عکاسی معماری و پرتره هند در مجموعه ˝رنگ و سنگ˝

مجموعه‌ای از عکس‌های شبنم راعی با عنوان با موضوع معماری و بناهای گورکانیان و ایلخانان در هند و ایران به نمایش درآمده است.

شبنم راعی فارغ‌التحصیل مهندسی معماری، به دلیل علاقه به معماری و فرهنگ کشور هندوستان؛ پژوهشی را با موضوع مقایسه‌ی سبک معماری و بناهای دوره‌ی گورکانیان در هند و دوره‌ی ایلخانان در ایران آغاز کرد زیرا بنیان‌گذاران این دو سلسله در هند و ایران؛ قوم مغول بودند.

راعی در سال ۲۰۱۲ به‌منظور بازدید و عکاسی از بناهای ساخته‌شده در دوره‌ی پادشاهی گورکانیان؛ سفری به هند داشت و پس از بازگشت، به شهرهایی از ایران سفر کرد که بناهایی از دوره‌ی حکمرانی ایلخانان را به‌عنوان آثار باستانی در خود جای داده‌اند. او پس از بازدید از بناها و بررسی مکتوبات تاریخی، ازآنجاکه سلسله‌ی گورکانیان در هند به دنبال حکومت ایلخانان در ایران و پس از فروپاشی آن‌ها شکل گرفت، مقایسه‌ی تاریخی معماری آن دو و تأثیر یکی بر دیگری پژوهش خود را دنبال کرد.

با گذشت سه سال از آغاز این پژوهش، مجموعه‌ای از منتخبِ عکس‌های شبنم راعی در قالب نمایشگاهی با عنوانِ “رنگ و سنگ”، در دو بخش مجزا با موضوع عکاسیِ معماری و پرتره‌ی هند از ۱۶ تا ۲۱ خرداد در گالریِ سرای محله‌ی جماران برای بازدید علاقه‌مندان برپا شده است.

مورخ سه‌شنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ نشستی در خصوص این پژوهش و عکاسی معماری با حضور این هنرمند در سرای محله‌ی جماران برگزار خواهد شد.

gffgdssrfagjhghftdr
منبع: هنرآنلاین

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook