تصویربرداری سه بعدی از کلیه معابر شهری با راه اندازی سامانه شهرنما

سیدجمال الدین صمصام شریعت؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اعلام کرد: سامانه شهرنما که از کلیه معابر و گذرهای اصلی و فرعی اصفهان به صورت سه بعدی و ۳۶۰ درجه تصویربرداری می کند، به زودی راه اندازی می شود.
وی افزود: راه اندازی سامانه شهرنما به منظور تصویربرداری از کلیه معابر و گذرهای اصلی و فرعی شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد.
با آغاز به کار این سامانه از کلیه معابر و گذرهای اصلی و فرعی شهر اصفهان طی مدت زمان حداکثر سه ماه تصویربرداری خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با انجام این مهم، دسترسی به بسیاری از اطلاعات شهری از جمله برخی اندازه گیری ها، رصد تخلفات ساختمانی، مشاهده عرض پلاک ها ، ارتفاع وضع موجود ساختمان ها و غیره بدون مراجعه به محل امکان پذیر می شود.
صمصام شریعت با بیان اینکه مدیران ، کارشناسان و مهندسان با استفاده از این سامانه به کلیه زوایای شهری احاطه بیشتری پیدا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: انجام این پروژه موجب می شود تصمیم گیری‌ها روند دقیق‌تر و سریع‌تری را طی نموده و بسیاری از بازدیدهای غیرضروری  و مراجعات به محل حذف گردد.
وی کنترل و نظارت بیشتر برنحوه اجرای نمای ساختمان ها را از دیگر محاسن این پروژه دانست و اظهار کرد: در طراحی نمای ساختمان هماهنگی با بافت پیرامونی از اهمیت بسیاری برخوردار است که این موضوع نیز با دسترسی  به تصاویر معابر و پلاک‌ها و نمای ساختمان‌های مجاور، بیش از گذشته رعایت شده؛ همچنین نظارت‌های لازم بر نحوه اجرای نمای ساختمان‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: در نحوه اجرای پروژه تصویربرداری سه بعدی ، شهر اصفهان به ۵ حوزه شمال ، جنوب ، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده و به تناسب عرض گذر ، تصویربرداری‌ها از طریق دوربین های نصب شده بر خودرو، موتور  یا توسط نفر انجام می گیرد.
صمصام شریعت اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند کلیه تصویربرداری های سه بعدی صرفاً از فضای بیرونی پلاک ها و ساختمان ها گرفته شده و هیچگونه تصویری از داخل منازل و ساختمان ها و فضای خصوصی شهروندان گرفته نمی شود و نیازی به حضور شهروندان و مالکان در منزل وجود ندارد.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook