رونمایی از تمبر معمار پارک ساعی؛ “استاد حسین محجوبی”

به پاس نیم قرن فعالیت هنری نقاش و معمارزبردست و پرآوازه لاهیجانی تمبریاد بود “استاد حسین محجوبی” طراح و معمارپارک ساعی جمعه باحضور:
احمدمسجدجامعی
مجیدملانوروزی
امیرعبدالحسینی
اسمعیل فلاح خیر
غلام حسین امیرخانی
علی اکبرصادقی
علی شیرازی
مجید مهرگان
فرزاد موتمن
نصرالله افجه ای
خسرو سینایی
گیزلاسینایی
هادی سیف
پروانه سپهری (خواهر سهراب سپهری)

و پیشکسوتان و هنرمندان ۶ شهریور ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.

نمایشگاهی با عنوان “مروری برآثار استاد محجوبی” نیز با ۳۰ اثر نقاشی ۷ تا ۱۶ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۱۹ درگالری شماره یک فرهنگ سرای ارسباران در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد .

این استاد نقاشی با بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران  وجهان تاکنون در ۵۶ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی  از مقامات کشورهای ( پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو ) شده است.
وی همچنین  در سال ۱۳۸۰ “نگارخانه آشیان نقش و مهر” را به جهت ایجاد فضای مناسب برای معرفی جوانان هنرمند ایران به دوستداران هنر و فرهنگ ایران و سایر کشورهای دنیا، تاسیس کرد.

استاد محجوبی درسال ۱۳۰۹، در شهر لاهیجان متولد شد. وی پس از اتمام تحصیل در دبیرستان البرز و اخذ مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و نشان درجه یک هنر در سال ۱۳۳۵ به همراه دوتن از دوستان معمار خود، شرکت مهندسین مشاور نماک را تاسیس کرد.
وی بیش از دوازده سال ریاست دفتر فنی سازمان پارک های شهرداری تهران را برعهده داشته است . همچنین طراحی و اجرای پارک ساعی تهران(سال۱۳۵۱-۱۳۴۲)، بازسازی و مرمت پارک های ( ملت، جمشیدیه، نیاوران، لاله ) در تهران ، پروژه های طراحی واجرای فضای سبز مجموعه استادیوم آزادی، فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی برخی از فعالیت های تخصصی وی در حوزه معماری و شهری است.

زمان مراسم یادبود: جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴، ساعت ۱۷
مکان: فرهنگسرای ارسباران

زمان نمایشگاه: ۷ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ساعت ۱۴ تا ۱۹
مکان: فرهنگسرای ارسباران
خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا
تلفن: ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook