رونمایی از کتاب «زیبایی، هویت، تهران»

رونمایی از کتاب «زیبایی، هویت، تهران» صبح امروز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه در سالن کنفرانس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

گردآورنده کتاب: خسرو طالب زده

بحث از هویت های محلی و جهانی و نیز هویت اسلامی در جهان معاصر و تلاش های همه جانبه کشورها برای احراز هویت و گاه، ساختن هویت های نوین و حتی غیر واقعی از سوی برخی، نشان از جدی بودن مقوله هویت در تعاملات اجتماعی و فرهنگی جوامع دارد و شهر های کهن و مدرن ، آوردگاه اصلی این رقابت هویتی برای تثبیت منش ، هویت و شخصیت ویژه هر جامعه هستند. چرا که بزرگترین مصنوع بشر در تمام تاریخ انسانی همانا شهر بوده است و انسان ها هر چه توانسته اند در پرداخت این سازه عظیم و غول آسا و ماندگار به کار برده اند .

در این کتاب که از چند مقاله و مصاحبه از اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی در ارتباط با موضوع هویت و زیبایی و شهر تهران تشکیل شده است،صاحب نظران حوزه های مختلف از فلسفه و جامعه شناسی تا معماری وشهرسازی با بررسی موضوع از نظرگاه خود، مقوله هویت شهری و تعارضات موجود در میان ذهنیت و عملکرد معماران، شهرسازان و مدیران شهری در شهرهای مختلف را به نقدکشیده اند وباتاکید بر عنصر زیبایی، نازیبا بودن شهرهای جدید را ناشی از همین تعارضات دانسته اند.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook