انتشار کتاب «پل ها و سازه های آبی ایران جلد اول (استان خوزستان)»

انتشار کتاب «پل ها و سازه های آبی ایران جلد اول (استان خوزستان)»

نویسنده: پروفسور محمود گلابچی، مهندس معصومه حاجی زاد
ناشر: انتشارات دانشگاه پارس
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحات: ۵۹۰
قیمت: ۴۵/۰۰۰ تومان

این کتاب با هدف درک ویژگی ها، شناخت مبانی شکل گیری انواع روش ها و فراگیری اصول طراحی پل و سازه های آبی با نگاهی به معماری پل و تعامل میان معماری، تکنولوژی و زیبایی تدوین شده است. اهداف تعیین شده این کتاب را در ردیف منابع مرجع در زمینه پل و سازه‌های آبی قرار داده است.

در تألیف این کتاب منابع بسیاری در زمینه پل و سازه های آبی مورد بررسی قرار گرفته است. گرچه در مورد پل ها کتاب های متعددی به زبان های گوناگون منتشر شده است. اما در بیشتر منابع و کتب موجود از متون تاریخی و توصیفی از پل و سازه های آبی صورت گرفته است و با صرفاً به بیان شکل گیری این سازه ها از دیدگاه تاریخی پرداخته شده است. به همین دلیل برای درک مفاهیم طراحی و شناخت مبانی معماری و مهندسی حاکم بر طراحی و شکل گیری پل ها و معرفی انواع سازه های آبی در طول تاریخ چند هزاره خوزستان، تدوین کتابی جامع که موضوعات فوق با دیدگاه معماری و مهندسی و تعامل این عوامل با مفهوم پایداری و زیبایی باشد ضروت داشت.

فصل اول کتاب پل ها و سازه های آبی ایران که جلد اول آن به سازه های خوزستان اختصاص دارد به فلسفه پیدایش آب اختصاص یافته است. در فصل دوم: سازه های آبی شامل پل ها و آسیاب ها مورد بررسی قرار گرفته اند. موضوع فصل سوم کتاب مصالح شناسی سازه های آبی می باشد و فصل چهارم ویژگی های تاریخی و جغرافیایی خوزستان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. فصل پنجم شامل ویژگی های تاریخی و جغرافیایی خوزستان می باشد و فصل ششم: به منابع آبی خوزستان اختصاص یافته است. در فصل هفتم که مفصل ترین بخش کتاب محسوب میشود. تمامی سازه های آبی شهر های مختلف خوزستان به تفصیل و به تفکیک شهرها و مناطق مختلف مورد بررسی دقیق و گسترده قرار گرفته است.

• فهرست مطالب:

بخش اول: آب، و سازه های آبی
فصل اول: آب، فلسفه پیدایش
فصل دوم: سازه های آبی
فصل سوم: مصالح شناسی سازه های

بخش دوم: استان خوزستان
فصل چهارم: ویژگی های اقلیمی خوزستان
فصل پنجم: ویژگی های تاریخی و جغرافیایی خوزستان
فصل ششم: منابع آبی خوزستان
فصل هفتم: سازه های آبی شهرهای استان خوزستان

دریافت تصویر جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook