عاقبت مسابقه طراحی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان لرستان

اختصاصی، معمارنیوز- پیرو اعلام نتایج مسابقه “طراحی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان لرستان” مورخ ۷ مرداد ۱۳۹۴ در معمارنیوز و اعلام رتبه های برتر مسابقه، حال رتبه برگزیده دوم این مسابقه با ارسال مدارک و توضیحاتی در باب اتفاقاتی که پس از اعلام نتایج تا امروز در مورد روند ساخت از سوی برگزارکننده پیش آمده را به اطلاع میرساند. انتظار می رود سازمان نظام مهندسی استان لرستان نسبت به موضوع، پاسخ صریح و شفاف ارائه دهد.
تحریریه معمارنیوز

 

 

 

 

  • سامان زارع؛ برگزیده دوم مسابقه طراحی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان لرستان

 

طرح اولیه رتبه دوم با تراکم ۲۴۲ درصد خواسته شده در مسابقه

بعد از اعلام نتایج مسابقه ساختمان نظام مهندسی لرستان و مشخص شدن نفرات برگزیده، پس از گذشت چند هفته، از نگارنده (سامان زارع) نفر دوم مسابقه به همراه برگزیده طرح اول و سوم مسابقه به دلیل آنچه که اشتباه بیان شدن تراکم ساختمان گفته می شد، از سوی برگزار کنندگان مسابقه خواسته شد تا علاوه بر تغییر طرح از تراکم ۲۴۲ درصد به ۲۰۲ درصد و کم کردن یک طبقه به شرط کرکسیون با داوران مسابقه، پروژه را با همان شرایط ارائه شده در مسابقه به سازمان نظام مهندسی لرستان تحویل دهیم.
قابل ذکر است، برگزاری جلسه تقدیر از شرکت کنندگان و برگزیدگان مسابقه و همچنین پرداخت جوایز بعد از تحویل طرح های اصلاح شده صورت پذیرفت.

 

طرح اصلاحیه و برگزیده داوران برای اجرا با تراکم ۲۰۲ درصد

پس از اعمال تغییرات جدید و با تصمیم دو تن از داوران مسایقه (دکتر باور و دکتر جاوید نژاد) طرح بنده یه عنوان طرح برگزیده جهت اجرا انتخاب شد.

 

نامه هیئت داوران به نظام مهندسی مبنی بر انتخاب طرح نگارنده برای اجرا

 

با برگزاری انتخابات جدید سازمان نظام مهندسی و گذشت بیش از دو سال از برگزاری مسابقه، تماس تلفنی سازمان نظام مهندسی استان لرستان با من صورت گرفت؛ در این تماس از بنده خواسته شد تا برای شفاف سازی طرح به منظور اجرایی نمودن آن در سازمان نظام مهندسی لرستان حضور پیدا کنم. از همین روی در مورخ ۱۴ آبان ۹۶ جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون تخصصی معماری نظام مهندسی لرستان در ساختمان سازمان نظام مهندسی لرستان برگزار شد. طی این جلسه با مردود دانستن داوری انجام شده توسط داوران به دلیل عدم حضور نماینده کمیسیون تخصصی معماری و بیشتر بودن تراکم ارائه شده در مسایقه با خواسته های سازمان و چشم انداز آینده آن با برنامه فیزیکی جدیدی با تراکم ۱۱۵ درصدی (حدود ۳۰۰۰ متر مربع) از من خواسته شد طرح خود را تا تراکم یاد شده اصلاح نمایم.

پس از جلسه و طی نامه رسمی که از طرف ریاست وقت سازمان به من داده شد از این قلم خواسته شد تا نظر خود را نسبت به جلسه با کمیسیون تخصصی اعلام نماییم.

 

نامه اول ریاست سازمان

اینجانب نیز طی نامه ای به پذیرش اصلاح طرح با برنامه فیزیکی اعلام آمادگی کردم.

 

پس از چندی نامه ای رسمی از سوی ریاست سازمان مهندسی استان در خصوص اقدام اصلاح طرح دریافت نمودم، که مقرر شد تا روز ۱۸ آذر ماه جلسه ای برای ارائه طرح پیشنهادی برگزار شود.

 

 

نامه دوم ریاست سازمان

در روز مقرر ابتدا جلسه ای با حضور اشخاص از پیش برنامه ریزی شده و خارج از کمیسیون تخصصی معماری سازمان انجام شد. در طی جلسه پس از ارائه طرح اصلاحی که نشان دهنده عدم اصلاح فرم اصلی با برنامه فیزیکی جدید بود، آلترناتیوی به عنوان طرح پیشنهادی برای برنامه فیزیکی جدید ارائه شد که نتیجه ی جلسه یاد شده این شد تا تصمیم نهایی به صورت کتبی به بنده اعلام گردد. همچنین خواسته شد تا در جلسه عصر اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی، طرح های پشنهادی ارائه گردد.

 

آلترناتیو پیشنهادی برای برنامه فیزیکی جدید

پس از برگزاری جلسه با اعضای هیئت رئیسه، بی اطلاعی این اعضا از برنامه فیزیکی جدید و کوچک شدن طرح باعث شد تا رئیس کمیسیون تخصصی معماری بنده را مجبور به ترک جلسه کند. از آن ساعت تا کنون هیچگونه پاسخی از سوی هیچ یک از اعضای محترم نظام مهندسی به بنده داده نشده است.

این عاقبت شرکت در مسابقات معماری در ایران است.

جدول برنامه ریزی فیزیکی پروژه ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان بر اساس مصوبه هیئت مدیره در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۳۰
جدول خلاصه اطلاعات فضاهای مورد نیاز جهت بنای جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان – تاریخ: ۱۳۹۴/۲/۷

لینک مرتبط: مسابقه طراحی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان لرستان
لینک مرتبط: نتایج و آثار “مسابقه طراحی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان لرستان”

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook