فراخوان مقاله نشست «معماری، هنر، ادب و اندیشه در دوره غزنویان»

فرهنگستان هنر با انتشار فراخوان مقاله «هنر، ادب و اندیشه در دوره غزنویان»، اسفند ماه سال جاری به بازخوانی فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان می پردازد.

معاونت پژوهشی این فرهنگستان  طی فراخوانی از اندیشمندان و پژوهشگران دعوت به عمل آورده تا با ارسال مقاله و شرکت در سلسله نشست هایی تخصصی به بازخوانی تاریخ هنر ایران بپردازند. نخستین سلسله نشست از این مجموعه به بازخوانی «فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان» اختصاص یافته است.

در نشست تخصصی «معماری و تزئینات وابسته به آن»، وجوه مختلف معماری دوره غزنویان و تزئینات وابسته به آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. محورهای پژوهشی این نشست شامل «ویژگی های معماری و شهرسازی دوره غزنوی»، «فنون و مواد ساختمانی معماری غزنوی»، «تاثیر سنت های معماری غزنوی بر معماری غوریان، سلجوقیان و …»، «تزئینات وابسته به معماری در این دوره»، «هنرمندان، استادکاران، حامیان و بانیان آثار معماری» و «مولفه ها، عوامل و زمینه‌های شکل دهنده به معماری و شهرسازی این دوره تاریخی» می‌شود.

زمان برگزاری نشست ها، اسفند ۹۲ اعلام شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ آذرماه سالجاری است.

لازم به ذکر است که نتایج حاصل از این نشست ها به عنوان سند و منبعی علمی و پژوهشی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سایت مرتبط: http://www.honar.ac.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=214&newsview=4102

سایت منبع: www.Memarnews.com

پوستر همایش:

farakhane-gaznavil_13423

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook