فراخوان مسابقه «طراحی پاویون پلشیر تلاشی برای نهادینه شدن معماری زمینه گرا»

بروزرسانی مورخ ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۲: 
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه به اطلاع می رساند؛ نتایج داوری مسابقه به شرح ذیل مشخص و اعلام گردید: 
رتبه اول: کوروش جمارانی، پریچهر عباسی (کد اثر: p-۱۴۷۸۲۰۹۰ و کد داوری: ۱۰۴۵)

رتبه دوم: علی سبزی، یگانه اشتری، سید محمد نوید سید احمدی، حمید دشتیاری، نرگس حسن زاده پرمکوهی (کد اثر: p-۱۶۱۶۲۲۲۲ و کد داوری: ۱۱۱۱)
رتبه سوم: علی اکبر گل محمدی (کد اثر: p-۱۸۰۴۲۴۷۴ و کد داوری: ۱۲۳۷)

* کلیه آثار برنده و شایسته ی تقدیر در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در خبری جداگانه در معمارنیوز منتشر خواهد شد.

  • بروزرسانی مورخ ۱۶ حرداد ماه ۱۴۰۲: 
    بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه «طراحی پاویون پلشیر تلاشی برای نهادینه شدن معماری زمینه گرا»؛
    نتایج نخست داوری مسابقه در قالب کد های شرکت کنندگان و به شرح ذیل مشخص و اعلام گردید. بنابر این اطلاعیه تعداد کل آثار دریافتی ۱۱۷ اثر می باشد و تعداد ۲۰ اثر به بخش دوم داوری مسابقه راه یافته اند.

بیست کد برگزیده هیات داوران:
۷۰۶۹۱۸
۷۳۸۹۶۸
۸۰۰۱۰۵۰
۸۱۲۱۰۶۸
۹۱۶۱۲۲۴
۹۴۸۱۲۶۴
۱۴۷۸۲۰۹۰
۱۶۱۶۲۲۲۲
۱۶۳۶۲۲۴۰
۱۶۳۴۲۲۴۲
۱۰۳۲۱۳۵۸
۱۱۸۲۱۵۱۶
۱۲۳۸۱۵۹۸
۱۲۵۰۱۶۱۰
۱۴۱۴۱۸۹۸
۱۴۴۰۱۹۲۴
۲۸۲۳۴۸
۱۷۵۲۲۳۷۲
۹۳۰۲۴۵۴
۱۸۰۴۲۴۷۴
* توجه داشته باشید، کد های نوشته شده بر اساس ترتیب خاصی نیستند.


  • بروزرسانی:

    بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه به اطلاع می رساند؛ به دلیل درخواست های مکرر، ثبت نام این مسابقه تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تمدید گردید.

فراخوان مسابقه «طراحی پاویون پلشیر تلاشی برای نهادینه شدن معماری زمینه گرا»

گفتار آغازین (نگاه بهره بردار):
طی دهه‌ های اخیر روش‌ های آموزش در دانشگاه‌ ها دستخوش تغییرات فراوان گردیده و نسل نوینی از دانشگاه ها در حال شکل گیری و توسعه هستند. نسل های پیشین مراکز دانشگاهی (نسل اول و دوم) با تمرکز بر آموزش و پژوهش، برنامه ریزی شده و شکل گرفته اند حال آنکه نسل سوم بر مبنای کار آفرینی و تولید ثروت تعریف گردیده. اگرچه تدریس و تحقیق به صورت معمول در نسل های اول و دوم به عنوان محور‌‌ های اصلی فعالیت بوده اند، اما نیل به اهداف تعریف شده در نسل سوم دانشگاه‌ ها نیز نیازمند پژوهش، تولید علم، آموزش و ترویج آن است. حوزه‌ های مختلف علمی با دیدگاه‌ های متفاوتی به نسل سوم دانشگاه‌ ها ورود پیدا می کنند. دیدگاه‌ هایی بر گرفته از ماهیت علمی، ظرفیت‌ های ارتباط با صنعت، حرفه و بستر های اجتماعی و … . اما چگونه می توان این اهداف را در حوزه معماری دنبال نمود؟
راهکار های متعددی همچون تغییر در سر فصل و محتوای آموزشی، تغییر در توازن ساعات تدریس و فعالیت نظری و عملی و ایجاد ارتباط موثر بین بازار کار و علاقه‌مندان به یادگیری معماری را می توان از جمله رویکرد های دستیابی به اهداف دانشگاه‌ های نسل سوم نام برد. اما آنچه در حوزه معماری می‌ توان متمایز از سایر حوزه‌ های علمی مطرح نمود، مسابقات معماری مبتنی بر دانش و مهارت می‌ باشند. مسابقات معماری ضمن رو در رو نمودن مخاطب خود با چالشی جدید، تخیلات ذهنی او را به زمین پیوند زده و در این پیوند تجربه‌ ای زمینی و مبتنی بر واقعیت را رقم می‌ زند. در واقع در مسابقات معماری دانش نظری، تجربه، یافته‌ های ذهنی و عینی همه و همه در بستر مسابقه ادغام می‌ گردد تا ظرفیت هر یک از آنان در واقعیت سنجیده شده و این سنجش راهنمایی باشد جهت ارتقاء ذهنی، علمی و مهارتی مسابقه‌ دهندگان.
بصورت معمول اثر خلق شده در یک مسابقه معماری علاوه بر عملکرد، گویای دریچه‌ ای دیگر و نگاهی متفاوت به پدیده‌ ای مصنوع بوده که می‌ تواند تا سالیان سال پیام خود را به روشنی به مخاطب خود عرضه دارد. همچنین تجربه یک مسابقه معماری که می‌ تواند رویکرد های متنوعی به خود گیرد، در کنار به چالش کشیدن دانسته‌ ها و مهارت‌ ها، منبع توان و هیجان درونی شده و پویایی مخاطبین را به همراه دارد. علاوه بر این مسابقات معماری را از معدود بستر های مناسب برای دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه می‌ توان برشمرد که امکان حضور در کنار بزرگان فن و هنر را مهیا نموده و این فرصت را به آنان می‌دهد تا در فرآیند یک مسابقه، تجربه‌ ای نیز به تجارب قبلی خویش بیفزایند.
از این جهت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و مهندسان مشاور معمار و شهرساز پلشیر مسابقه‌ ای را تدارک دیده‌ اند تا علاوه بر خلق اثری معمارانه مخاطبین خود را با چالشی آموزشی، تجربی و مهارتی رو به رو کنند. امید است این مهم با حضور پررنگ طراحان با تجربه در کنار دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه معماری محقق گردیده و تجربه این مسابقه اثری ماندگار و دلنشین در اذهان مخاطبین بر جای گذارد.
[دکتر محمد بهاروند؛ رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)]

گفتار دوم (نگاه کارفرما):
معماری هر جامعه بازتاب وضعیت فرهنگی آن جامعه می باشد. معماری ایرانی، معماری واجد ارزشی است که فارغ از حد و مرز جغرافیایی و با استفاده از مولفه های بدون زمان و مکان، تفکر اجتماعی در این عرصه را نمایش می‌ دهد و به بیان کیفیت‌ های خود می‌ پردازد. حال آنکه پیشرفت فناوری و انتقال آن به گوشه و کنار جهان، امکان تغییر در ساختار ها و ساز و کار های بومی و سنتی را فراهم آورده و آن سنخیت و همانندی قدیم را درهم ریخته است. با توجه به اندوخته غنی فرهنگی و معماری، داشتن صدایی برای معماری امروزین آن ضروری است. اما جستجوی معماری ایرانی به معنای جستجو و تقلید، ساده انگارانه نبوده بلکه سهیم شدن در زبانی برای مهار کثرت گرایی در آینده است.
برای پلشیر که سالهاست خدمت به سرزمین را از طریق حفظ ثروت های فرهنگی، ریشه ها و اصالت ها چه در قالب حراست و باز زنده سازی آثار فیزیکی، ابنیه و فضاهای تاریخی و چه به صورت جوهری و معنوی در آثار نو جستجو می کند، فراهم‌ سازی فرصت ارائه‌ ی رهنمودی کلی از دورنمای حیرت انگیز معماری ایرانی با بهره از توانایی معماران جوان، یک رسالت است. با توجه به نقش پر رنگ دانشگاه ها به خصوص دانشکده های معماری به عنوان نقطه شروع آموزش، پاویون پُلشیر در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، با هدف نمایش امروزین ارزش های گذشته برای آیندگان برنامه ریزی شده است. این پاویون بستری مستقل برای تجلی پویایی، همکاری و خلاقیت و ابزاری ارتباطی برای نمایش یک طرز فکر است. پلی میان زیبایی شناسی، کارایی، فرهنگ و نوآوری.
[شرکت مهندسان مشاور معمار و شهرساز پلشیر]

تعاریف:
مسابقه معماری:
فرآیندی است برای انتخاب طرح و طراح به صورتی که موضوع پروژه به دو یا چند کارشناس معماری و رشته های وابسته ارجاع گردد تا از میان آن ها بهترین نتیجه اخذ گردد.
طرح یا اثر:
نتیجه‌ ی نهایی (حاصل کار) فعالیتی که شرکت‌ کنندگان در مسابقه، به دبیرخانه‌ ی مسابقه تحویل می‌ دهند و داوری مسابقه در میان آن ها صورت می‌ گیرد (مانند متن، نقشه، یا…).
کارفرما:
شخصی حقیقی یا حقوقی است که مالک پروژه‌ ی مورد رقابت بوده و بنابر قانون دارای اختیارات شخص مالک می‌ باشد.
نماینده تام الاختیار کارفرما:
شخصی است حقیقی یا حقوقی که با اختیار کامل تصمیم‌ گیری از طرف کارفرما به برگزارکننده، جهت پیشبرد مسابقه معرفی می‌ شود.
برگزار کننده:
شخص حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیردولتی است که مسابقه را برگزار می‌ کند و متولی برگزاری آن در چارچوب مقررات و قوانین برنامه‌ ی مدون مسابقه و مسئول اصلی در مقابل شرکت کنندگان و قانون است.
مدیر مسابقه:
شخص حقیقی متخصصی است که برگزارکننده، وی را برای برنامه‌ ریزی و مدیریت برگزاری مسابقه انتخاب می‌ کند و از آغاز تا پایان مسابقه، مدیریت آن را بر عهده دارد و رابط اصلی بین برگزارکننده، شرکت کننده و عموم است.
دستیاران مدیر مسابقه:
اشخاص حقیقی هستند که در راستای پیشبرد مسابقه، همکاری و هماهنگی لازم را با مدیر انجام می‌ دهند.
بهره بردار:
شخصی حقیقی یا حقوقی است که می‌ تواند از نتیجه مسابقه بهره‌ برداری نماید.
حامی مادی و معنوی:
شخصی حقیقی یا حقوقی، اعم از دولتی یا غیر دولتی است، که صرفاً به منظور حمایت، تشویق یا خیرخواهی و بدون قصد انفاع مادی، از طریق مساعدت مالی یا در اختیار قرار دادن تسهیلات، تجهیزات و امکانات، کلاً یا جزئاً، از ایجاد مالکیت فکری حمایت می‌ کند و درخواست و ادعایی درمورد مالکیت مادی، فکری و عواید حاصل از تجاری سازی آن ندارد.
کارگروه سیاست گذاری:
کارگروهی متشکل از اشخاص حقیقی، که بر اساس قوانین و مقررات مسابقه، اهداف، سیاست ها و راهبرد های علمی و اجرایی را تعیین می‌ کنند.
کمیته راهبردی تحقق پروژه:
کمیته‌ ای متشکل از اشخاص حقیقی، که پس از اتمام فرآیند برگزاری مسابقه (اعلام نتایج) و اذعان هیئت داوری بر اجرایی بودن طرح نخست تا سوم، وظیفه انتخاب و معرفی یکی از این طرح ها را به منظور توسعه و اجرا به کارفرما بر عهده دارند.
جامعه شرکت کنندگان:
اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که بنا بر قوانین و ضوابط مسابقه، مجاز به شرکت در مسابقه شناخته می‌ شوند، ولو عملاً در مسابقه شرکت نکنند، یعنی جامعه ی شرکت کنندگان بالقوه.
شرکت کننده:
شخصی حقیقی یا حقوقی داوطلبی است که مطابق شرایط مندرج در برنامه مسابقه برای شرکت در آن مسابقه پذیرفته می‌ شود.
هیئت داوری:
جمعی از اشخاص صلاحیت‌ دار، که نتیجه مسابقه با قضاوت ایشان تعیین می‌ گردد.
داور اصلی:
داور مسابقه شخصِ با صلاحیتی است که کارفرما یا برگزارکننده وی را به عضویت در هیئت داوران منصوب می‌ کند.
داور جانشین:
شخصی حقیقی است که در صورت عدم حضور داور اصلی، می‌ تواند تا پایان فرآیند مسابقه در جایگاه داور اصلی قرار گیرد.
دبیر هیئت داوری:
شخصی است حقیقی که با رأی اکثریت اعضای هیئت داوران انتخاب شده و کلیه مسئولیت هدایت جریان داوری، گزارشات و … را بر عهده دارد.
ارزیابان فنی و کمی:
اشخاص حقیقی معمار و یا با تخصص های مرتبط با موضوع مسابقه، که صلاحیت ارزیابی کمی یک مسابقه حرفه‌ ای را دارا می‌ باشند. ارزیابان فنی (مقدماتی)، گزارش اولیه مبنی بر تطبیق آثار با قوانین مسابقه و در صورت لزوم، بررسی پروژه‌ های مسابقه را منحصراً از نظر جنبه‌ های کمی و قابل اندازه‌ گیری به هیئت داوران به صورت کتبی ارائه می‌ دهند.
کارگروه بررسی اختلافات:
کرگروهی متشکل از اشخاصی حقیقی یا حقوقی هستند که وظیفه بررسی، حل اختلاف و صدور حکم نهایی را در اختلافات احتمالی میان ارکان مسابقه بر عهده دارد. رسیدگی حل اختلاف در این هیئت مانع از پیگیری قضایی نمی باشد.
نشست مسابقه:
نشستی تخصصی است که پس از پایان مسابقه در خصوص ارزیابی، نقد و بررسی آثار برگزار می‌ شود؛ می تواند به صورت حضوری یا مجازی باشد.
فرآیند مجازی:
کلیه فعالیت‌ هایی که در بستر فضای مجازی انجام می‌ گیرد و می تواند بخشی از فعالیت‌ ها و فرآیند‌ های مسابقه توسط شرکت کنندگان صورت پذیرد.
دبیرخانه مسابقه:
محل اداره‌ ی کلیه امور مربوط به مسابقه است، که برگزارکننده آن را در اختیار مدیر قرار می‌ دهد.
برنامه مسابقه:
عبارت است از برنامه فیزیکی و برنامه اجرایی پیشبرد مسابقه.
برنامه فیزیکی:
به فهرست محدوده مورد نیاز هر پروژه به همراه مساحت فضای مورد نیاز و ویژگی‌ های اصلی آن، که اغلب در قالب یک جدول با عنوان “جدول برنامه فیزیکی و ضوابط طراحی” ارائه می‌ شود.
برنامه اجرایی:
برنامه اجرایی پروژه، ترکیبی از استراتژی، فرآیند و اقدام است که یک گروه برای دستیابی به هدف مشترک از آن استفاده می‌ کنند.
آیین نامه:
آیین نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی، مصوب ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مرجع قانونی برگزاری مسابقات شهرسازی و معماری در ایران که در سال ۱۳۸۱ به پیشنهاد فرهنگستان هنر و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب و ابلاغ گردید.
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مصوب ۱۳۸۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ملحقات آن:
قوانینی را در بر می‌ گیرد که دسترسی عمومی به اطلاعات نگهداری شده توسط دولت و مؤسسات خصوصی را تضمین می‌ کند. این قوانین فرآیند قانونی «حق بر دانستن» را که براساس آن درخواست‌ هایی که برای اطلاعات نگهداری شده توسط بنگاه های انتفاعی و غیر انتفاعی (بند ه ماده ۱ بخش تعاریف)، داده می‌ شود باید رایگان یا با هزینه اندک و با در نظر گرفتن استاندارد های مورد انتظار، برآورده شود را در بر می‌ گیرد.
قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان، مصوب ۱۳۴۸ مجلس شورای ملی:
قانون مصوب مجلس شورای ملی که مستفاد از آن، حقوق معنوی و مادی محصول (اثر معماری از قبیل طرح و نقشه ساختمان و …) و پدید آورنده اثر تبیین گردیده است.
حقوق مالکیت فکری آثار:
عبارت است از حق مالکیت فکری از منظر بهره برداری معنوی از آن نظیر: درج در رزومه و ابراز نقش خود در ایجاد دارایی فکری در نشست‌ ها، کنفرانس‌ ها و وب‌ سایت‌ ها. حق معنوی اثر متعلق به پدید آورنده‌ ی آن است. حقوق معنوی پدید آورنده محدود به زمان و مکان نیست و غیر قابل انتقال است.
حقوق مالکیت مادی آثار:
عبارت است از حق مالکیت از منظر تجاری سازی و بهره برداری مادی و اقتصادی از اثر. که این حق جزئاً یا کلاً قابل انتقال است.
اظهار نامه:
ابزاری است برای ثبت قانونی آنچه مورد نظر اظهارکننده است و می‌ خواهد به طرف دیگر ابلاغ کرده، تشریح و توضیح ‌دهد.
جایزه:
یکی از ملزومات مسابقه به عنوان ابزار بهره‌ مندی طرح‌ های برتر منتخب از مزایای مادی و معنوی مربوطه است، به نحوی که انگیزه‌ ی شرکت در مسابقه را ایجاد نماید و متناسب با ارزش آثار مسابقه باشد.

بیان مسأله و تعریف طرح: 
معماری را می‌ توان آینه تمام نمای زندگی دانست. به عبارتی معماری تبلور فیزیکی فرهنگ هر جامعه ای است که ارزش های حاکم، بینش اجتماعی، اقتصادی و طبیعی آن را نمایان می سازد. از همین روی دوام و ماندگاری خود را از این روابط می جوید. معماری ایرانی، معماری واجد ارزشی که فارغ از حد و مرز جغرافیایی و با استفاده از مولفه های بدون زمان و مکان، تفکر اجتماعی در این عرصه را در سطح جهانی نمایش داده و به بیان کیفیت‌ های خود می‌ پردازد. حال آن که پیشرفت فناوری و انتقال آن و تفکر غالب غربی امکان تغییر در ساختار ها و ساخت و ساز بومی را فراهم آورده و آن سنخیت و همانندی قدیم را درهم ریخته است. اکنون «نوآوری» به جای «سنت گرایی» نشسته و به اصطلاح هر کس می تواند ساز خود را زند. اما هر سازی نوآورانه هم الزاماً واجد ارزش نخواهد بود؛ زیرا با امر تناسب با بستر فرهنگی مغایرت دارد. این واقعیت ها چیزی نیست که کسی نداند، اما باید بپذیریم که بخش عمده ای از ساختمان سازی های فعلی در بستر یک از این دو «ورطه»؛ یعنی «سنت گرایی» یا «تقلید»، انجام می شود. طراحی و ساختمان سازی کنونی کشور را نه می توان تابعی از الگو های غربی و شرقی با ویژگی های یک ساختمان مدرن و پیشرفته به شمار آورد و نه اثری از فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی را در آن جستجو نمود. با توجه به اندوخته ی غنی فرهنگی و معماری ایرانی، داشتن صدایی برای معماری ایرانی امروزی برای بقای فرهنگ ضروری است. اما جستجوی معماری ایرانی بر پایه ی جستجو و تقلید ساده انگارانه نبوده بلکه سهیم شدن در زبانی برای مهار کثرت گرایی در آینده است. این به معنای بی ارزش بودن معماری معاصر نیست، معماری واجد ارزش همچنان موجود است، ولی در انبوه ساخت و سازهای بی ارزش گم شده است و بر مبنای این باور، باید پذیرفت که در ایران معاصر معماران هنرمند و صاحب سبکی وجود دارند که یا چنان که باید و شاید فرصت بروز خلاقیت های خود را نیافته اند، یا آثار آن ها در انبوه ساخت و ساز های بازاری گم شده است. از همین روی اگر بتوان نمودی از این خلاقیت ها را در محدوده ای خاص فراهم آورد، مجالی به دست می آید که هر معمار اندیشمند و هنرمندی با دستی بازتر و دلگرمی بیشتر اثری را به یادگار بگذارد؛ با رقابتی سالم و سازنده نمودی بارز از فرهنگ و هنر معماری معاصر، با تمام ضعف ها و قوت های آن، برجای می ماند.
حال سؤال این است که چه باید کرد؟ برای پلشیر که سال هاست خدمت به سرزمین را از طریق حفظ ثروت های فرهنگی و ریشه ها، اصالت ها چه در قالب حفظ و باز زنده سازی آثار فیزیکی، ابنیه و فضاهای تاریخی و چه به صورت جوهری و معنوی در آثار نو جستجو می کند، ارائه‌ ی رهنمودی کلی از دورنمای حیرت انگیز معماری ایرانی با بهره از توانایی معماران جوان، یک رسالت است. پُرواضح که دانشگاه ها و به خصوص دانشکده های معماری و امثال آن می توانند به عنوان نقطه شروع آموزش بیشترین نقش را در رفع این نابسامانی ها برعهده داشته باشند. از همین روی پاویـون پلشیر در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، با هدف نمایش امروزین ارزش های گذشته برای آیندگان برنامه ریزی شده است.

نوع مسابقه:
مسابقه‌ ی آزاد ملی: مسابقه‌ ای است که محدودیتی برای شرکت‌ کنندگان نداشته باشد و همه‌ ی جامعه‌ ی اهل فن را در سطح ملی دربرگیرد.
مسابقه ی طراحی اجمالی: مسابقه‌ ای است که برای دست یافتن به انگاره‌ ها و ایده‌ های برتر طراحی در موضوعی معین انجام گیرد و نتیجه‌ ی آن در حد طرح‌ های اجمالیِ بیان‌ کننده‌ ی ایده‌ ی طرح باشد.
مسابقه ی یک ‌مرحله‌ ای (با دو بخش داوری): مسابقه‌ ای است که داوری آن در یک مرحله صورت ‌گیرد.

اشاره: این مسابقه یک مرحله ای با دو بخش داوری است؛ به این معنی که اثر های ارائه شده در بخش نخست داوری، توسط داوران قضاوت شده و لیست کوتاهی (حداکثر ۲۰ اثر) به بخش دوم داوری راه پیدا می‌ نمایند. در بخش دوم، داوران با تدقیق آثار، سه اثر را شایسته معرفی جهت انتخاب رتبه نخست، دوم و سوم معرفی خواهند نمود.

جامعه شرکت کنندگان:
اشخاص حقیقی معمار و شهرساز، اشخاص حقوقی معماری و شهرسازی، در قالب مشارکت گروهی جامعه شرکت‌ کنندگان را شکل می‌ دهند.

اشاره ۱: در صورت تمایل دانش‌ آموختگان رشته‌ های دیگر برای شرکت در مسابقه می‌ بایست ایشان در گروه خود یک معمار یا شهرساز به دبیرخانه مسابقه به عنوان «مسئول طراحی»، معرفی نمایند.
اشاره ۲: خاطر نشان می‌ نماید علاوه بر فراخوان آزاد، از برخی معماران نیز جداگانه دعوت به عمل خواهد آمد. این دعوت نامه در حکم احترام‌ نامه، صادر گردیده و دبیرخانه‌ ی مسابقه هیچ امتیاز بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌ کنندگان در روند برگزاری مسابقه برای ایشان قائل نخواهد شد.

سخن هیئت داوران:
«پاویونی طرح کنید برای بروز خلاقیت‌ های مرتبط با معماری، با نگاه هوشمندانه به تاریخ شهر و عصر “امروز و آینده” که با جغرافیای خودش سازگار بوده و تناسبات انسانی داشته باشد».
شرکت‌ کنندگان محترم؛ از میان کلمات زیر، پنج کلمه را انتخاب نموده و ایده‌ ی مرکزی طرحتان را در متن و زمینه ی این پنج کلمه جایگزین کنید:
اصفهان- اقلیم- فضای جمعی- تعاملات اجتماعی- گردهمایی- پایداری- زیبایی شناسی- زمینه و بستر- حرکت در فضا- دید و چشم انداز- تجلی پویایی- همکاری همه جانبه- فرهنگ و هنر معماری- پُلشیر- اجرا- خلاقیت و نوآوری فضایی- انعطاف پذیری- اقتصاد- آینده- کارایی- عرصه‌ ی نمایش- آستانه- پیوند فضایی- همجواری- فناوری نوین- نمایش امروزین ارزش های گذشته برای آیندگان- نمایشگاه موقت و فضای ژوژمان.

معیارهای داوری:
۱- سایت: مقیاس و تناسب ساختمان در رابطه با زمین، اقلیم، جغرافیا و محیط.
۲- انعطاف: دگردیسی و تحوّل‌ پذیری پروژه، تغییر‌ پذیری و تطبیق‌ پذیری پروژه، تحوّل و انعطاف‌ پذیری پروژه.
۳- مصالح: نگاه (نگرش) معماران شرکت‌ کننده به مصالح ساختمانی در زمینه‌ ی تحوّلات اقلیمی از طریق توجه در این پروژه و نقش پروژه در تطبیق کربنی
۴- جغرافیا: موقعیت پروژه نسبت به فرهنگ، هنر، اقتصاد و جامعه‌ ی امروزی.
۵- اعانه: مشارکت پروژه در پیشبرد معماری در اصفهان و ایران.

روند ارزیابی کمی آثار:
آثاری که در موعد مقرر به دبیرخانه مسابقه واصل گردیده‌ اند، توسط گروه مدیریت با برنامه مسابقه تطبیق داده می‌ شود و نتیجه این بررسی به‌ صورت کتبی همراه با تحلیل‌ های فنی و شیت‌ های تمامی طرح‌ ها در روز داوری در اختیار اعضای هیئت داوران قرار خواهد گرفت.

روند داوری آثار:
این مسابقه‌ به صورت یک مرحله‌ ای برگزار شده و در دو بخش، داوری می شود.
هویت شرکت کنندگان در فرآیند برگزاری مسابقه و تا روز اعلام نتایج پنهان خواهد بود.
بخش نخست: مجازی
بررسی انفرادی آثار:
آثار دریافت شده در دبیرخانه، به همراه گزارش ارزیابی فنی و کمی پروژه که توسط دبیرخانه مسابقه و ارزیابان فنی تهیه می‌ گردد، به صورت محرمانه برای داوران ارسال خواهد شد. سپس هر یک از داوران پس از بررسی طرح‌ ها، حداکثر ۲۰ طرح را از بین تمامی آثار انتخاب نموده و در پایان لیست کوتاهی از راه‌ یافتگان به بخش دوم داوری، استخراج گردیده، به نحوی که هر طرحی که حداقل یک بار در لیست یکی از داوران حاضر باشد، به بخش دوم داوری راه خواهد یافت.
* هریک از داوران مکلفند در خصوص هر ۲۰ طرح منتخب، دلایل انتخاب، ویژگی‌ ها و محدودیت‌ های آن ها را به صورت کتبی به مدیر تحویل دهند.

بخش دوم:
انتخاب ۵ طرح برتر و رتبه های نخست، دوم و سوم:
در ادامه روند داوری، هر یک از داوران پس از بررسی تکمیلی طرح ها و استماع نظرات دیگر اعضای هیئت داوران، در خصوص هر یک از طرح ها، این بار ۵ طرح را به ترتیب رتبه های ۱ تا ۵، در قالب فرم های مدون دبیرخانه استخراج می نمایند، سپس با توجه به جمع بندی امتیاز ها و تعیین رتبه های نخست تا پنجم، سه طرح حائز بالاترین رتبه، بعنوان طرح های برتر جهت اعلام نتایج مسابقه به مدیر معرفی خواهند شد.
* هریک از داوران مکلفند در خصوص هر ۵ طرح منتخب، دلایل انتخاب، ویژگی‌ ها و محدودیت‌ های آن ها را بصورت کتبی به مدیر تحویل دهند.
* امتیازات اخذ شده طرح‌ ها توسط هیئت داوران همراه با دلایل انتخاب، حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج در اختیار جامعه حرفه‌ ای قرار خواهد گرفت.

قوانین جلسه داوری:
– در جلسات داوری به غیر از اعضای هیئت داوری، داوران جانشین، مدیر و دستیاران هیچ کس حق حضور ندارد.
– در صورت داوری بصورت حضوری، جلسه داوری به صورت آنلاین از طریق پلتفرم آپارات یا اینستاگرام، در معرض مشاهده قرار خواهد گرفت.
* در صورت تغییر در پلتفرم‌ ها، مراتب از طریق دبیرخانه‌ ی ایوان اطلاع رسانی خواهد شد.
– هویت شرکت‌ کنندگان تا موعد اعلام نتایج نهایی و اعطای جوایز پنهان می‌ باشد.
– در جلسه نهایی داوری، هر یک از داوران مکلفند تا دلایل انتخاب طرح های منتخب لیست امتیازدهی خود را بصورت کتبی در اختیار مدیر قرار دهند.
– داوران مکلفند که صورت جلسه نهایی روند داوری خود را بصورت کتبی، همراه با استدلال های مربوط به دلایل رد و پذیرش آثار راه یافته به بخش دوم داوری را در جلسه نهایی قضاوت، به مدیر تحویل نمایند.
– اعضای هیئت داوری بایستی در جلسه‌ ی نخستِ بین اعضای داوران، از میان خود، حداقل دو نفر را برای شرکت در نشست تخصصی مسابقه که با حضور مدیر، دبیر و شرکت کنندگان برگزار می‌ شود، بصورت کتبی به دبیرخانه مسابقه معرفی نمایند.

مشخصه های طرح:
الف) تعریف، اهداف، اصول، ارزش ها:
پاویون پلشیر با هدف ایجاد فضایی برای انسان مدرن عقل گرا طرح موضوع شده است. انسانی که خود و تواناییش را متفاوت‌ تر از گذشته به نمایش گذاشته و بر مبنای تعامل، ارتباط اجتماعی و همکاری همه جانبه، به دنبال نمودِ هر چه بیشتر خلاقیت خود است. بر این اساس پاویون پلشیر فضایی مستقل و انعطاف پذیر برای تجلیِ پویایی، همکاری و خلاقیت را می جوید. ابزاری ارتباطی برای نمایش یک طرز فکر، زیبایی شناسی، کارایی، فرهنگ و نو آوری. پر واضح است که این مهم جز با پایبندی و مدد جویی از فرهنگ، طبیعت، زمینه، فناوری و اقتصاد تحقق نخواهد یافت.

ب) محدوده‌ی قرارگیری و ضوابط پروژه:
این پروژه و محوطه اختصاصی آن، با سطح زیر بنای حداکثر ۱۰۰ مترمربع، در زمینی با مساحت حدودی ۸۴۰ مترمربع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و در محدوده بین دانشکده معماری و شهرسازی، زمین تنیس و گذر روبروی دانشکده، مکان‌ یابی و برنامه‌ ریزی شده است.
پاویون طراحی شده توسط طراحان باید دربردارنده فضاهایی هم‌ راستا با اهداف طرح و تبدیل فضای فاقد حیات همجوار دانشکده معماری به فضایی چند عملکردیِ سرزنده و پویا نظیر: تعاملات اجتماعی، گردهمایی‌ ها، ژوژمان‌ ها، عرصه نمایش، نمایشگاه موقت و آستانه باشد. از همین روی در اجزا و برنامه فیزیکی پاویون، انعطاف‌ پذیری وجود دارد و بدیهی است که برنامه فیزیکی طراحان برخواسته از مطالعات و بررسی‌های آن ها ارائه خواهد گردید.
اشاره ۱: لازم به ذکر است که نیازی به طراحی فضاهای خدماتی، تاسیساتی و … نمی باشد.
اشاره ۲: ضروری است که طرح ارائه شده، خط آسمان ِفضای سبز موجود را حفظ نماید و دسترسی های اطراف (به ویژه دسترسی موتورخانه دانشکده معماری و شهرسازی) را محدود نکند.
طراحان در نظر داشته باشند با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان قصد دارد در آینده فاز اجرایی کل محوطه لنداسکیپ و عملکرد های مکمل آن (زمین محوطه ۸۴۰ متر مربع) را تکمیل نماید، لذا ارائه کانسپت خطی لنداسکیپ برای درک بهتر کل ایده‌ ی پروژه الزامی است.

در یک جمع‌ بندی کلی این طرح با حداکثر زیر بنای ۱۰۰ مترمربع، در یک طبقه و با ارتفاع حداکثر ۷ متری، می‌ بایست در تعامل مناسب با کاربری های همجوار خود و زمینه، مکان‌ یابی و طرح ریزی شود.
* طراحان در نظر داشته باشند، ارتفاع از سطح زمین و خاک برداری از سطح زمین همراه با کلمه‌ ی حداکثر ارائه گردیده و الزامی جهت استفاده از حداکثر ارتفاع ۷ متر و خاک برداری ۴ متر نمی باشد.

قوانین و شرایط مسابقه:
الف) قوانین و شرایط عمومی مسابقه:
۱. آیین‌ نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی، مصوب ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
۲. قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان، مصوب ۱۳۴۸ مجلس شورای ملی.
۳. قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مصوب ۱۳۸۷.

ب) قوانین و شرایط اختصاصی مسابقه:
۱. شرکت در این مسابقه به منزله پذیرفتن تمام مفاد مندرج در این برنامه می‌ باشد.
۲. به آثار واصل شده پس از موعد مقرر در برنامه اجرایی مسابقه ترتیب اثر داده نمی‌ شود.
۳. هریک از اشخاص حقوقی (شرکت) یا حقیقی، فقط مجاز به ارائه حداکثر دو طرح می‌ باشند.
* در صورت ارائه دو اثر توسط یک شخص حقوقی یا حقیقی، می‌ بایست ارسال این آثار در قالب دو کد اثر مجزا انجام شود.
۴. شرکت به صورت گروهی و اشخاص حقوقی (شرکت)، مستلزم معرفی «مسئول طراحی» و «نماینده رسمی» به دبیرخانه مسابقه می‌ باشد.
* «مسئول طراحی» باید معمار و یا شهرساز باشد که وظیفه پیشبرد تحقق پروژه را در صورت نیاز با کارفرمای مسابقه به عهده خواهد داشت.
* «نماینده رسمی» وظیفه مکاتبات و دریافت جایزه را به عهده خواهد داشت.
۵. مسئولیت اختلافات درون گروهی بر عهده شرکت‌ کنندگان می‌ باشد، لذا پیشنهاد می‌ گردد حوزه مسئولیت‌ ها و وظایف قبل از ورود به فرآیند مسابقه، طبق قراردادی کتبی بین اعضای گروه تدقیق گردد.
۶. طرح‌ هایی که در موعد مقرر در دبیرخانه مسابقه واصل گردیده‌ اند توسط مدیر و تیم مدیریت با برنامه مسابقه تطبیق داده می‌ شود و نتیجه این بررسی بصورت کتبی همراه با تحلیل‌ های فنی و شیت‌ های تمامی طرح‌ ها در روز داوری در اختیار اعضای هیئت داوران قرار خواهد گرفت.
۷. آثار بصورت کد گذاری در جلسات داوری در معرض نمایش اعضای هیئت داوری قرار خواهد گرفت و هویت شرکت‌ کنندگان تا روز اعلام نتایج مخفی خواهد ماند.
۸. گروه مدیریت مکلف است که تجربه های جهانی و ایرانی مشابه با هر یک از طرح‌ های ارسالی را به همراه گزارش فنی در روز داوری در اختیار داوران قرار دهد. داوران می توانند نسبت به اصالت آثار اعلام نظر نمایند و در صورت تشخیص مبنی بر کپی برداری، موضوع را به همراه مستندات به مراجع ذیصلاح ارجاع نمایند. تعیین و تشخیص کپی بودن آثار فقط با اجماع همه اعضای حاضر در جلسه داوری امکان‌ پذیر می باشد.
۹. در صورت عدم انطباق طرح‌ ها با برنامه مسابقه مانند عدم انطباق مشخصات شیت‌ های ارائه شده با برنامه اجرایی و فیزیکی مسابقه، دارا بودن نشان هویتی در شیت‌ ها، مدیر می تواند آن طرح‌ ها را از فرآیند مسابقه حذف نماید ولی در عین حال باید دلایل حذف را به همراه طرح‌ ها به رویت هیئت داوران برساند و طبق صورت جلسه‌ ای با تایید داوران، حذف قانونی آن‌ ها را مصوب نماید.
۱۰. شرکت‌ کنندگان در مسابقه، نباید در یک سال گذشته از زمان اعلان فراخوان هیچ رابطه قراردادی و مالی با هر یک از داوران، کارفرما، بهره‌بردار، برگزارکننده، مدیر و دستیاران داشته باشند.
* تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ ها، در صورت تمایل برای شرکت در مسابقه از بند ۱۰ در قبال بهره‌ بردار (دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان) معاف می باشند. با این حال ایشان نباید در دو سال گذشته از زمان اعلان فراخوان هیچ رابطه قراردادی و مالی با هر یک از داوران، برگزارکننده، مدیر و دستیاران مسابقه داشته باشند.
۱۱. هیئت داوری نمی‌ تواند هیچ شرکت‌ کننده‌ ای را شایسته‌ ی احراز مقام نخست تا سوم نداند؛ اما می‌ تواند در راستای تحقق پروژه، عیوب و محدودیت‌ های اثر حائز رتبه نخست تا سوم را اعلام نماید.
۱۲. داوران جانشین باید در تمام فرآیند مسابقه و داوری با حق ارائه نظر و بدون حق رأی حضور داشته باشند.
۱۳. رأی داوری منتج از مسابقه، قطعی و تغییر ناپذیر است و هیچ کدام از ارکان مسابقه مجاز به تغییر و تصرف در آن نیست.
۱۴. هیئت داوری نمی‌ تواند در حین برگزاری مسابقه، بدلیل مخفی بودن هویت شرکت‌ کنندگان، ادامه مسابقه را منوط به جلسه و ارائه حضوری شرکت‌ کنندگان نماید.
۱۵. داور یا هیئت داوری می‌تواند مسابقه‌ ای یک مرحله‌ ای را به دو مرحله‌ ای تبدیل کند. این تصمیم بدلیل اضافه شدن بار مالی به کارفرما (کمک هزینه مرحله دوم)، تنها در صورت موافقت کتبی کارفرما معتبر است. در این صورت باید مراتب به اطلاع شرکت‌ کنندگان رسانده شود و مسابقه مطابق ضوابط مسابقات در میان راه‌ یافتگان به مرحله‌ ی دوم ادامه یابد.
۱۶. اعضای هیئت داوری نمی تواند هیچ دو طرحی را به صورت مشترک شایسته‌ ی اخذ یکی از رتبه ها بداند، مگر با تایید کارفرما و پرداخت کامل جایزه تعیین شده در برنامه مسابقه به هریک از رتبه‌ ها (به عبارتی دیگر جوایز تعیین شده در برنامه مسابقه برای هر یک از رتبه‌ ها قابل تقسیم نمی‌ باشد).
۱۷. کارفرما مخیر است به ترتیب اولویت تنها از میان طرح‌ های نخست تا سوم، با اذعان هیئت داوران و کمیته راهبردی تحقق پروژه مبنی بر اجرایی بودن اقدام به ادامه‌ ی همکاری فاز یک تکمیلی و فاز دو طراحی نماید.
۱۸. مرجع رسیدگی به شکایات احتمالی مابین ارکان، «کارگروه بررسی اختلافات مسابقه» می‌ باشد.

حقوق مالکیت فکری آثار:
حقوق مالکیت فکری تمامی آثار واصله به دبیرخانه حفظ خواهد شد و در صورت اجرا و بهره برداری از طرح برنده توسط کارفرما و بهره بردار، تیم طراحی به عنوان «طراح ایده» خواهد بود. حق نشر و ارائه تمامی آثار با ذکر نام و نام خانوادگی تمامی اعضای تیم شرکت کننده با عناوین درج شده مطابق فرم ثبت نام تکمیلی اعم از: مسئول طراحی، همکاران و مشاوران توسط برگزار کننده محفوظ است.
در صورت شرکت در مسابقه بصورت گروهی و یا شخص حقوقی، مالکیت فکری آثار متعلق به همه اعضای گروه معرفی شده به دبیرخانه مسابقه می‌ باشد، مگر اینکه ترتیباتی دیگر در قالب تفاهم نامه‌ ای بین اعضای گروه تدوین و تصویب شده باشد.

نحوه تحویل و ارائه آثار:
ارائه آثار در قالب حداکثر ۵ شیت ۵۰ در ۷۰ به صورت افقی به همراه یک انیمیشن حداکثر ۱ دقیقه ای (حداکثر ۱۰۰ مگابایت) خواهد بود.

مدارک مورد نیاز در ارائه ها:
– سایت پلان پاویون و محوطه‌ ی اختصاصی آن
– پلان طبقات
– نماها و مقاطع
– کانسپت خطی لنداسکیپ زمین/ کل محوطه
– یک برش
– دید های پرسپکتیو
– دیاگرام توضیح کانسپت پاویون
– توضیح ویژگی‌ های طرح پیشنهادی (حداکثر در ۳۰۰ کلمه)
* در راستای ارائه‌ ی مطلوب ایده توسط شرکت‌ کنندگان، مقیاس کلیه مدارک آزاد می باشد.
* با توجه به اینکه کانسپت خطی لنداسکیپ می‌ بایست به صورت شماتیک ارائه شود، نیازی به پرداختن محوطه خارج از پروژه‌ ی موضوع مسابقه از نظر جزئیات و ارائه سه بعدی نمی‌ باشد.
* در صورت ارائه تعداد بیش از ۵ شیت، شیت‌ های اضافی به تشخیص مدیر مسابقه حذف گردیده و در فرآیند داوری قرار نخواهد گرفت.
* در صورت عدم رعایت زمان خواسته شده در انیمیشن، فقط یک دقیقه اول نمایش داده خواهد شد.
* ۲۰ طرح برگزیده که در بخش اول داوری انتخاب شده‌ اند، می‌ بایست شیت‌ های ارائه شده‌ ی خود را به صورت چاپ شده و بر روی فوم برد تا قبل از تاریخ برگزاری نمایشگاه آثار، به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

نحوه ارسال آثار:
بارگذاری آثار در پنل کاربری سایت مسابقه؛
هنگام موعد ارسال آثار، در سایت ایوان وارده شده به قسمت «سفارشات من» رفته و مسابقه ی پاویون را انتخاب می کنید، سپس در قسمت بارگذاری فایل، در هر پوشه ی مربوطه مدارک مقرر را بارگذاری کنید. پوشه ها به شرح زیر می باشد:
۱ پوشه ای حاوی فرم های مسابقه با نام «فرم»
۲ پوشه ای حاوی شیت های ارایه با نام «شیت»
۳ پوشه ای حاوی انیمیشن با نام «انیمیشن»

امکان و شرایط تحقق اجرای پروژه:
پس از اعلام نتایج، یک طرح از میان رتبه های نخست تا سوم، (با توجه به اذعان هیئت داوری و کمیته راهبردی تحقق پروژه بر اجرایی بودن آثار برنده) انتخاب و به آتلیه کارفرما معرفی می‌ شود. طرح قابل اجرا می تواند رتبه دوم یا سوم باشد.

ارکان مسابقه:
کارفرما:
شرکت مهندسان مشاور معمار و شهرساز پلشیر
بهره بردار: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
حامی معنوی و مادی: شرکت کاشی مرجان
کارگروه سیاست گذاری:
۱. محمد بهاروند
۲. امید خواجه
۳. مجید طغیانی
۴. محمدرضا قانعی
۵. محمد لطیفـی
نماینده تام الاختیار کارفرما: اشکان قانعی
برگزارکننده: دپارتمان رقابت زنجیره فرهنگی ایوان
مدیر مسابقه: امیرمحمد اخوان
دستیاران مدیر مسابقه: مینا امینی، شیوا اسعدی
مدیر دبیرخانه مسابقه: فاطمه ابراهیمیان
مدیر دپارتمان رقابت ایوان: علی خدادادی
کارگروه بررسی اختلافات:
۱- امیر محمد اخوان
۲- نسرین سراجی
۳- محمد بهاروند
کمیته راهبردی تحقق پروژه:
۱- یک عضو از هیئت داوران
۲- نماینده کارفرما
۳- نماینده بهره بردار
* در بخش اول جلسه‌ ی داوری یک عضو به نمایندگی انتخاب می‌ شود.

هیئت داوران (به ترتیب حروف الفبا):
داوران اصلی:

۱- هومن بالا زاده
۲- نسرین سراجی (دبیر هیئت داوران)
۳- بهرام شاهدی
۴- فرشاد غفار زاده
۵- محمدرضا قانعی
داور جانشین:
۱- پویا خزائلی پارسا 

 

نحوه ثبت نام:
ثبت نام مسابقه از طریق سایت انجام می‌ گیرد. با مراجعه به لینک ثبت نام، فرم ثبت نام را دانلود کرده، پس از تکمیل، در سایت آپلود نمایید. پس از دریافت کد رهگیری، ثبت نام نهایی خواهد شد.
* دریافت لینک ثبت نام

هزینه ثبت نام:
شرکت در این مسابقه رایگان می باشد.

جوایز
رتبه نخست: ۵۰۰ میلیون ریال
رتبه دوم: ۳۰۰ میلیون ریال
رتبه سوم: ۱۰۰ میلیون ریال
* هیئت داوران می‌ توانند علاوه بر تعیین رتبه‌ های برتر، طرح یا طرح‌ هایی را شایسته تقدیر اعلام نمایند

تقویم مسابقه: 
توجه: به دلایل امکان وجود محدودیت‌ هایی که در نتیجه بروز بحران هرگونه حوادث غیر مترقبه ممکن است در طول این مسابقه حادث گردد، تقویم مسابقه در بازه‌ های زمانی مشخصی تعریف شده است و در طول فرآیند برگزاری مسابقه، تاریخ و اطلاعات زمانی دقیق هر کدام از رویداد ها از طریق مکانیزم های اطلاع رسانی به اطلاع شرکت‌ کنندگان عزیز خواهد رسید.
اعلام فراخوان و آغاز ثبت نام: ۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ صبح
بازدید از موقعیت و مکان پروژه و برگزاری کارگاه آموزشی: در بازه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ الی ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
تاریخ پایان ثبت نام: ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰:۰۰
* قبل از پایان موعد ثبت نام، چیدمان اعضای گروه‌ ها می تواند تغییر پیدا کرده، فرم تکمیل شده به صورت کتبی به دبیرخانه مسابقه ارسال گردد. در صورتی که در لیست تکمیلی یک یا تعدادی از اعضا از لیست ثبت نام نخست حذف گردیده شده باشد، باید رضایت ایشان حاصل شده و به پیوست ارسال گردد.
آخرین مهلت ارسال سوالات و ابهامات شرکت کنندگان به پست الکترونیکی دبیرخانه مسابقه: تا تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
آغاز تحویل آثار: ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح
پایان تحویل آثار: ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰:۰۰
ارزیابی فنی و کمی طرح ها توسط گروه مدیریت: در بازه ۸ الی ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲
جلسه بخش نخست داوری: در بازه ۱۳ الی ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ 
* به صورت حضوری یا مجازی برگزار می‌ گردد.
اعلام لیست کوتاه راه یافته به بخش دوم داوری: ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲
بررسی تفصیلی فنی و کمی طرح‌ های راه یافته به بخش دوم داوری توسط تیم مدیریت: در بازه ۲۰ الی ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ 
جلسه بخش دوم داوری: در بازه ۲۶ الی ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ 
* برگزارکننده‌ ی این مسابقه باید تمام اهتمام خود را برای مهیا کردن شرایط برگزاری «جلسه بخش دوم داوری» به صورت حضوری فراهم نمایند.
مهلت ارسال شیت های چاپ شده برای نمایشگاه آثار: تا تاریخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۲
مراسم اعلام نتایج نهایی، اعطای جوایز (همراه با بیانیه داوری و گزارش فنی پیشبرد پروژه) و افتتاحیه نمایشگاه آثار: ۳ تیرماه ۱۴۰۲
موعد وصول اعتراضات: در بازه ۳ الی ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ 
صدور و اعلام رأی کارگروه بررسی اختلافات مسابقه با ذکر دلایل و ابلاغ به شاکی: در بازه ۶ الی ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ 
نشست نقد و بررسی مسابقه: متعاقبا اعلام می گردد.
* زمان‌ های تعیین شده از ابتدای آغاز مسابقه تا پایان مسابقه (اعطای جوایز) قابل تمدید از طرف کارفرما، بهره‌ بردار و برگزارکننده نمی‌ باشد.
* شرایط قهری از «اشاره ۵» مستنثنی است.

مدارک: 
– PDF فراخوان 
– فرم های ثبت نام، فایل اتوکد نقشه سایت و…، اقلیم، نمودار گردش کار مسابقه، وظایف ارکان، آیین نامه ها و سوابق حرفه ای شرکت مهندسان مشاور معمار و شهرساز پلشیر، در پوشه ای به نام «پیوست مسابقه طراحی پاویون پلشیر» جهت دانلود و بهره برداری در اختیار شرکت کنندگان محترم پس از ثبت نام قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه مسابقه:
آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، نبش کوچه ۳۱، خانه تاریخی صفوی
شماره تماس: ۰۳۱۹۵۰۱۴۰۰۰ | ۰۹۱۳۸۰۳۹۲۹۵
آدرس پست الکترونیکی: pavilioncont@gmail.com
کد پستی: ۸۱۷۵۷۱۸۹۸۳
آدرس وبسایت مرتبط:‌ www.ivanculturalgroup.com
پوستر مسابقه

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook