ایستگاه مترو جهاد ؛ برنده Dezeen Awards 2023 | اثری از استودیو معماری کا |

Dezeen Awards یک برنامه جوایز سالانه است که پروژه‌های برتر در زمینه معماری، طراحی و … و همچنین استودیوها و معماران و طراحان منحصر به فرد را شناسایی می‌کند. این رویداد توسط Dezeen سازماندهی شده و توسط هیئتی متشکل از چهره‌های برجسته از دنیای معماری و طراحی داوری می‌شود.
معیارهای داوری به دقت در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که پروژه‌های برنده نه تنها زیبا و نوآورانه هستند، بلکه تلاش می‌کنند به نفع کاربران و محیط زیست باشند.
Dezeen Awards 2023 تعداد ۲۳۴ اثر معماری، ۱۵۰ طراحی داخلی، ۹۰ طرح پایداری و ۱۲۳ طرح را از مجموع ۵۰۰۰ پروژه ارسالی در لیست بلند خود آورده است.
ایستگاه مترو جهاد توانست در میان رقابت بین دفاتری نظیر گریمشاو و استودیو مد، برنده جایزه دزین ۲۰۲۳ در دسته‌بندی زیرساخت شود.

ایستگاه مترو جهاد:
این پروژه تلاش موفقی برای بازتعریف ورودی‌های مترو در تهران بود. معماران می‌خواستند این ورودی‌ها را به عنوان بستری آزاد و قابل تعریف توسط کاربران برای رویدادهای شهری و بازآفرینی نقاط غیرقابل استفاده برای شهروندان، در راستای طرح کلی تبدیل تهران به شهری پیاده محور تعریف کنند.
استودیو معماری کا: «ما سعی کردیم بیشتر هزینه پروژه را به جای استفاده از مصالح صنعتی، به روش‌های بومی در این نقطه از شهر اختصاص دهیم. این تصمیم باعث فعال شدن این کارگاه‌های نیمه فعال در سطح شهر تهران شد».
مصالح اصلی در این پروژه ۳۰۰ هزار آجر دست ساز بود که توسط هشت کارگاه در سطح شهر تهران تولید شد.

مشخصات پروژه:
• طراح: استودیو معماری کا – KA Architecture Studio
• معمار اصلی: محمد خاوریان
• تیم طراحی: مهرآسا نیکوکار، پرتو هدایتی
• مهندس سازه: محمد پناهی
• رده: پروژه‌های زیر ساختی و حمل و نقل
• تصاویر: آتنا طالقانی، محمدحسن اتفاق

▪️ لیست بلند Dezeen Awards 2023

لینک مرتبط: www.dezeen.com
سایت مرتبط: www.khavarianarchitects.com
تهیه و تنظیم: معمارنیوز
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook