خانه ای آرام برای زندگی، نمایشگاه عکس از معماری فنلاند

فنلاند هم مانند ایران دارای معماری برجسته و معماران بزرگی است. آثاری از معروفترین معمار فنلاندی, آلوار آلتو (۱۹۷۶ – ۱۸۹۸)  از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ در خانه ی هنرمندان ایران به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه عکس “خانه ای آرام برای زندگی” شامل آثار عکاس فنلاندی, خانم مایا هولما می باشد که توسط موزه آلوار آلتو در شهر یووسکولای فنلاند به تهران آورده می شود.
در کنار آثار عکاسی خانم هولما, تصاویری از محیط شهری و معماری فنلاندی که توسط استادیار طراحی شهری دانشگاه تربیت مدرس تهران, آقای احسان رنجبر و خانم نجمه مطلایی از دانشگاه علوم کاربردی گرفته شده به نمایش گذاشته می شود. در این نمایشگاه دو دیدگاه جالب – ایرانی و فنلاندی – از معماری مدرن فنلاند ارائه می گردد.
همچنین آثاری از طراحی مدرن فنلاندی شامل تعدادی از آثار آلوار آلتو, آبگینه مدرن فنلاندی و منسوجات جهت طراحی داخلی به نمایش گذاشته خواهد شد.
این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ در محل خانه ی هنرمندان ایران برگزار می گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آلوار آلتو و خانه ی هنرمندان ایران به لینک های زیر مراجعه فرمایید.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alvar_Aalto
http://www.alvaraalto.fi/index_en.htm
http://www.iranartists.org/en
سایت منبع: www.Memarnews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook