نشست تحلیل و بررسی کتاب “هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان” اثر فرد کلاینر

کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار می کند:

” سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر”

نشست اول با موضوع:
بررسی کتاب های هنرهای معاصر

سخنرانان:
مهران مهاجر
محمد نبوی
کامبیز موسوی اقدم

نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها، با هدف نقد و تحلیل علمی کتاب‌های منتشرشده در حوزه هنر معاصر، مورخ ۲۲ مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که به تحلیل و بررسی کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» اثر فرد کلاینر اختصاص یافته است، «مهران مهاجر» و «محمد نبوی» به نمایندگی مترجمان این کتاب به همراه «کامبیز موسوی‌اقدم» از کارشناسان تاریخ هنر و هنر معاصر به بحث و تبادل‌ نظر خواهند پرداخت.

فرد کلاینر (مولف این کتاب)، استاد دانشکده تاریخ هنر و معماری دانشگاه بوستون است.
وی در این اثر خود ضمن وفاداری به نسخه مفصل کتاب «هنر در گذر زمان» هلن گاردنر به بازخوانی مجدد این اثر پژوهشی و آموزشی کلاسیک پرداخته است. کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» پس از تلاش برای پاسخ به پرسش «چیستی تاریخ هنر» به بررسی دوره‌های: «پیشاتاریخ و نخستین تمدن‌ها»، «یونان»، «امپراتوری روم»، «هنر صدر مسیحیت و بیزانس»، «جهان اسلام»، «سده‌های میانه»، «اروپای قرون وسطی و دوره رومانسک» و سپس «هنر گوتیک» پرداخته است. سپس هنر اروپا از ۱۴۰۰ میلادی تا ۱۷۰۰ و پس از آن سیر تاریخ هنر در اروپا و آمریکا از ۱۷۰۰ تا ۱۹۴۵ مورد بررسی قرار گرفته است. پنج فصل آخر نیز به «هنر جنوب و جنوب شرقی آسیا»، «چین و کره»، «ژاپن»، « آمریکا» و «آفریقا» اختصاص یافته است.

این اثر در ایران به قلم جمعی از مترجمان و متخصصان فرهنگ و هنر ترجمه شده و در انتشارات آگه به چاپ رسیده است. مترجمان فارسی این اثر عبارتند از: مصطفی اسلامیه، احمدرضا تقاء، هلیا دارابی، عبدالله کوثری، محمود متحد، فیروزه مهاجر، مهران مهاجر و محمد نبوی.

این نشست که حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 زمان: چهارشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۷ الی ۱۹
مکان: تالار استاد جلیل شهناز، خانه هنرمندان ایران
تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت شمالی)، باغ هنر
سایت مرتبط: www.iranartists.org
دریافت پوستر

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook