فراخوان مسابقه «طراحی دروازه دانش»؛ دروازه ی نمایشگاهی فناوری و نوآوری در منطقه تجارت فناوری و نوآوری استان اصفهان

بروزرسانی مورخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰:
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه “«طراحی دروازه دانش»؛ دروازه ی نمایشگاهی فناوری و نوآوری در منطقه تجارت فناوری و نوآوری استان اصفهان”؛
نتایج بخش نخست داوری مسابقه در قالب کدهای شرکت کنندگان و به شرح ذیل مشخص و اعلام گردید. بنابر این اطلاعیه هفده اثر به بخش دوم داوری مسابقه راه یافته اند.

هفده کد رهگیری راه یافته به بخش دوم داوری:
Ivan0004290, Ivan0004305, Ivan0004325, Ivan0004498, Ivan0004530, Ivan0004587, Ivan0004658, Ivan0004699, Ivan0004761, Ivan0004769, Ivan0004750, Ivan0004807, Ivan0004902, Ivan0004914, Ivan0004916, Ivan0004938, Ivan0004946

همچنین در این اطلاعیه آمده است؛
* راه یافتگان به بخش دوم داوری تا اطلاع رسانی دبیرخانه به تاریخ سه شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ اقدام به تکمیل طرح، چاپ آثار و ساخت ماکت ننمایند.
* کدهای راه یافته به مرحله دوم جدا از انتشار آثار تا پایان مسابقه خودداری فرمایند.

فراخوان مسابقه «طراحی دروازه دانش»

تعریف طرح:
با توجه به ظهور اقتصادهای مدرن، اتکا به دانش و فناوری های نوین، نمایش قدرتمند محصولات فناورانه و نوآورانه و تلاش برای دستیابی به بازارهای جهانی و رقابت در عرصه های بین‌المللی به‌ منظور عرضه علم و فناوری برای هر کشور، یک ضرورت به شمار می آید. در این راستا، دانشگاه صنعتی اصفهان در روند تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم، با همکاری زنجیره فرهنگی ایوان، همت به برگزاری رقابتی جهت رسیدن به طرحی نوین و منحصربه فرد برای دروازه ی نمایشگاهی فناوری و نوآوری در منطقه تجارت فناوری و نوآوری استان اصفهان تحت عنوان مسابقه طراحی «دروازه دانش» نموده است.

هدف از طراحی:
هدف از طراحی این دروازه، صرفاً طراحی سازه ای که ارتباط فضایی بین دو نقطه را فراهم کند، نمی باشد؛ بلکه هدف، آفرینش فضای نمایشگاهی منحصر به فرد در کشور و حتی در سطح بین الملل می باشد. ایجاد قرارگاه رفتاری جهت گذران اوقات فراغت در تمامی ساعات روز و در تمام فصول سال. آفرینش محیطی انسان‌گرا و اجتماع پذیر، سرزنده و سرشار از رویدادهای متنوع و محیطی که همه شمول بوده و توسط اقشار گوناگون مورد بازدید و توجه قرار گیرد. همچنین وجه دیگر این پروژه، جنبه فیزیکی و کالبدی آن است که به عنوان یک نهاد شاخص و نمادین معماری خلق گردد و همچنین مکانی که شرایط برقراری ارتباط مخاطبان با محیط اطرف خود را به وجود آورد.
این دروازه، ضمن استفاده از فضا، عبور و مرور و دسترسی بین دو جبهه منطقه تجارت فناوری و نوآوری را تسهیل می کند و دو پهنه شمالی منطقه که عملکرد تجاری سازی و نمایشگاهی دارند را به پهنه ای با عملکرد باغ موزه در جنوب شرق منطقه متصل می کند، عملکرد این دو پهنه را در طول خود به تکامل می رساند و در نهایت، محصولات فناورانه و نوآورانه منحصر به فرد گزیده می گردند و به نمایش گذاشته می شوند و مقدمه ای جهت ورود به فضایی وسیع با مقیاس فرا ملی جهت به نمایش گذاشتن و تجارت فناوری و نوآوری در دو جبهه دروازه می باشد.
عملکرد این دروازه صرفاً عبوری نیست، بلکه مکانی است برای حضور، بازدید از رویدادهای نمایشگاهی، ایجاد ارتباط و همچنین گذران اوقات در فضایی سرزنده. در راستای دستیابی به این مکان، در درجه اول؛ فضاهای نمایشگاهی و پس از آن فضاهایی برای نشستن و گردهمایی دوستانه، کافه، رستوران و پوشش گیاهی در سطوح مختلف آن طراحی می‌گردد تا از این طریق، عملکردهای مورد انتظار از این دورازه به منصه ظهور گذاشته شوند. طراحی این دروازه به‌عنوان یک المان شاخص شهری ضمن اعمال تأثیر به سزا در چهره منطقه، به‌عنوان منظرگاهی برجسته رخ نمایی می کند.

ویژگی‌ های طرح:
طرح موردنظر، دروازه ای چند عملکردی با عملکرد غالب نمایشگاهی است. این دروازه، مقصد نمایشگاهی و گردشگری مهمی در سطح کشور و همچنین مکانی خاص جهت ارائه محصولات فناوری و نوآوری و تجارت محصولات خواهد بود.
دروازه طراحی شده توسط طراحان باید مشمول کاربری های؛ نمایشگاه، کافه و رستوران، فضای رفت و آمد، فضای نشستن، خدمات عمومی و فضاهای جمعی باشد. در اجزاء و برنامه فیزیکی دروازه، انعطاف پذیری وجود دارد و برنامه فیزیکی مورد نظر طراحان بایستی براساس مطالعات و بررسی های آنها ارائه گردد و می تواند علاوه بر کاربری های پیشنهاد شده، شامل کاربری های دیگری نیز باشد.
به طور کلی در نظر است، ضوابطی از قبیل؛ زیربنای حداقل مفید نمایشگاهی ۲۰۰۰ متر مربع، عرض حداقل ۶ متر و حداکثر ۲۰ متر، حداکثر دهانه های ورود و خروج دروازه ۴۰ متر، طول دروازه حدوداً ۴۰۰ متر و حداقل ۵/۵ متر ارتفاع آزاد دروازه از سطح در طراحی این دروازه رعایت گردد.

محدوده قرارگیری پروژه:
منطقه تجارت فناوری و نوآوری استان اصفهان در محدوده ی شهر خمینی شهر، سمت غرب و شمال غرب شهر اصفهان و در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد. ارتباط و پیوند کالبدی و خدماتی که دانشگاه صنعتی اصفهان بین اصفهان، خمینی شهر و در سطح فراتر از آن در ایران ایجاد می‌کند، موجب ایجاد ارتباط در ابعاد و نظام های دیگر نیز شده است. همچنین می توان گفت موقعیت قرارگیری اراضی منطقه تجارت فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان (به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در سطح خاورمیانه)، پتانسیل آن را از منظر جغرافیایی جهت احداث دروازه نمایشگاهی فناوری و نوآوری با مقیاس عملکرد جهانی در این منطقه تأیید می‌کند.

نتایج و اثرات ناشی از اجرای طرح:
اجرای این دروازه، با ایجاد فضاهای جذاب جهت نمایش و عرضه ی محصولات فناورانه و نوآورانه است به شکل گیری محیط اجتماعی مناسبی برای جذب افراد خلاق، سرمایه گذاران و مخاطبان داخلی و خارجی، منجر خواهد شد. همچنین با برپایی نمایشگاه های بین المللی، بستر رقابت در عرصه های ملی و بین المللی را ایجاد خواهد نمود و در نتیجه جایگاه بین المللی کشور را در عرصه تجارت، فناوری و نوآوری ارتقاء می بخشد.
از دیگر نتایج اجرای طرح دروازه، ایجاد مکانی جهت ارائه محصولات صنعت های مختلف، تسهیل در گردش اطلاعات و سرریزهای فناورانه و توسعه خوشه های فناوری با مزیت رقابتی، افزایش موفقیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ارائه محصولات، ایجاد پیوند کالبدی و بصری و درنتیجه منظر مطلوب و منسجم، ارائه خدمات عمومی و تفریحی جذاب و برندسازی برای دانشگاه صنعتی، منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان و منطقه تجارت فناوری و نوآوری در مقیاس خرد، استان اصفهان و در مقیاس کلان، کشور ایران خواهد بود.

نوع مسابقه:
آزاد، ملی، اجمالی، یک مرحله ای (با دو بخش فرآیند داوری)

جامعه شرکت گنندگان:
– اشخاص حقیقی معمار و شهرساز
– اشخاص حقوقی معماری و شهرسازی
– در قالب مشارکت گروهی
اشاره: در صورت تمایل دانش آموختگان رشته های دیگر برای شرکت در مسابقه می بایست ایشان در گروه خود یک معمار یا شهرساز به دبیرخانه مسابقه به عنوان معمار و یا شهرساز مسئول پروژه طراحی، معرفی نمایند.
* دانشجویان رشته های معماری و شهرسازی نیز مجاز به شرکت در مسابقه هستند.

اهداف داوری:
۱. تأکید بر مفهوم دروازه، پل دانش به عنوان یک اتصال بین حوزه دانش و تولید محصولات فناوری نوآورانه و اهمیت نماد و نشانه سازی «دروازه دانش»
۲. توجه به رویداد محوری و خلاقیت در تبیین فعالیت های میان دو فضا
۳. زندگی بخشی به فضاها و اثر بخشی به محیط اطراف
۴. نگاه محیط زیستی با توجه به اقلیم و محیط، سازه و چشم اندازهای مرکز فناوری و دانشگاه صنعتی اصفهان
۵. توجه به امنیت و طراحی فضا در شب
۶. سهولت و سیالیت دسترسی ها، فضاها و خوانایی آنها
۷. ارائه موجز و خوانا، برگرفته از یک ایده منسجم و برجسته
۸. نوآوری در ایده و پرهیز از ایده های تکراری

نحوه تحویل و ارائه آثار:
نحوه شیت بندی و ارائه آثار:
ارائه آثار در قالب ۵ شیت ۱۰۰ در ۷۰ به صورت افقی به همراه یک انیمیشن ۱ دقیقه ای خواهد بود.
مدارک مورد نیاز در ارائه ها شامل؛ سایت پلان (مقیاس آزاد)، پلان طبقات، نما، مقاطع (مقیاس۱:۴۰۰)، دیدهای پرسپکتیو داخلی و خارجی، دیاگرام توضیح کانسپت، توضیح کانسپت، توضیح ویژگی های طرح پیشنهادی (حداکثر در ۳۰۰ کلمه) است.
اشاره ۱: در صورت ارائه تعداد بیش از ۵ شیت، شیت های اضافی به تشخیص مدیر حذف گردیده و در فرآیند داوری قرار نخواهد گرفت.
اشاره۲: برای واحد شدن فرمت کلی شیت ها و درج کدهای آثار از فرمت ارائه شده استفاده شود. در کادر مشخص شده هیج متن یا تصویری الحاق نگردد.
اشاره ۳ : ۱۵ طرح نخست که در بخش اول داوری انتخاب شده اند، می بایست حداکثر ۵ شیت از شیت های ارائه شده ی خود را به صورت چاپ شده و بر روی فوم برد به همراه ماکتی از طرح خود (اختیاری)‌ تا قبل از تاریخ برگزاری نمایشگاه، برای ارائه در نمایشگاهی که برای داوری شهروندان برنامه ریزی شده است، به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

نحوه ارسال آثار:
مرحله یک:
ارسال آثار به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه مسابقه؛
نحوه ی طبقه بندی اطلاعات:
۱. پوشه ای حاوی فرم های مسابقه با نام «فرم»
۲. پوشه ای حاوی شیت های ارایه با نام «شیت»
۳. پوشه ای حاوی انیمیشن با نام «انیمیشن»
۴. جمع آوری پوشه های مذکور در پوشه نهایی با نام «کد رهگیری ثبت نام»
۵. تبدیل فایل نهایی به فایل فشرده
* ارسال به آدرس پست الکترونیکی مسابقه
مرحله دوم:
ارسال آثار از طریق لوح فشرده به آدرس دبیرخانه مسابقه؛
۱. پوشه ای حاوی فرم های مسابقه با نام «فرم»
۲. پوشه ای حاوی شیت های ارایه با نام «شیت»
۳. پوشه ای حاوی انیمیشن با نام «انیمیشن»
۴. جمع آوری پوشه های مذکور در پوشه نهایی با نام «کد رهگیری ثبت نام»
۵. تبدیل فایل نهایی به فایل فشرده
۶. ذخیره فایل فشرده روی لوح فشرده
* ارسال به آدرس دبیرخانه مسابقه

روند بررسی کمّی آثارتوسط گروه مدیریت مسابقه:
طرح هایی که در موعد مقرر به دبیرخانه مسابقه واصل گردیده اند، توسط گروه مدیریت با برنامه مسابقه تطبیق داده می شود و نتیجه این بررسی بصورت کتبی همراه با تحلیل های فنی و شیت های تمامی طرح ها در روز داوری در اختیار اعضای هیات داوران قرار خواهد گرفت.

روند داوری رتبه نخست، دوم و سوم:
این مسابقه ی بصورت یک مرحله ای برگزار شده و در دو بخش داوری می شود.
اشاره۱: در ابتدای روند داوری، نشانه هایی یا برچسب هایی با رنگ بندی گوناگون، در اختیار هر یک از اعضای محترم هیات داوری قرار خواهد گرفت. این نشان در حکم «نشان عدم تایید» در نظر گرفته می شود.
بخش نخست:
مرحله ی «الف»: مراجعه انفرادی آثار
طرح هایی که حداقل پنج نشان از هفت نشان هر یک از داوران را به خود اختصاص دهند، از لیست طرح های راه یافته به مرحله «ب» خارج می گردد.
مرحله «ب» : مراجعه جمعی آثار
دور جدید بازدید و مشاهده آثار راه یافته به این مرحله به صورت جمعی صورت می پذیرد.
هریک از داوران، نقطه نظر خود در خصوص آثار را با دیگر اعضا در میان می گذارد.
طرح هایی که حداقل چهار نشان از هفت نشان هر یک از داوران را در دور جدید به خود اختصاص دهند، از لیست طرح های راه یافته به مرحله «ج» خارج می گردد.
مرحله «ج» : آخرین مرحله بخش نخست داوری
در صورتی که آثار باقی مانده فرایند داوری مراحل «الف» و «ب» بیش از ۱۵ طرح باشد، این مکانیزم تا رسیدن آثار به ۱۵ طرح راه یافته به بخش دوم ادامه می یابد.
بخش دوم:
طرح های عبور کرده از پروسه داوری بخش نخست در جلسه ای جداگانه و ترجیحا حضوری، توسط داوران محترم بررسی و تدقیق می گردد.
اشاره۱: امتیاز ۱ تا ۱۵ توسط هر یک از داوران به طرح ها اختصاص داده می شود.
اشاره۲: هویت شرکت کنندگان در فرآیند برگزاری مسابقه و تا روز اعلام نتایج پنهان خواهد بود.
اشاره۳ : امتیازات اعطایی هر یک از داوران در روز داوری، در دو نسخه و در دو پاکت جداگانه مهر و موم شده، در روز داوری به مدیر مسابقه و رئیس (دبیر) هیات داوری تحویل داده می شود.
اشاره۴: هریک از داوران مکلفند در خصوص هر ۱۵ طرح منتخب، دلایل انتخاب طرح ها را بصورت کتبی به مدیر تحویل دهند.
اشاره۵: روز اعلام نتایج، پاکت ها باز شده و پس از جمع بندی توسط مدیر با نظارت جوان ترین و مسن ترین فرد حاضر در بین حضار به عنوان شاهد، رتبه های اول تا سوم اعلام می گردد.
اشاره۶: امتیازات اخذ شده طرح ها توسط هیات داوران با دلایل انتخاب، حداکثر تا دو هفته پس از اعطای نتایج در اختیار جامعه حرفه ای قرار خواهد گرفت.

روند داوری جایزه ی آراء مردمی :
پس از تعیین و اعلام نتایج رتبه های اول تا سوم، نمایشگاهی از ۱۵ طرح نخست برپا خواهد شد، که شهروندان و جامعه حرفه ای می توانند (با اظهار نام و نام خانوادگی | کدملی | تحصیلات) تا موعد مقرر پایان نمایشگاه در محل حضور یافته و به طرح های منتخب خود رای دهند.

شرایط و نحوه امتیاز بندی:
الف. تعداد مشارکت کننده ها:۱ تا۱۰۰ نفر
مجموع امتیازها = امتیازات اعضای هیات داوری ۴۰% + امتیازات مشارکت مردمی ۶۰%
ب. تعداد مشارکت کننده ها: بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر
مجموع امتیازها = امتیازات اعضای هیات داوری ۳۰% + امتیازات مشارکت مردمی ۷۰% کل امتیاز
ج. تعداد مشارکت کننده ها:بیش از ۲۰۰ نفر
مجموع امتیازها = امتیازات اعضای هیات داوری ۱۰% + امتیازات مشارکت مردمی ۹۰% کل امتیاز

قوانین جلسه داوری:
الف. اعضای هیات داوری در جلسه نخست داوری، از میان خود یکی از داوران محترم را به عنوان رئیس یا دبیر انتخاب و بصورت کتبی به مدیر معرفی می نماید.
ب. در جلسات داوری به غیر از اعضای هیات داوری، مدیر و دستیاران و در صورت اعلام، نماینده دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی، هیچ کس حق حضور ندارد.
ج. در صورت داوری بصورت حضوری، جلسه داوری به صورت آنلاین از طریق پلتفرم آپارات یا اینستاگرام، در معرض مشاهده قرار خواهد گرفت.
اشاره:‌ در صورت تغییر در پلتفرم ها، مراتب در سایت ایوان اطلاع رسانی خواهد شد.
د. هویت شرکت کنندگان تا پایان روز اعلام نتایج پنهان می باشد.
و. در جلسه نهایی داوری که بصورت رای پنهان انجام خواهد پذیرفت، هر یک از داوران مکلفند تا دلایل انتخاب طرح های اول تا پانزدهم لیست امتیازدهی خود را بصورت کتبی در اختیار مدیر قرار دهند.
ی. داوران مکلفند که صورتجلسه نهایی روند داوری خود را بصورت کتبی، همراه با استدلال های مربوط به دلایل رد و پذیرش آثار راه یافته به بخش دوم داوری را در جلسه نهایی قضاوت، به مدیر تحویل نمایند.
ذ. اعضای هیات داوری در جلسه نخست داوری باید از میان خود، حداقل دو نفر را برای شرکت در نشست تخصصی مسابقه که با حضور مدیر و شرکت کنندگان برگزار می شود، بصورت کتبی به دبیرخانه مسابقه معرفی نمایند.

وظایف رئیس یا دبیر هیات داوری:
۱. در صورت هم امتیاز شدن هر یک از طرح ها در بخش نهایی داوری، رئیس هیات داوران می تواند یکی از طرح های هم امتیاز را شایسته اخذ امتیاز بالاتر نسبت به دیگر طرح ها نماید.
۲. پس از اعلام مخفی امتیازهای اعطایی توسط هر یک از اعضای هیات داوری در جلسه نهایی، یک نسخه از پاکت مهر و موم شده شامل امتیازها تا روز اعلام نتایج در اختیار رئیس یا دبیر هیات داوری قرار می گیرد. نسخه دیگر در اختیار مدیر مسابقه خواهد بود.

امکان و شرایط تحقق قرارداد پروژه:
در صورت تصمیم بر عقد قرارداد پروژه، طرح اجرایی به ترتیب از میان طرح نخست تا سوم انتخاب خواهد شد که این امر منوط به اذعان هیات داوری مبنی بر اجرایی بودن پروژه مورد نظر برای اجرا است. قدر یقین اولویت به ترتیب با طرح نخست و سپس طرح های دوم و سوم می باشد.
اشاره: در صورت تصمیم کارفرما به عقد قرارداد، ادامه کار با برنده می‌تواند مکمل بعضی از جایزه‌ها باشد، اما در هیچ صورتی جانشین جوایز هیچ‌یک از رتبه‌ها نمی‌گردد.

قوانین مسابقه:
قوانین و شرایط عمومی مسابقه:
۱. آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی مصوب ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی
۲. قانون حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ مجلس شورای ملی

قوانین و شرایط خصوصی مسابقه:
۱. شرکت در این مسابقه به منزله پذیرفتن تمام مفاد این برنامه می باشد.
۲. به آثار واصل شده پس از موعد مقرر در برنامه اجرایی مسابقه ترتیب اثر داده نمی شود.
۳. هریک از اشخاص حقوقی، حقیقی یا گروه ها فقط مجاز به ارائه یک طرح می باشند.
۴. شرکت به صورت گروهی مستلزم معرفی نماینده رسمی به دبیرخانه مسابقه می باشد.(نماینده رسمی، مسئولیت مکاتبات و دریافت جایزه را به عهده خواهد داشت.)
۵. اشخاص حقوقی باید یک نماینده تام الاختیار برای انجام مکاتبات و مسئولیت دریافت جوایز به دبیرخانه مسابقه معرفی نمایند.
۶. در صورت شرکت در مسابقه بصورت شخص حقوقی (شرکت)، یک نفر معمار یا شهرساز باید به عنوان «مسئول طراحی» از طرف شرکت به دبیرخانه مسابقه معرفی شده باشد.
۷. در صورت شرکت در مسابقه بصورت گروهی، مالکیت فکری آثار متعلق به همه گروه معرفی شده به دبیرخانه مسابقه می باشد، مگر اینکه ترتیباتی دیگر در قالب تفاهمنامه ای بین گروه تدوین و تصویب شده باشد.
۸. مسئولیت اختلافات درون گروهی بر عهده شرکت کنندگان می باشد لذا پیشنهاد می گردد حوزه مسئولیت ها و وظایف قبل از ورود به فرایند مسابقه، طبق قراردادی کتبی بین اعضای گروه تدقیق گردد.
۹. گروه مدیریت مکلف است که تجربه های جهانی و ایرانی مشابه با هریک از طرح های ارسالی را به همراه گزارش فنی در روز داوری در اختیار داوران قرار دهد. داوران می توانند نسبت به اصالت آثار اعلام نظر نمایند و در صورت تشخیص مبنی بر کپی برداری، موضوع را به همراه مستندات به مراجع ذیصلاح ارجاع نمایند. تعیین و تشخیص کپی بودن آثار فقط با اجماع همه اعضای حاضر در جلسه داوری امکان پذیر می باشد.
۱۰. آثار بصورت کدگذاری در جلسات داوری در معرض نمایش اعضای هیات داوری قرار خواهد گرفت و هویت شرکت کنندگان تا روز اعلام نتایج مخفی خواهد ماند.
۱۱. در صورت عدم انطباق طرح ها با برنامه مسابقه مانند عدم انطباق مشخصات شیت های ارائه شده با برنامه اجرایی و فیزیکی مسابقه، دارا بودن نشان هویتی در شیت ها، مدیر می تواند آن طرح ها را از فرایند مسابقه حذف نماید ولی در عین حال باید دلایل حذف را به همراه طرح ها به رویت داوران برساند و طبق صورتجلسه ای با تایید داوران، حذف قانونی آن ها را مصوب نماید.
۱۲. شرکت کنندگان در مسابقه نباید در یک سال گذشته از زمان اعلان فراخوان هیچ رابطه قراردادی و مالی با هر یک از داوران، برگزارکننده، مدیر و دستیاران و کارفرما داشته باشند.
اشاره: تنها اعضای هیات علمی دانشگاه ها، در صورت تمایل برای شرکت در مسابقه از بند ۸ در قبال کارفرما (دانشکاه صنعتی اصفهان) معاف می باشند. با اینحال ایشان نباید در دو سال گذشته از زمان اعلان فراخوان هیچ رابطه قراردادی و مالی با هر یک از داوران، برگزارکننده، مدیر و دستیاران مسابقه داشته باشند.
۱۳. داور، هیئت داوری و کارفرما نمی‌تواند هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته ی احراز مقام اول تا سوم نداند؛ اما می‌تواند عیوب محصول حائز رتبه اول تا سوم را اعلام کند و ایشان را شایسته ی واگذاری ادامه ی کار (عقدقرارداد) نداند.
۱۴. داور جانشین باید در تمام فرایند مسابقه و داوری با حق ارائه نظر و بدون حق رای حضور داشته باشد.
۱۵. رأی داور یا هیئت داوری قطعی و تغییرناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر و برگزارکننده) مجاز به تغییر و تصرف در آن نیست.
۱۶. هیئت داوری در صورت صلاحدید می تواند، دو شرکت‌کننده حائز بالاترین امتیاز را بدون اعلام رتبه بندی، تعیین و انتخاب نهایی را به نظر کارفرما منوط سازد. در این صورت اعلان رسمی نتایج مسابقه به پس از اعلام نظر کارفرما موکول می‌شود؛ و در آن، شرکت‌کننده‌ای که کارفرما او را شایسته تشخیص دهد؛ برنده ی اول، و شرکت‌کننده ی دیگر برنده ی دوم اعلام می‌گردد.
۱۷. هیات داوری نمی تواند در حین برگزاری مسابقه، بدلیل مخفی بودن هویت شرکت کنندگان، ادامه مسابقه را منوط به جلسه و ارائه حضوری شرکت کنندگان نماید.
۱۸. داور یا هیئت داوری می‌تواند مسابقه‌ای یک‌مرحله‌ای را به دومرحله‌ای تبدیل کند. این تصمیم بدلیل اضافه شدن بار مالی به کارفرما (کمک هزینه مرحله دوم)، تنها در صورت موافقت کتبی کارفرما معتبر است. در این صورت باید مراتب به اطلاع شرکت‌کنندگان رسانده شود، و مسابقه مطابق ضوابط مسابقات در میان راه‌یافتگان به مرحله ی دوم ادامه یابد.
۱۹. اعضای هیات داوری نمی تواند هیچ دو طرحی را به صورت مشترک شایسته ی اخذ یکی از رتبه ها بداند، مگر با تایید کارفرما و پرداخت کامل جایزه تعیین شده در برنامه مسابقه به هریک از رتبه ها.(به عبارتی دیگر جوایز تعیین شده در برنامه مسابقه برای هر یک از رتبه ها قابل تقسیم نمی باشد.)
۲۰. در صورت تاخیر در اعطای جوایز بیش از یک ماه از موعد مقرر در این برنامه، کارفرما باید مبلغ ۵ میلیون تومان علاوه بر جوایز به ازای هر ماه تاخیر به برگزیدگان اعطا نماید.
۲۱. کارفرما مخیر است به ترتیب اولویت تنها از میان طرح های اول تا سوم با اذعان هیات داوران به اجرایی بودن پروژه اقدام به عقد قرارداد فاز ۱ و ۲ طراحی نماید.
۲۲- طرح هایی که در موعد مقرر در دبیرخانه مسابقه واصل گردیده اند توسط مدیر و تیم مدیریت با برنامه مسابقه تطبیق داده می شود و نتیجه این بررسی بصورت کتبی همراه با تحلیل های فنی و شیت های تمامی طرح ها در روز داوری در اختیار اعضای هیات داوران قرار خواهد گرفت.
۲۳- مرجع اولیه بررسی شکایات احتمالی مابین ارکان، دبیرخانه مسابقه می باشد.
۲۴. مرجع نهایی رسیدگی به شکایات، هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی کشور است. موضوع بند ۴-۵ بخش ۵ آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی

ارکان مسابقه:
کارفرما: دانشگاه صنعتی اصفهان
اعضای شورای سیاست گذاری: 
۱. سیدمهدی ابطحی | رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان
۲. سید محمد بهشتی | رئیس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۳. محمد بیات | مدیر اجرایی پروژه TTD (منطقه تجارت، فناوری و نوآوری استان اصفهان)
۴. علی اصغر حاج حیدری | شهردار خمینی شهر
۵. روح اله ربانی | مهندس عمران و مدیر دفتر فنی دانشگاه صنعتی اصفهان
۶. پیمان صالحی | معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری
۷. علیرضا قاری قرآن | مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان
۸. محمدرضا قانعی | رئیس هیات مدیره مهندسان مشاور پلشیر
۹. محمد کاظمی | مشاور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور توسعه پایدار
مشاور تام الاختیار کارفرما: محمد شیخ زین الدین

برگزارکننده: زنجیره فرهنگی ایوان
مدیرعامل زنجیره فرهنگی ایوان: اندیشه مشیری؛ معمار، مدیر برگزاری رویدادهای آموزشی معماری

مدیر مسابقه: علی خدادادی؛ معمار، دبیر وقت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی کشور
دستیاران مدیر: شیوا اسعدی، آرزو مصلحی
مشاور خبرسازی و خبررسانی: دنیا عباسی کسبی

هیات داوران مسابقه:
داوران اصلی مسابقه:
کامران افشار نادری؛ معمار | منتقد معماری | استاد دانشگاه
محمدسعید ایزدی؛ معمار | مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه | دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
داراب دیبا؛ معمار و شهرساز | نویسنده کتب معماری | عضو منتخب داوران جایزه اقاخان در ژنو به سال ۱۳۸۰
پیمان صالحی؛ پژوهشگر | استاد دانشگاه | معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری
علیرضا قاری قرآن؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان | مدرس دانشگاه
محمدرضا قانعی؛ معمار | مدرس دانشگاه
سید رضا هاشمی؛ معمار | تاسیس و راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران

داور جانشین مسابقه: 
پرشیا قره گوزلو؛ معمار | مدرس دانشگاه

جوایز مسابقه:
• بخش داوری مستقل:
رتبه نخست: یک میلیارد ریال
رتبه دوم: پانصد میلیون ریال
رتبه سوم: سیصد میلیون ریال
• بخش داوری مشارکتی (آراء مردمی):
صد و پنجاه میلیون ریال

تقویم مسابقه:
اشاره۱: به دلایل امکان وجود محدودیت هایی که در نتیجه بروز بحران ویروس کرونا ممکن است در طول این مسابقه حادث گردد، تقویم مسابقه در بازه های زمانی مشخصی تعریف شده است و در طول فرایند برگزاری مسابقه، تاریخ و اطلاعات زمانی دقیق هر کدام از رویدادها از طریق مکانیزم های اطلاع رسانی به اطلاع شرکت کنندگان عزیز خواهد رسید.
اعلام فراخوان: ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰ صبح
اشاره۲: خاطر نشان می نماید علاوه بر فراخوان آزاد، از برخی معماران نیز جداگانه دعوت به عمل خواهد آمد. این دعوتنامه در حکم احترام نامه، صادر گردیده و دبیرخانه مسابقه هیچ امتیاز بیشتری نسبت به دیگر شرکت کنندگان در روند برگزاری مسابقه برای ایشان قائل نمی باشد.
تاریخ شروع ثبت نام: ۱۴۰۰/۰۲/۰۵، ساعت ۱۰ صبح
تاریخ پایان ثبت نام: ۱۴۰۰/۰۲/۱۶، ساعت ۸ بعدازظهر (ساعت ۲۰)
بازدید از موقعیت و مکان پروژه: در بازه ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ الی ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
تاریخ آغاز تحویل آثار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۷، ساعت ۸ صبح
تاریخ پایان تحویل آثار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۸ بعد ازظهر (ساعت ۲۰)
بررسی فنی و کمی طرح ها توسط تیم مدیریت: ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ الی ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
جلسه بخش نخست داوری: در بازه ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ الی ۱۴۰۰/۰۳/۲۸، حداقل در دو روز
اشاره۳: به صورت حضوری یا مجازی برگزار می گردد.
بررسی تفصیلی فنی و کمی طرح های راه یافته به بخش دوم داوری توسط تیم مدیریت: ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ الی ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
جلسه بخش دوم داوری: در بازه ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ الی ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
اشاره۴ : دست اندرکاران برگزاری این مسابقه باید تمام اهتمام خود را برای مهیا کردن شرایط برگزاری «جلسه بخش دوم داوری» به صورت حضوری فراهم نمایند.
باز کردن پاکت های داوری و اعلام نتایج با حضور شرکت کننده ها: در بازه زمانی ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ الی ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
بارگذاری طرح ها در پورتال زنجیره فرهنگی ایوان: ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
موعد وصول اعتراضات: ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ الی ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
صدور و اعلام رای هیات بدوی با ذکر دلایل و ابلاغ به شاکی: ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
اعطای جوایز: بازه ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ الی ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
اشاره۵: مراسم حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه
اشاره۶: تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه در طول فرایند برگزاری مسابقه، اطلاع رسانی خواهد شد.
بازه زمانی رای گیری مردمی: در طول برگزاری نمایشگاه
نشست نقد و بررسی مسابقه
نشست اول: ارائه آثار منتخب
نشست دوم: داوران و مدیر
اشاره۷: مراسم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
اشاره۸: زمان های تعیین شده از ابتدای شروع مسابقه تا پایان مسابقه (اعطای جوایز) قابل تمدید از طرف کارفرما و برگزارکننده نمی باشد.
اشاره۹: شرایط قهری از «اشاره ۸» مستنثنی است.

ثبت‌نام در مسابقه:
نحوه ثبت نام:
ثبت نام مسابقه از طریق سایت انجام می گیرد. با مراجعه به لینک ثبت نام، فرم ثبت نام را بارگیری کرده، سپس آن را تکمیل و مجددا در سایت بارگذاری خواهید کرد. پس از پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری، ثبت نام نهایی خواهد شد. (فرم ثبت نام در فایل های پیوست انتهای همین خبر قرار دارد)
* لینک ثبت نام

* هزینه ثبت نام: ۱۰۰ هزار تومان در بازه ثبت نام تا دو روز باقی مانده به پایان موعد ثبت نام و ۲۰۰ هزار تومان در دو روز آخر موعد تحویل

تایید کنندگان برنامه مسابقه:
کارفرما، برگزارکننده، داوران، مدیر

فایل پیوست:
* دریافت فایل پیوست
(پیوست ها شامل)
۱. پوستر مسابقه
۲. عکس هوایی وضع موجود
۳. عکس از موقعیت پروژه
۴. نقشه ها
۵. فرم ثبت نام
۶. فرم اظهارنامه اصالت آثار
۷. نسخه آیین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی
۸. نسخه قانون حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان

دبیرخانه مسابقه:
نحوه ارتباط با دبیرخانه مسابقه:
آدرس سایت: ivangroup.org
آدرس پست الکترونیکی: knowledge.gate.comp@gmail.com
شماره تماس: ۰۳۱۹۵۰۱۴۰۰۰ | ۰۹۱۳۸۰۳۹۲۹۵
آدرس دبیرخانه مسابقه: اصفهان | خیابان خاقانی | نبش کوچه ۳۱ | خانه صفوی
کد پستی خانه صفوی: ۸۱۷۵۷۱۸۹۸۳
سایت مرتبط: www.ivangroup.ir
پوستر مسابقه

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook