طراحی کیف دستی از رنزو پیانو؛ هماهنگ با طرح موزه جدید Whitney

رنزو پیانو پس از انجام آخرین پروژه خود، به نام موزه Whitney در نیویورک، تعدادی کیف دستی برای خانه مُد ایتالیایی Max Mara‌ طراحی کرده‌است. کیف Whitney ظاهری جعبه مانند با ساختار دنده‌ دنده دارد که به گونه‌ای از نمای موزه تقلید می‌کند.

 

رنزو پیانو در مصاحبه‌‌ای در سایت Max Mara می‌گوید: «هدف ما این بود که یکی از بارزترین عناصر پروژه -نمای موزه- را در طراحی کیف به کار ببریم. از این رو ایده‌ی استفاده از نوارهایی مدولار که سطح خارجی کیف را می‌پوشانند، شکل گرفت». او در ادامه اضافه می‌کند: «ما سعی کردیم که تنها با کار کردن روی جزئیات و به‌کار‌گیری خلاقانه تکنولوژی و همچنین با تأکید بر احترام به جنس مواد، طرح را ساده و خالص نگه داریم».

 

renzo-piano1 renzo-piano2

این کیف‌های دسته‌ کوتاه که از جنس چرم (پوست گوساله) هستند، در رنگ‌های مشکی، قرمز بوردو و قهوه‌ای برنز و البته در یک نسخه‌ی خاص به رنگ آبی متمایل به طوسی عرضه می‌شوند که مورد آخر انحصاراً اشاره به نمای متالیک و براق موزه دارد و فقط ۲۵۰ عدد از آن در بازار موجود است.

renzo-piano3renzo-piano4renzo-piano5renzo-piano7

اجزاء فلزی کیف یادآور پایه‌های نگه‌دارنده کابل‌های کششی ساختمان هستند. آستر داخل کیف از پارچه جیر قرمز است و روی کیف، نوشته‌ی «طراحی شده توسط کارگاه رنزو‌پیانو» مُهر شده‌است.

renzo-piano6

استودیوی طراحی رنزوپیانو در حین فرآیند طراحی این کیف با خانه مُد Max Mara همکاری نزدیک داشته و به گفته‌ی معمار، این اولین بار بوده که وی دست به طراحی الگویی برای یک کیف زده است. او می‌گوید: «این اولین تجربه ما در چنین زمینه‌ای است و من باور دارم که یگانه باقی می‌ماند.» طبق گفته‌ی او، درآمد حاصل از فروش این کیف به بنیاد رنزو‌پیانو اهدا می‌شود تا بتواند روی پروژه‌های فرهنگی و آموزشی خود سرمایه‌گذاری کند. هدف این سازمان غیرانتفاعی که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و در جنوا مستقر است، ترویج و ارتقاء فعالیت‌های تحقیقاتی است.
برگرفته از: www.tua.ir

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook