدامات پیش بینی شده در جریان فرهنگی “جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری” ، هدف مطرح ساختن فرآیند یادگیری مستمر و دوجانبه مردم و دانشجویان است.
این برنامه در سال های نخست با برگزاری کارگاه هایی متشکل از دانشجویان داوطلب رشته های شهرسازی، معماری و علوم اجتماعی دانشگاه های شهرهای مختلف، آغاز می شود. دانشجویان با استقرار در محلات هدف بهسازی و نوسازی واقع در همان شهر، به سنجش ظرفیت ها و محدودیت های محلات، با کمک ساکنان، می پردازند و بر اساس دانش جمعی به گزینه هایی جهت حل مسائل دست می یابند.
در این کارگاه ها علاوه بر تاکید به دانشجویان برای جلب مشارکت مردم و حمایت از خلاقیت های جامعه محلی در شناسایی راه حل های مناسب، موضوع بسیار مهم فرآیند برنامه ریزی و طراحی نیز تجربه می شود.

برنامه سال اول: پس از یک سلسله سخنرانی پیرامون موضوع رویداد در دانشگاه های سراسری شهر تهران، از دانشجویان منتخب که از طرف دانشگاه معرفی شوند و علاقه مند به شرکت در کارگاه باشند، نام نویسی به عمل می آید.
کارگاه مشارکتی یکم، با راهبری دانشگاه علم و صنعت ایران و نام نویسی از دانشجویان دانشگاه های علم و صنعت ایران، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و هنر تهران، آغاز خواهد شد.

برنامه اقدامات این کارگاه ۵ روزه که در یکی از محلات هدف بهسازی و نوسازی شهری تهران برگزار می شود به دانشجویان ارسال می گردد و با حضور مستمر آنها در موقعیت معرفی شده، فرآیند بازآفرینی مشارکتی، محقق خواهد شد. با دعوت از صاحب نظران دانشگاه و ساکنان محله مورد بررسی، دستاوردهای این کارگاه در باغ موزه قصر، به نقد گذاشته خواهد شد و تجربیات به دست آمده در ویژه نامه سوم این رویداد انتشار خواهد یافت.

دانشجویانی که تمایل به شرکت در این کارگاه را دارند پس از اخذ معرفی نامه کتبی از گروه آموزشی مربوطه جهت نام نویسی در کارگاه به پایگاه اینترنتی رویداد به آدرس زیر مراجعه فرمایند.
تلفن دبیرخانه رویداد: ۸۸۲۸۷۹۰۷- ۰۲۱

سایت مرتبط: www.iburp.ir

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook