فراخوان سی امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

ثبت‌نام در سی امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، در خرداد ماه آغاز و مهلت ثبت نام و ارائه طرح در این دوره از جشنواره، تا پایان شهریور ماه سال جاری می‌باشد.
طرح‌های قابل پذیرش می‌بایست در هفده گروه تخصصی و پنج محور پژوهشی و فناوری زیر به جشنواره جوان خوارزمی ارائه گردد.

هفده گروه تخصصی شامل:
– معماری و شهرسازی
– زیست فناوری و علوم پایه پزشکی
– محیط زیست
– کشاورزی و منابع طبیعی
– هنر
– مهندسی صنایع و مدیریت فناوری
– طرح های صنایع دفاع
– فناوری‌های شیمیایی
– فناوری‌نانو
– مواد، متالورژی و انرژی‌های نو
– مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات
– برق و کامپیوتر
– مکانیک
– مکاترونیک
– هوافضا
– عمران
– علوم پایه

پنج محور پژوهشی و فناوری شامل:
– طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی
– طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی
– طرح‌های توسعه‌ای
– اختراع
– ابتکار و نوآوری

اهداف جشنواره:
– شناسایی و معرفی پژوهشگران، نوآوران و فناوران برتر در عرصه ملی و بین المللی
– حمایت های مادی و معنوی و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده
– ایجاد بستری مناسب برای همکاری های علمی و فناوری با مراکز پژوهشی خارج از کشور
– ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان

• دانلود فایل راهنمای ثبت نام

• شرایط عمومی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی:

متقاضی شرکت در جشنواره بین المللی خوارزمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره و مراجعه به سامانه جامع جشنواره بین المللی خوارزمی نسبت به ثبت نام و ارائه مشخصات فردی و اطلاعات طرح خود اقدام نموده و  شناسه کاربری و کلمه عبور خود را تعریف نمایند.
۱-    متقاضی با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت طرح جدید، ویرایش اطلاعات ( از طریق طرح‌های من) را تا پایان زمان فراخوان دارد.
۲-    طرح ارایه شده در این دوره باید در دوره‌های قبل جشنواره شرکت نکرده باشد‌، مگر آنکه در فرایند اجرایی و یا دستاوردهای طرح تغییرات اساسی اعمال شده باشد.
۳-    تمامی طرح‌‌ها باید مشمول یکی از تعاریف و مفاهیم طرح‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری باشند.
۴-    طرح‌های‌ ارائه شده در زمینه فنی و مهندسی به‌صورت تئوری و ایده قابل پذیرش نبوده و ضمن اجرایی شدن می‌بایست دارای تاییدیه از مراجع ذیصلاح باشد.

تذکرات مهم:
۱-    ارائه معرفی نامه رسمی از سازمان مجری به منظور ارزیابی طرح های با مالکیت حقوقی الزامی است. این معرفی نامه نیز باید اسکن و به پیوست سایر مدارک ارسال گردد.
۲-    در صورتی که نمونه ساخته شده طرح خود را با پست ارسال می نمایید ذکر نام و نام خانوادگی و عنوان طرح  بر روی بسته پستی به شکل واضح و خوانا ضروری است.  این مدارک می‌بایست حداکثر تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
۳-    در صورت نیاز و تشخیص کارشناسان گروه تخصصی به بازدید از طرح، شرایط لازم فراهم شود، در غیر این‌صورت طرح ارایه شده مورد بررسی‌های بعدی قرار نخواهد گرفت‌.
۴-    در تکمیل اطلاعات پرسشنامه تعیین درصد مشارکت مجری/ نماینده و همکاران الزامی است. شایان ذکر است پس از پایان زمان فراخوان، تغییر اسامی همکاران و درصد همکاری آنان به هیچ وجه میسر نمی‌باشد. همچنین مجموع درصدها می‌بایست ۱۰۰باشد.

در طرح‌هایی که به‌صورت گروهی انجام شده و برگزیده می‌شوند، همکارانی می‌توانند از تسهیلات مربوط به بنیاد ملی نخبگان استفاده نمایند که میزان مشارکت‌ آنان در اجرا حداقل چهل و پنج درصد باشد. همچنین برای استفاده از تسهیلات ورود به دوره‌های تحصیلی بر اساس آیین نامه‌های پذیرش بدون آزمون برگزیدگان فقط با شرکت در آزمون و کسب ۹۰ درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود و سهم مشارکت برای هر فرد ۵۰ درصد می‌باشد. پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری نیز برای برگزیدگان وجود ندارد و برگزیده شدن معادل ۳ امتیاز از ۱۰۰ امتیازی است که متقاضی ورود به دکتری باید داشته باشد.
مراتب جهت اطلاع در پاسخگویی به مراجعه کنندگان ، تصحیح راهنمای شرکت در جشنواره و قراردادن آیین نامه ها در بخش مربوطه در سایت اعلام می گردد.
۵-    شرکت‌کنندگان باید برای دریافت مدارک ارسالی خود حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری مراسم به دبیرخانه جشنواره مراجعه نمایند. بدیهی است پس از مهلت تعیین شده، دبیرخانه هیچگونه مسئولیتی را در مورد عودت مدارک ارسالی به‌عهده نخواهد داشت.
۶-    هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز:
الف- ثبت نام الکترونیکی از طریق وبسایت جشنواره و ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات علمی پیوست طرح به همراه مقالات، جوایز، گزارش‌های علمی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی، تاییدیه‌ها، نقشه‌ها، نمونه ساخته شده، عکس و فیلم و سایر موارد مشابه.
ب- پرداخت هزینه ثبت نام تنها به صورت الکترونیکی و در داخل سامانه انجام می‌شود و از طریق پرداخت به صورت مراجعه حضوری به بانک اکیدا خودداری شود.

• مهلت ثبت نام و ارسال طرح ها به دبیرخانه: تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۵      ۱۴ مهرماه ۱۳۹۵

بروزرسانی مورخ ۹۵/۱۱/۲۵ :
لیلا عراقیان با “طراحی پل طبیعت” در رقابتهای گروه تخصصی هنر، معماری و شهرسازی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی شرکت کرده بود که موفق به کسب رتبه دوم نوآوری جشنواره شد.
…………………………….

دبیرخانه:
تهران – بزرگراه آزادگان (مسیر جنوب)، بعد از پل فتح ، احمد آباد مستوفی ، کوی افسران، خیابان احسانی‌راد، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، اداره مسابقات علمی و فناوری و جشنواره‌های خوارزمی، دبیرخانه جشنواره بین المللی خوارزمی کدپستی: ۳۳۵۳۱۳۶۸۴۶ – صندوق پستی: ۳۳۵۳۵۱۱۱
تلفنخانه سازمان: ۹- ۵۶۲۷۶۳۲۵
تلفن و نمابر دبیرخانه جشنواره: ۵۶۲۷۶۰۳۸ – ۵۶۲۷۶۳۴۵
سایت مرتبط: www.khwarizmi.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook